förlossningen inatt
japp. kl 1 inatt ungefär ligger min kille och jag i sängen och han läser högt för mig när jag plötsligt tycker att det känns som att jag kissar på mig. Så jag säger de till killen" antingen gick vattnet nu eller så kissade jag på mig". han sätter sig upp och tittar och blir alldeles kritvit" nä, du blöder", "va?"
"eh, ja"
så han flög upp ur sängen, gav mig papper, kastade till mig telefon och telefonnummer samt började packa väskan med en väldig fart. Efter en halvtimmas väntan och efter att det inte har slutat blöda ( BM sa att om det inte slutar skulle vi höra av oss) bestämde vi oss för att åka in. Vi ringer våran skjuts som vi var bombsäkra på hade semester, men nix, han hade precis somnat efter jobbet och skulle upp med sitt tvååriga yrväder vid 7tiden, men han körde ändå :)
03.20 var vi i Borås där dom gjorde CTG, kollade bindan och studerade vilken typ av blod det var. Längesedan någon kollade resultatet i mina byxor ;)
Hade CTG i närmare 40 minter, en del sammandragnignar men inget aktivt.
Så kommer läkaren in och säger att hon vill göra en undersökning för at se varifrån blodet kommer, om det var moderkakan eller ett brustet blodkärl. .
våran skjuts får åka hem för vi kommer garanterat bli kvar över natt.
Hon gör en gynundersöking och hittar en del färskt och även koagulerat ( stelnat) blod och gör även en vaginal ultraljudsundersökning för att se om det är moderkakakn som blöder. Hon ser inget där och vill då även göra ett vanligt ultraljud. Så killen och jag fick titta på våran lille parvel en stund och hon visade moderkakan ( otroligt fascinerande att den är så mycket av magen)
hon sa även att den såg ut som att den pussade på moderkakan :) sa då att den säkerligen var medveten om hur lyckligt lottad den var som hade en moderkaka och då sa hon att ja hela bilden var symbolisk :)
men, hon hittade inga fel på moderkakan utan kom därför fram till att det var ett brustet blodkärl i livmodertappen i samband med en sammandragning ( teckenblödning). . inget farligt men vi fick stanna kvar et par timmar för observation. sov mellan ca 6-9 på morgonen i varsin sjuukhussäng som vi ställde brevid varandra. Killen såg för härlig ut, 186 cm lång och bredaxlad med en pytteliten sjukhusfilt över sig i en förlosningssäng, bröt nästan ihop haha :)
på morgonen gjordes CTG och det var fint, fick frukost och sedan åka hem
men på morgonen var jag öppen ett par cm så det verkar vara dags snart:)
hoppas ingen här inne behöver få en sån blödning, det värsta jag varit med om, bara väntade på att magen skulle sluta röra sig. . så läskigt med så mycket blod. .
men det var härligt att se hur killen tog över och var riktigt grottmanlig och stöttade mig när jag nästan bröt ihop för jag trodde att nu går det åt h*lvete. .
puss på honom
nu fick ni eran dagliga uppdatering ;)
Oj så läskigt men skönt att allt var bra!
Roligt att allt är på g nu iaf. Hoppas det kommer igång snart och att du får en bra förlossming! Lycka till! 
Oj vad läskigt.. :/
Hoppas man inte själv råkar ut för det..
Tur att allt är bra med er iaf :D
OH MY GOOOOD, detta är sååå spännande Kitty!!!! Jag är "med dig och håller tummar, tuttar och tår"!!!!!!!! KRAMAR till er båda och den lilla/e.
Förstår att det var läskigt med blödningen men vilken lycka att det ändå "bara" var ett blodkärl.
Snaaaaaaaaaart är ni pääääron:-D
KRAMAR igen:-D

Oj vad läbbigt. Tufft med killen din, bra jobbat! Precis sånt man ska ha såna där killar till! :-) Lycka till med förlossningen. Snart blir du grottkvinna åxå! :-)

Jag håller nu tummarna och väntar med stor spänning och nyfikenhet på din förlossning.
Kramar!!!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

åh vad roligt=) håller tummarna för en kanon förlossning och är du öppen är det inte långt kvar=)
ååå jag trodde verkligen jag skulle få läsa om en nyfödd liten parvel! Lycka till!
Det där var verkligen dramatiskt!! Tror jag höll andan när jag läste. Tack för du hållt oss uppdaterade trots allt som skett, nu är man ännu mer nyfiken och spänd =) hoppas det blir mindre drama nu!

Va bra att det inte var någon fara. Snart är det nog dags på riktigt :)

Vilken dramaqueen du är Kitty
Inte skrämmas så där
Men snart snart Kitty är du mamma wiiiiie

vem vet hon kanske är på sjukan nu =)
Ja..känns nästan så wiiiii=)

#12 ja jag har den känslan. att nästa gång hon kommer in berättar hon om den födde bebisen=)
Detta är bara såååå spännande:-D
hehe, än är jag hemma :)
men det är en del sammandragningar men inget på riktigt.
Vi ska lägga oss nu, sov sammanlagt 3 timmar som sagt, blir man inte pigg på. Men jag uppdaterar imorgon oavsett vad som händer :)
Du har fått oss alla att vara på G att föda Kitty*s* Detta är bara så coolt:-D KRAMAR!!!!

