Sista veckan!
Idag går jag över till vecka 39. Så det börjar närma sig.
Inget nytt på vara-på-g sympthom förutom att slemproppen gick för typ en vecka sedan..
Har lite mer sammandragningar kanske, men fortfarande inget som man klagar på.
Idag var jag på mvc, inga konstiga värden eller något sånt.
Men vi vägde mig och jag har **gått upp hela jä*la 35 KG!!!
**Hur fasiken kan man gått upp så mycket?
Hur mycket har ni gått upp?
Hur ska jag bli av med de där kilona sen?
Fan fan fan säger jag bara! 
Tänk inte på vikten, stress, sömnlösa nätter och amning kommer att få dig ner i vikt igen. Jag är i v 20 och har gått upp 5 kg, men jag har flera månader kvar att lägga på mig.

Men jag har aldrig hört någon som gått upp så mycket under en graviditet!
Vägde 65kg innan, och nu är jag uppe i hundra!
Jag är i vecka 31 och har gått upp 6,5 kg.
35 kg låter rätt mycket men jag vet ju inte om dem extra kg beror på fett eller vätska. Många samlar på sig massor av vätska i hela kroppen och det försvinner jättesnabbt efter förlossningen medans fett kan vara lite svårare att få bort. Men vad det än beror på kommer du att gå ner mycket efter förlossningen. Det som blir kvar sen får du helt enkelt träna bort.

jag gick upp 16 kg ungefär. födde för 9 dagar sedan och har inte vägt mig (hittar ingen våg) men jag har rasat i vikt utan att göra någonting än att amma. och så vara sjuk och hade 40 graders feber ett halvt dygn.. man rasar ofta av sig själv. du har säkert sammlagt på dig vatten i kroppen.
men oroa dig inte för vikten nu, ta det sen om några månder, då kan du fundera på hur du ska gfå ner om du har mycket kvar. men vikten är inte det viktigaste"
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
jag har med gått up en mass är i v 37 och har gått upp 25+ kilon för 2 veckor sedan ska till bm i dag så vi får se vad vågen stannar på då :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Det är helt olika hur mkt man går upp… Jag har en SMAL kompis som gick upp 40 kilo under hennes graviditet… Nästa gick hon upp 25 (tror jag)… Men nu efter ett halvår är hon precis lika smal som från början….
Äta rätt och lite träning kan ju skynda på det hela..
Jag har gått upp 6 kilo… Men det kan ju lägga på sig lite mer tills bebisen kikar ut..
Jag hade iof sallad craving dom första 5 månaderna.. Åt bara sallad.. Nästan.. va inte sugen på nått annat alls… Jo godis o sånt gled ju ner ganska mkt men :)
Nu sen 2 månader tillbaka har jag fått sug på frukt o bär… Äter det som en galning…
Folk kanske tror att man "bantar" men jag är inte sugen på nått annat….
Men godis o chips älskar jag :)
Men med dina kilo så oroa dig inte… Tänk så mkt av dom kilona som e barn o vatten o moderkaka :) MKT VATTEN :)
Och det blir du av med på några sekunder!

Jag gick upp ca. 12kg. Var tillbaks i startvikten efter 1-2 månader och nu väger jag 4-6 kg mindre efter 4 månader fast jag äter hur mycket som helst.

Jag hoppas att jag kan falla tillbaka till min normalvikt, eller ja, hade väl velat mindre men framför allt att inte väga såhär mycket!
Blev väldigt chockad, för sist jag vägde mig på mvc vägde jag 82kg. (typ två månader sen).. Så jag förstår verkligen inte!
Jag kommer nog börja träna och ta långa promenader sen. Då lär jag inte ha så pass ont som jag har haft de här senaste veckorna.. *pust*

jag är i vecka 33 och har bara gått upp 3 kg än så länge. Men kan tänka mig att jag kommer öka kraftigt snart, då jag känner hur vettskefylld jag börjat blivit i ben och fötter :P
Långpromenader med barnvagnen kommer va superskönt :)

Gaah! Vad galen jag blir, vad lite ni har gått ner flickor! 

Haha jag vägde 115 då min dotter föddes en månad senare var jag nere på 95 ;P
Med sonen var det dock inte lika mycket men nästan 10 kg på en mån :P
Ja vägde redan 80 (innan grav) så jag har kilon sen innan jag måste gå ner… Blir träning för mig med… *Pust*

uppdatering:
Nu händer det något. Första natten på länge jag sov, sov bra och länge!
Sen dessutom när jag gick upp så kollade jag i spegeln och magen är "borta", eller, sen är inte densamma kula som innan..
Åt med god aptit. Andy är här och vi har väl myst lite också..
Typ en timma senare;
SJUKT ont i nedredelen av ryggen, kan inte sitta/ligga.. Gah!
Även ont i nedre delen utav magen…

#14> Vilken rolig förändring. Skönt att du sovit ut och fått må bra ett bra tag innan det kanske är dax för persen. Hoppas det skyndar på nu då så du får föda utsövd. :-) Lycka till!

# 14
Tack! Jag hoppas också att det händer något nu när jag både fått aptiten och kunnat sova! Sen att Andy är här gör mig nog tryggare också!
Fast det gör väldigt ont imellanåt, men förväntar mig ändå mycket mer. Inget mer har hänt förutom att "mensvärken" (känns som det) har blivit starkare. Blir som sammandragningar då o då, men mestadels är det en värk som håller i sig hela tiden..

#16> Passa på att ta avslappnade bad (dusch om du inte har badkar) så kanske lite av smärtan avtar… Annars är det väl bara att se till att allt finns i BB-väskan! :-) Låter som om du får sova en natt till hemma iaf.
Blev du rädd när magen var borta? Beror det på att barnet har hamnat längre ner, och är på väg ut? Nu händer det grejer =)

#16 Man får inte bada om slemproppen har gått för fara för infektioner

#19> Jasså, i boken jag läste igår fick man bada då, men inte om vattnet gått. har inte typ allas slemproppar gått när de väl är på BB, och på BB är det ju vanligt att man tom där får bada i deras jacuzzi? *lite förvirrad*

Nu har vi börjat mäta, är nästam exakt på minuten en halvtimma mellan gångerna..
Alla är inte exakt lika starka, men skriver upp de ändå, annars kanske det går 1-1.5 mellan de som gör att jag tappar andan lite.. 
Det känns ändå väldigt läskigt att det händer något nytt, trodde aldrig det skulle hända mig!
# 18 haha, nä inte rädd, mer "vaaafan är min jätteballong?"
Jag har tagit en dusch och det kändes jätteskönt, men vårt varmvatten tar slut för fort så..
Tänkte försöka sova OM det nu ska vara på g, så är det bra att jag är utsövd!
Jag hör av mig om något nytt händer!

Coolt, håller tummarna för dig imorgon, för då lär det väl bli drop-down med lite tur! Sov gott!

Uppdatering:
Usch usch. Ingenting nytt, ont i magen. Och sammandragningar ungefär 1 gång i halvtimman. Har kunnat sov inatt också, och känner mig inte alls pigg eller som om det är på g att åka in.. Det går för långsamt det här! :/

Det är egentligen ingen nackdel att det går långsamt och kroppen vidgar sig sakta. För varje sammandragning öppnanr du dig en aning så det är av all nytta tills det är på G på riktigt sen.
Nu är det ändå bara timmar eller max dagar kvar så kroppen förbereder sig för fullt för det stora maratonarbetet som kommer snart! Var glad över din sömn :)
Och lycka till förstås!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Håller tummarna stenhårt för att det ska sätta igång nu!! 

Inget än? :)