Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2084 ggr
iinea
0

Mamma, mamma, barn.

Har alltid sett det som en självklarhet för mig att få barn tidigt. Är bisexuell och har väl alltid tänkt mig själv med en kille. Nu har de tblivit mer och mer klart för mig att jag kanske har hittat rätt. Kruxet är bara att dert är en tjej. Jag vill inte ha mamma, mamma, pappan på hörnet barn. Har aldrig tänkt på hur det skulle vara med två mammor och ett barn. Vad har ni för åsikter om det, och vet ni hur lätt/svårt det är att få inemination (stavas?). Uh, bara för mkt tankar i huvudet. Pracka på mig med åsikter så jag kan tänka mer, för just nu står det still.

Lenore
0

Jag har absolut ingen aning om hur lätt eller svårt det är att få insemineras i Sverige men har för mig att jag har hört att det ska vara rätt så lätt i Danmark.

Vad gäller mina åsikter i ämnet tycker jag att det är helt okej. Det är inget fel i att två kvinnor (eller två män för den delen) vill skaffa barn ihop, det är helt naturligt. Jag är också bisexuell och hade en seriös relation med en tjej ett tag och vi pratade mycket om att vi ville bilda familj ihop senare i livet (men det tog tyvärr slut mellan oss), också genom insemination för att slippa blanda in en part till.
En sak man kanske bör tänka på är att man nog måste ha ett väldigt stabilt förhållande och vara beredda på en del negativa reaktioner från både det ena och det andra hållet och känna att man verkligen kommer att klara av det. Det behöver givetvis inte bli så men det är iaf något vi pratade en del om, och hur man bäst hanerar detta.

Lycka till! :)

Saaba
0

En kvinnlig vän till mig har fru och två barn. En mysig liten familj. Hon berättar gärna hur de har det och hur de har haft det. Nu valde inte de insemination utan två olika pappor. Det var sagt att fäderna skulle finnas med men de drog sig ur tidigt och har ingen kontakt mera med barnen.

Jag tycker det är läskigt är att min vän, som inte födde barnen, inte har någon som helst rätt till dem vid ev. skilsmässa. Trots att hon funnits där för dem som vilken mamma som helst.

Lenore
0

#2 Men det går väl att ordna så att kvinnan som inte födde barnet/barnen adopterar?

Saaba
0

#3 Ja, det låter ju som en lösning. Jag är inte så insatt :) mest förbluffad över att det inte automatiskt är hennes barn då de är gifta. Jag tycker det låter konstigt att man måste adoptera "sitt" barn men de homosexuella par som vill ha barn kanske har full koll på dessa saker redan.

Sarah
0

Men gifta heterosexuella med särkullsbarn har ingen rätt till varandras barn heller ;) man måste adoptera.

Mstar
0

#4 Är det inte likadant med par som är gifta, där den biologiska pappan inte vill kännas vid sitt barn.. 

Min kompis blev adopterad av sin mammas man.     Inte speciellt insatt jag heller. Vet bara detta.. :)

ElinKee
0

Så länge barnet är önskat och välkommet tycker jag inte könen på föräldrarna spelar så stor roll. Det är inte alla barn till hetroföräldrar som växer upp med två föräldrar av olika kön.

iinea
0

Tack för svaren :) Någon som har koll på isemination? mycket svårare, mycket dyrare? Kan man få vem som helsts sperma? Finns säkert någonstns jag kan läsa allt detta, men eftersom jag snokar här för jämnan så kan jag ju ta hjälp istället. :)