Vändningsförsök
På måndag ska man försöka vända min lilla krabat, den har bestämt fått för sig att man ligger skönast i mammas mage om man ligger på tvären. :) I går när jag var hos Bm så kunde hon inte säga var huvudet var. Det gick helt enkelt inte att känna. Jag tror att den lilla krabaten ligger med ryggen utåt, logiskt så borde det då bli svårare att känna hur barnet ligger.

Hihihihi, ja de vet vad de vill redan från början… :)
Hoppas att det går bra i morgon!
Stort lycka till!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Lycka till. Berätta gärna sedan om hur det kändes och hur det gick… Kollar de inte med UL om de inte hittar huvudet då?
Lycka till! min är långt nere nu och sitter ben hårt fast med huvudet (fixerad) alltid skönt och veta för de kan ju inte vända på sig då… nu ska hon bara ut …
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#1: Det är måndag den 18/7 som vi ska göra vändingsförsöket.
#2 De börjar med att göra ett UL för att se hur bebben ligger. Därefter sätter de CTG:n, som kollar hur bebben mår, sedan sätter man en venflon och ger mig en maffig dos med bricanyl, man blir skakig och får hjärtklappning av det (Bricanyl används i vanliga fall som astmamedicin.) Jag får sedan ligga och man tippar huvudänden, så att jag får ligga med benen i högläge och slappna av. I det här läget blir det nog dags för lite meditation, så man verkligen är i harmoni med kropp och själ. :)
Man har även beredskap för snitt om det skulle behövas. Jag återkommer på måndag när jag har varit med om hela proceduren. Idag ska vi på tillväxt ultraljud.
Kram på er alla underbara människor.
Det låter lite läskigt att göra ett vändningsförsök :/
Får man alltid medicin när sånt görs?

#5 Ja, man ger bricanyldropp för att livmodern ska slappna av ordentligt.
Nu till dagens tillväxtultraljud. Bebisen väger ca 2250 och hade lyckats vända sig så nu ligger den i huvudändläge, dvs med huvudet nedåt. Det här innebär att jag slipper vändingsförsöket på måndag. 
Vad skönt att den lagt sig rätt! Får man fråga när du har BF? Och vad gissar de påå att din plutt ska väga då?

Frågan är alltid fri!
Jag har BF 14/9. Vid första tillväxtultraljudet som vi gjorde beräknade man att bebisen skulle väga ca 3400. Nu vid andra tillväxtul. så fick vi inget beräknat på vad den skulle väga. Min dotter kom ju 2 veckor tidigt, jag räknar kallt med att den här krabaten kommer i samma intervall, dvs i v.38. Det här med stöd av att jag är cortisonbehandlad astmatiker. Tydligen så har det en inverkan.
Inte har jag en aning eller känning om vad det kan tänkas bli heller. Namn är bestämt, om det blir en liten grabb så ska han heta Jonathan Henrik Livingstone och om det blir en tösabit så blir det en liten Spirit Laura Magdalena.
Tjingeling.
3400 ja det är en lagonm storlek :) Själv blev min lilla tös (som jag vet att det blir) beräknad på att ligga runt 4000!!! bebisarna blir minsann bara större och större!
Det här de säger att rökare får mindre barn verkar inte riktigt stämma :/

:-) Johanna vägde 2810 g när hon föddes och var 46 cm lång… och nu är hon en stor tjej på 5 år ca 110 lång och 20 kg tung. Så några 3400 tror jag inte på själv ens än gång! Men det är jag! Vi får väl se när den lilla krabaten behagar komma med.. Ska bli spännande.

Så skönt Tinnie att bebsien vänt sig själv :)
Lustigt men min förstfödde vägde oxå 2810 :) och de mätte honom till 45 men de sträckte inte ut honom så jag tror att han var lite längre… han hade nämligen vuxit 2 cm vid första vägningen på bvc sen… alltså ganska exakt lika stora barn :) Fast han är 175cm och väger 75 kg idag… 18 år :D
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
jag var själv liten som nyfödd bara 3200 och 46 lång så jag skyller på sambon att det är han som gjort en tjock tös :)

#12. Det sägs ju att det är lite genetiskt det där med storleken på barnen, de brukar följa sina föräldrar. Jag vägde någonstans 2600-2900 och var 47 lång.. så det kanske stämmer ganska bra…. vad vet jag..
Nu ska jag återgå till baket.
Kram på er alla.