Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 21183 ggr
Ninjisen
0

Ont i höfterna!

Har haft så himla ont i höfterna den sista veckan.. När jag sover! Jag ligger bara på sidorna men vänder mig stup i kvarten.. Ligga på mage kommer ju inte på fråga och ryggen är jobbigt, känns som jag inte får någon luft.. Så jag måste ju ligga på sidorna.

Men detta gör sjukt ont….

Någon mer med samma problem?

Telefonkontakt
3

Hur långt gången är du?

Jag är i vecka 39 och sedan flera veckor tillbaka så har jag haft problem att sova.. Kan inte ligga på rygg då barnet trycker åt lungorna, pån sidorna får jag också ont i höfterna och jag måste vaka för att vända mig.. och magen är lite svårt att sova på för min del, då blir jag söndersparkad tills jag vaknar och flyttar mig..

Vet inte vad man kan göra för att midra problemen Ledsen

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Hoppfull
0

Jag har oxå haft senorma problem med rygg och höfter under mina grav. En BM jag hade sa att jag skulle lyfta in badenbaden och sova lite halvsittande för att lätta trycket på höfterna men utan att hamna på rygg, testade dock aldrig (minns inte varför) så jag vet inte om det funkar… kanske kan vara nå't för er dock?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ninjisen
0

Jag är i v 37.. Och började få problemen för ca 1.5 vecka sen… Har precis samma problem som du.. Inte rygg för då trycker bebisen ner organen, måste vända mig på natten men vaknar alltid då jag får ont.. Krampaktigt ont…

Har ingen badenbaden annars hade det kanske vart något :)
Jag fick tips av bm att lägga kuddar under höften.. Men det är hårt ändå… Sen vänder jag på mig så ofta på natten så kuddarna ligger lite varstans på morgonen :)

Vangelia
2

Jag har samma problem fast jag bara är i V.31, men å andra sidan är tydligen mitt sf mått större, mycket större… än det varit med någon av mina andra barn i denna vecka. Jag sover max en timme i sträck innan jag vaknar, just nu sover jag i någon slags framstupa sidoläge med en stor kudde mellan knäna som räcker ända upp till grenen och en kudde halvt under stjärten för att inte hamna på rygg vilket jag gärna vill göra. Men på sista BM besöket så fick jag strikta order om att jag inte fick göra det för Nelly i magen blev stressad av det och hjärtljuden for upp i 170.

Nina

[kvasthilda1972]
0

lägg några kuddar mellan benen när du ligger på sidan, det avlastar höfterna. lycka till!

Ninjisen
0

Jag provade men det hjälper inte… Jag får mer ont av trycket, svårt att förklara… Den sidan jag ligger på.. Den höften som är i sängen får jag kramp/ont i…
Ändå har jag inte gått upp så mkti vikt, så därför kan det inte vara..

Konstigt detta… Jag byter sida hundra gånger per natt men vaknar varje vändning av värk… Jobbigt!