Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4973 ggr
MrsHelgesson
0

En dag kvar till bf!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon, måndag den 28 juli, är jag beräknad att få vår bebis. Jag är ändå rätt så säker på att den bestämmer sig för att titta ut några dagar efter det. Men jag har sagt att imorgon så ska den bannemej ut. Vi får se om det hjälper att säga så, för vissa har det fungerat. Jag känner av förvärkar i ljumskarna varje dag och magen arbetar för fullt för att tömma ut allt "avfall" Skrattande Det har den gjort i en vecka nu ungefär. Varje gång jag går på dass kollar jag efter slemproppen men än så länge har jag inte sett någon. Den går ju inte heller för alla men jag vill så gärna uppleva hela igångsättningen om man kallar det så. Att vattnet ska gå av sig självt vill jag också få uppleva.

Jag har inte varit ett dugg orolig eller nervös innan men nu börjar jag känna det. Att uppfostra en liten individ verkar inte vara helt lätt och man känner sig orolig över om man verkligen kommer klara rollen som förälder. Man vet hur man inte vill uppfostra sitt barn, men sånt är så enkelt att säga när det inte alls kanske blir som man hade tänkt sig. Jag antar att jag inte är den enda gravida kvinnan som tänker så, det är ju fullt naturligt. Men just den där känslan av att inna räcka till, att man inte duger som förälder. Men när det lilla livet är ute och man får se den för första gången så glömmer man nog all oro som man har kännt innan. Man kommer bara att ligga och glo på sin bebis hela dagarna och känna sig stolt över att man har varit med och skapat det lilla livet. Man växer automatiskt in i rollen som förälder och känner sig allt säkrare med tiden.

Jag lägger in en bild på min mage som är tagen 39+1, så de som vill kan få gissa om det blir en flicka eller pojke. Jag tror att det blir en pojk som de flesta jag känner också tror på. Medan min sambo är helt säker på att det blir en flicka.

Hoppfull
0

Oj så spännande :) Kroppen förbereder sig för fullt… vi väntar här med spänning på vad som händer :)

Själv har jag varken sett röken av slempropp eller vatten vid mina tre barns födslar :) det där med att vattnet går hade man ju velat testa men men, det blev inte så.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

em4404
0

Va häftigt att det nu är så nära!! Hoppas allt går bra för er!

Du ser inte så stor ut på bilden, för att ha imorgon. Ser typ ut som du bara har svalt en fotboll. Min mage ser också ut så och många tror då att det blir en pöjk =)

[tiiia]
0

Gud vilken söt liten mage, kan inte fatta att den är så liten och söt när du är en dag från bf Förvånad Djupt imponerad :) Gissar också på att det är en liten pojke där inne :)

PennyIIXC
0

Jag gissar faktist på en flicka!

Lycka till med allt, och glöm inte att meddela oss när det händer något! :)
Jag har en vecka kvar, och min slempropp har gått, så väntar spänt! :)

MrsHelgesson
0

Nähä, det blir visst ingen bebis idag inte. Jag haft förvärkar lite då och då men inte regelbundet. Vid femtiden i morse så kunde jag känna riktig "mensvärk" i sidorna och i ryggen. Men dem gick över efter några minuter. Sammandragningar tror jag att jag har haft, magen har varit hård ibland men dem har inte gjort ont. Så jag får vänta och vänta för att se om något mer händer, troligtvis inte.

Zahara
0

jag gissar på en tös :) du har samma form på din mage som jag fast MYCKET mindre!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

MIRJAMI
0

Jag tyckte ochså att det såg ut som en flickmage…..

LeeLoo
0

Hur går det?

PennyIIXC
0

Jaa, det börjar jag också undra. :P

MrsHelgesson
0

Han, som jag gissar på att det blir, verkar inte vilja komma ut än på ett tag. Men jag har börjat få sammandragningar och förvärkar allt oftare, fast inget som kommer regelbundet. Så det är inget som jag är så uppmärksam på eftersom de riktiga värkarna gör betydligt ondare än förvärkarna. Det är i alla fall vad jag har fått höra. Jag är inställd på att få komma på besöket till BM den 7/8 för att planera en igångsättning. Det är nog min största mardröm eftersom jag vill att det startar av sig självt.

MarinaJ
0

Vad spännande *håller tummarna* min först födda kom ut som ett skott efter det att magen tömt ut sig totalt ;P så håll i hatten *hihi*