#15 okej då hade jag fel då. men efter allt detta som hänt tror jag knappast det är speciellt lång tid kvar. ja passa på att vila så mycket du kan nu, det behövs.

Oj, så spännande…..
Ååååååå kitty vilken fiiiin mage du har*sänder sajberkramar* Jag förstår att du är pirrig som tusan!!!:-D

vilken fin mage du har=) förstår din nervositet men även om du inte kan sova råder jag dig till att iaf ligga och vila, lägg dig framför teven och se på en film eller något och ladda med pasta=)
#18 går tiden snabbare än nånsin nu, eller känns det som att den aldrig gått långsammare?
tack för komplimangerna :) mage har jag ju ;)
jag ska kolla på film alldeles snart hade jag tänkt. jag tycker tiden går jättesnabbt, men det är nog för att jag lämnat småprojekt som jag sysselsätter mig med, sitter inte av tiden direkt. E lite av ett energiknippe som helst av allt städar och grejjar ,)
Du "boar" Kitty*fniss* de gör många blivande mammsingar innan det är dax:-D
ja jag har hört detta :)
mysigt. igår var goda vänner här och målade klädkammare, satte upp hyllor och hjälpte till med saker i allmänhet. imorgon, om jag orkar, ska jag ta dom sista fönstrena, dammsuga å skura.
Sedan e jag klar :)
Det sista jag gjorde var att tvätta fönstrena*s*

du verkar så oerhört söt kitty=) du kommer bli en kanon mamma. här har vi inte ens fixat barnrummet*skämms* men han kommer ännu inte sova där på ett tag då vi har lite problem med sovandet på natten så har han sin säng i vårat rum och kommer nog ha det ett tag. det enda jag ska göra är att mål oach sätta upp två hyllor och en lampa och gardiner=)
jag tror inte det hinns med någon förnstertävtt idag, vaknade för end ryg timma sedan av att min svank värkte somf*****n, pratade med mamma. Hon tycker det ltåer som värkar, så jag får se. Kan hända att jag ger mig på fönstren för att jag är så förbanant envis ;)
#27 Tack :)
Go Kitty, Go!!!*S*=)

Härregu vilken mage… superfin, men även superstor… ska man bli sådär stor… Snacka om framåtvikt man får! :-) Men men, snart är den borta för dig Kitty. :)
Åhh vad avundsjuk jag blir på dig nu
Jag vill oxå ha ont 
Snart lär jag ångra att jag har sagt så, men om det är det som krävs för att den lille ska komma så 
Har ju oxå Bf på lördag men jag lär ju gå längre än så.
Hoppas det är på gång för dig nu iallafall 

Ojojoj, vilken dramatik! Nu är du på G, kanske redan inne… vi väntar med hållna tummar och spänningen på topp! Lycka till kitty!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
tack allihopa!
ja, nu är det på G. härliga värkar at andas sig igenom här hemma..
än så länge e dom inte regelbundna så det blir till att hålla sig hemma. men attans, vad dom känns ;)
men det är en fascinerande smärta, den betyder ju bebis :)
och ang stor mage, japp, så stor blir man väl, ialla fall jag. Men, BM sa att det är välfyllt med bebis så det kanske är därör :)
en det är mycket vatten nu det sista . mina föter ser runda och fluffiga ut :)

fluffiga fötter… hehehe…
Jasså det var välfyllt, då kanske det blir en stor bäbbe då! Kul!

Håller tummarna för dig Kitty!
Håller åter tummar, tuttar och tår, lycka till med det stora äventyret:-D

åh förstår dim smärta kitty hade det där i 2 dygn innan jag åkte in. men smärtan blir inte enbart smärta utan det blir en bebis och det gör att man orkar med=)
jag tror att den kommer inatt eller imorgon på dagen :)
verkarna är fortfarande långt ifrån regelbundna men dom är starkare. var precis i affären, stod o flåsade lite när ingen såg ;)

#39 låt folk se dom ser ju på dig mage vad som är på G=) har tänkt på dig unde min vakna natt med sonen min i sovrummet. håller tummarna och v kan ju hoppas att du hinner skriva här innan ni ska åka in=P
Ja, glöm inte att försöka hinna med att berätta när/om ni åker*wiii*
Kramar!

usch jag känner igen känslan av att störtblöda. jag o sambon hade sex när jag helt plötsligt började störtblöda.
tog en halvtimme innan ambulansen kom.
jag tycker faktiskt det är otroligt dåligt, för skulle det vara att moderkakan brustit så dör barnet väldigt fort. där fick jag ligga på golvet i badrummet och våndas.
snart bebbe. skoj! =)

