Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2282 ggr
Sarah
0

P-piller och gravid?

Är lite nyfiken på hur många som blivit gravida trots att de ätit p-piller. Har ni isf slarvat med pillerna?

FerretCrow
0

jag har blivigt detta och jag tog dom samma tid varje dag och blev iaf gravid =/

AlbaStiffler
0

Mina piller funkade i de 10 år jag åt dem. När jag väl slutade med dem så blev jag med flit gravid på bara en månad. har egentlgien inte med saken att göra, men ändå… :-)

Lenore
0

Jag har inte själv blivit det men vet flera som har blivit gravida på p-piller fast dem inte har slarvat med dem.

Men sen finns det vissa saker man bör tänka på när man tar p-piller som vissa kanske glömmer. Medicin kan tex minska effekten av pillerna och om man kräker ett tag efter man har tagit dem är det inte heller säkert att kroppen har upptagit allt och då funkar då har dem inte heller full effekt.

Jag kan inte ta p-piller (bara minipiller) eftersom jag har APC-resistens, men skulle inte ta dem även om jag hade kunnat. Jag tycker dem är för opålitliga.

skrollan
0

nepp, har gått på dem i tre år tror jag. Har missat många gåner så nu ska jag börga med nuvaring istället.

Zvintos
0

Har ätit i över 4 år och har tagit vid ungefär samma tid varje dag.
Har inte blivit gravid.

DG
0

Jag käkade först p-piller 4 år, aldrig exakt på klockslaget, glämde ibland men ingenting hände.
Sen käkade jag minipiller ett år, inte heller på klockslaget. Ingenting hände.
Tog 7 månader bli gravid efter jag slutade med minipiller.

Telefonkontakt
0

Åt ppiller i 2-3 år. Spydde en gång, hade sex, blev gravid. Slutade sedan och då tog det 8 månader att bli gravid (oplanerat)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se