Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1645 ggr
ElinKee
0

Ultraljud idag!

Jag undrar om det är något speciellt man borde komma ihåg att fråga? Ska iaf fråga om jag kan få gå på besök på förlossningen innan det är dax, och om man kan testa lustgas innan eller om det är skadligt för fostret. Vill se hur jag reagerar på det och om jag kan tänka samtidigt fast jag är påverkad. Fanns det något du ångrade att du glömde fråga?

MarinaJ
0

Komcentrera dig på att fråga saker som rör fostret/barnet alla andra frågor runt förlossningen kan du prata med förlossningsBM sen. Man kan ringa dit innan det är dax för att få råd och tips, lustgas för övrigt är nog inte skadligt för fostret för då borde man inte få anv den alls. Det som jag tycker är intressant att veta är en ca vikt/läng och hur moderkakan ser ut. Kommer inte ihåg om det var något spec jag missade att fråga dock men ska tänka på saken :)

ElinKee
0

Japp märkte att en del frågor jag ställde ligger lite framåt i tiden, som t ex profylaxkurs och lustgas. Det får jag veta på en öppen informationsträff man kan gå på som blivande föräldrar. Hon mätte och kollade, såg då att jag var i v 16 ist för 18 som vi trodde först. Det här är verkligen det coolaste jag har gjort hitills, vilken förmån det är att få gå på UL och se den lille lite tydligare =) och flera ort köpte vi!