fråga bara lite nyfiket
va var de ni blev beroende av att äta när ni var gravid .. och till er som är gravid nu vad känner beroende av att äta ..
min mamma åt oliver när hon väntade mig .. å jag hatar oliver nu
Jag känner faktiskt inge behov av något, mår mest illa av det mesta. Det kanske kommer lite senare.
En släkting till mig blev helt galen i murbruk. Hon åt ett stort hål i väggen nere i deras pannrum. Helt sjukt ju
. Efteråt så fick hon lov att provsmaka och då tyckte hon att det var jätte äckligt.

#1 Jag har hört flera som har haft det. Tydligen så tyder det på att man har mineral- eller vitaminbrist.
Själv var jag helt besatt av mandariner och clementiner.

jag blev helt såld i knäcke bröd. jag och till och med knäcke bröd till pizzan =)

hehe. ok nån mer
mamma åt tavelkritor som man skriver på talvor med på skolan… Och morots- eller tomatjuice. Nu äter hon inget av det =)
Jag har fått dille på pannkakor. :)
Jag föräter mig extremt lätt på mat och godsaker. Kan bara äta samma sak en gång, sen blir jag illamående av tanken på att äta det igen. Men jag har inte mått illa första gången jag åt det, eller mått illa annars. Bara tanken på att äta samma sak igen usch. Stackars min fina kille som sköter allt i köket, och får en kräsen (som jag inte är annars) fickvän när det gäller mat.

Det enda jag kände ett stort sug efter under min graviditet var glass. Ingen mat eller så där.
Däremot blev jag helt anti makaroner, som jag annars älskar. Jag klarade inte av att äta det, men spaghetti gick bra, haha.

jag hatade hamburgare som jag annars älskar. vare det var köpt från max eller liknande eller om vi gjorde själva hemma.
första tecknet på att jag var gravid var när tanken på pesto och kyckling fick det att vända sig i magen ( något jag ananrs älskar). . pesto har blivit bättre men kyckling är blörk .
annars var jag helsåld på sallad första tiden, bara för det knastrade, sedan vräkte jag piggelin och isbitar, sedan var det lugnt och nu är jag inne på glass och polly. Som tur är har jag bara 3 veckor kvar så jag hoppas få tillbaka mina matvanor snart :)

Hur snabbt in i graviditeten kom sugen?
Så jag vet när man kan skylla sina laster på magen, hehe… Nä men allvarligt, det är ju sv¨årt att veta vad som är magen och vad som är en själv?

För mig kom det inte tills vecka 17 kanske för jag va så illamående annars och spydde upp allting nästan tills dess.
Och jag kan säga att jag inte har ätit en enda mandarin eller clementin sen dottern föddes. Ingen sugen alls längre.

i början så klarade jag inte av att äta någon QP från donkan (utan ost och gurka) som jag verkligen älskar. Men det gick över och nu är jag tillbaka som vanligt och vill ha QP hela tiden. Men något sug har jag inte kännt direkt. Jo, jag äter numera frukost :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#13 Jag började också äta frukost som gravid, nur har det börjat utebli igen men det är för att jag hinner helt enkelt inte :/
Jag var helt tokig i kaviar med mina båda. Sedan så åt jag saker som var syra. Salt och syrt var jag nog mycket sygen på under mina bägge graviteterna.

ok
trevligt att många vill dela med sig

Gröna hårda äpplen och lövbiff (utan tillbehör)

#1 Murbruk, lol . den var skoj!
nä jag e sugen på frukt och grönsaker och lite allt möjligt, men vill inte ha godis eller för fet mat, mår illa av bara tanken på fet äcklig mat.
jag äter nästan allt som kommer i min väg just nu;) hungrig mest hela tiden, fast har jag inte ätit på några timmar börjar jag må illa och då vill jag inte ha nåt alls.

putt vill höra från mera

Allt som inte smakar något…
Stuvade makaroner var det enda jag kunde äta igår.
Varm mjölk med honung i. Snäll vanilj-yoghurt. Frukt… grönsaker… alger. Sushi (mammavariant), thaisoppa med ris.

Ojojoj, citroner och syrliga gröna äpplen, och saltlakrits. Kyckling var förskräckligt äckligt. Hehe. Är rätt skönt att det gick över även om jag kan sakna att ha en bula på magen.
Just nu…körsbär =)
Amor vincit omnia
När kroppen behöver en viss mineral eller vitamin så ser den till att få det via detta enorma sug efter viss mat. själv behövde jag ett tag mineraler från salt så jag saltade och njöt, nu har det gått över och jag äter vitamineral kvinna och försöker variera maten.

haha min tränares mamma hade en spännande sug… kexchoklad med dill mellan… alltså två kexchokladar, som en hamburgare…

#24 oj det var annorlunda, men en kompis till min åt blodpudding med majonäs på och aromat.

En väns mamma åt morötter, bebisen om ut gul och de trodde att det var gulsot, men icke. Det var karotenöverskott…

Min kompis morsa åt potatismjöl :) Hon fick konsum att öppna när det var stängt en söndag för att handla potatismjöl :) (detta var 1959).
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.