Ojojoj så spännande detta är!!! Tänker på dig/er!
Kitty, denna tillägnar jag er tre idag:
http://www.youtube.com/watch?v=fG8eQBSp9Ao&feature=related
*myyyyyyyys*
Vad söta ni är :)
vi har börjat klocka värkarna lite smått, inget regelbundet mend et går från 7, 8 minuter till 5 minuter emellan. Men dom kommer hela tiden nu, fast inte regelbundet som sagt.
ska kolla på film med blivande gudmodern och se hur det går
telefonerna går varma här hemma kan jag säga :)
vilken söt video :)
tack

barnet kanske kommer på planerat datum. Hihi. om du hinner/orkar så säg till när du åker in 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Visst är den*ler* sååå lite så:-D

ÅÅÅÅÅÅÅÅh jag kan knappt sitta stilla nu … SÅ spännande att jag nästan börjar flåsa själv *lol*

åhh kollar hela tiden här nu för att få veta om du åkt in kitty=) så spännande=)
nu go vänner åker vi :)
har haft värkar m 5 minuters mellanrum i 3 timmar och nu orkar jag inte vara hemma mer. Hoppas att jag har öppnat mig mycket nu jag kommer in
nästa gång vi hörs är jag mamma :)
kram på er
Va spännande :))

Lycka till kitty, tänker på dig!
Kram!!

lycka till! :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii äntligen undeeeeeerbart Kitty, lycka till:D

Lycka till!!! Kramar till hela familjen!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

oj, oj. jo jag har både skrattat & blivit helt berörd av din berättelse. Då är det inte långt kvar nu Kitty! Fy vad spännande! All lycka till!

Wiiieeee!!!! YIPPIE! lycka till ska tänka på dig och hålla tummar att allt går bra.
Lycka till 

Vad säger vi om detta nu kära vänner ? :D Fy farao jag ryser 

Lycka till! Hoppas bebisen är ute redan så du inte behöver gå hela natten med värkar!

Fy vad spännande att läsa igenom! Har läst lite i tystnad men känner med dig hela tiden. Sitter som på nålar! Det här är ju jätte spännande!
Kul att h*n är på väg nu iaf! :D Lycka till! :) Hoppas att allt går smort och smidigt.. ;)
// Nathalie

Även jag hittade hit för att följa hur det går. Håller alla tummar och tassar hemma för att allt ska gå bra. Och att du får en bebis utan päls den här gången.

Woho, spännande värre. Lycka till Kitty, antar att du har en liten bäbbe på magen nu! Förhoppningsvis… :-)
vad kul! väntar med spänning! :)
jag tål inte läsa sånt här.. sitter och bölar nu :P

Herregud kan hon inte logga in :P
Lycka till alla 3
Nu får vi nog vänta ett par dagar*ler* Det är mycket som händer i deras liv nu, ett nytt litet (stort) mirakel:-D !!!!
Nu får vi nog vänta ett par dagar*ler* Det är mycket som händer i deras liv nu, ett nytt litet (stort) mirakel:-D !!!!
åhh kitty vad roligt att höra! Nu vill vi bara att du ska komma in och visa upp din lilla ängel! :)

Ja det är klart vi får vänta även om vi vill höra allt nu nu nu nu :P
ni får sluta kommentera för jag tror det är kitty varenda gång inlägget är fetmarkerat ;)

Haha samma gäller mig så fort någon har skrivit så tror jag att det är hon :P

men åhh nu vill vi ju veta hur de gått=)

Vars e du mamma Kitty :)
Ja, hallåååå?=)

Ibland blir man för trött… hon kommer nog och stolt visar upp sin lille så fort det funkar :)

det går ju så söligt för oss som väntar :P KIITTTYYYYYYYY ! 

men vart är hon. börjar bli orolig nu att det inte gått bra=(

Det är ju så mycket mindre saker som kan hända som gör att man inte orkar sitta vid datorn. En förlossning kaaan ju t.ex. dra ut på tiden ganska rejält om man har otur… Vi håller tummarna att allt är fint och skickar dem omtänksamma tankar :)

japp det gör vi sen vill dom nog bara vara hemma och mysa lite innan
hon har nog annat i tankarna än gravid.ifokus om hon just fått en liten bebis :) hon kommer nog in och berättar så fort hon får tid och ork :)

Om bebban fått gulsot så kan dom ju behöva få stanna kvar på bb några dagar extra.. Vi fick stanna en hel vecka extra.. :/ Tråkigt! :P
// Nathalie

Jo så sant så sant sen föddes hon/han 2 v tidigt
sluta skriv i tråden nu, tror att det är kitty som skriver varenda gång texten är tjock ju :)
nu är jag hemma :)
vill bara tacka för alla era tankar, startar en ny tråd :)

#88 wie nu kan jag ju inte gå och lägga mig fören jag har fått läst=)
nu ligger tråden ute" nu är jag mamma:)"