Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2103 ggr
Ittna
0

Fick inte göra grav-test!

Jag fattar inte ! Jag var till barnmorskan för en vecka sen och skulle göra ett graviditetstest, men jag fick inte göra det. Det har liksom gått 5 veckor nu sen jag hade sex (oskyddat) jag skulle vänta 2 till 3 veckor. Sen skulle jag få göra ett.

Har haft massa konstiga småblödningar oxå.. Suck…

Hallå varför det?

AlbaStiffler
0

Bra fråga, de vill väl inte lägga pengar på ditt test förräns det är säkert att de kan få ett positivt resultat. lite sjukt sniket låter det ju… Varför inte kila iväg till apoteket och köpa ett test själv så slipper du undra? :-)

Lycka till oavsett vilket svar du hoppas på! :-)

Ittna
0

#1 Tack, men jag litar inte alls på sånna man köper .. Ska dra mig till barnmorskan på måndag och tvinga henne att göra ett test .. Haha .. för ja e för ung för att skaffa barn :(

Believer
0

#2. De flesta test du kan köpa på Apoteket är 99,9% säkra..

AlbaStiffler
0

Absolut, apotekets tester är nog minst lika säkra. Du kan ju alltid köpa två om du inte litar på det första…

Men testet skall tas först den dag du beräknar att din mens skulle ha kommit, eller upp till 3 dagar innan (beroende på test) för att vara helt säkra. Så vill du vara helt säker kan du vänta ett tag. Men av din tidsbeskrivning att döma låter det som om du hade sex EFTER din senaste mens och att den därmed borde varit för över 5-6 veckor sen. Alltså borde du definitift kunna få ett svar nu… hmmm, knepig Barnmorska…

ElinKee
0

Det finns ett test på apoteket som inte bara visar med blått plus eller minus, utan det står på en display "gravid" eller "inte gravid" det kostar bara ca 10 kr mer än annat test, men det går ju inte att läsa av fel. Tror iaf det kostar under hundralappen.

DG
0

Hos BM kör dom samma test man köper från apoteket iaf.

skrollan
0

sjukt att dem inte går med på att du ska göra det, jag har vart osäker och dem  har sagt att jag inte är med barn när jag är rädd att typ glömt ett p-piller, men dem gör det i alla fall.

tezzie
0

Köp ett test på apoteket och gör ett själv hemma om du är orolig…

*** Kärleken övervinner allt ***

Mezzo
0

#6: när jag har testat hos bm så har de haft som en liten platt dosa, där de droppat i urinet med en pipett..
om du har köpt ett sånt test på apoteket så säg gärna till?;)

själv har jag bara sett till CB, ACO och Apoliva på apoteket….. :)
Jag tycker själv av egen erfarenhet att CB är bäst i test!!!:)

DG
0

#9 Bara för att den ser annorlunda ut betyder inte det att det fungerar annorlunda :)

isla
0

#9 Sådana test med pipett och dosa finns att köpa på nätet. Kommer dock inte ihåg vad sidan heter, men jag har själv köpt exakt likadana som bm använt sig av och de är inte jättedyra heller. Finns både som ÄL-test och graviditetstest.

tezzie
0

Jag har använt mig av Preg och det har funkat kanon för mig.

*** Kärleken övervinner allt ***

Mezzo
0

#10: Nej men det är ändå inte "samma" test..
Alla grav.test funkar ju likadant.. antingen är det positivt eller negativt… *flinar*