Pojke/flicka, myter
Skulle vara skoj om vi kan samla alla kända myter kring hur man kan veta om bebisen i magen är en flicka eller en pojke!
Jag har hört att enligt svensk tradition så är det en flicka om man känner sig fulare än vanligt, flickan "stjäl" mammans skönhet när hon ligger i magen.
Min mans far har gift om sig med en muslimsk kvinna och enligt henne och deras tradition är det tvärt om, en flicka gör mamman extra vacker.
Flera myter?

Sedan ska man enligt vissa kunna se på magens form om det är en flicka eller pojke, men minns inte hur det var…

Om man får en pojke så är magen mer framåt, om man får n flicka är magen mer bredare.
Om man är sötsugen, är det en flicka, om man är saltsugen, en pojke.
Dom kommer jag ihåg nu på en gång iaf :)

#2 Enligt magformen en pojke och enligt suget en flicka för mig… 
Skulle också vara skoj att se magbilder på någon som kollat upp kön redan!

På UL sa det flicka till mig, jag är jämt sötsugen.
Här är lite bilder på min mage på vecka 33+0:
http://farm3.static.flickr.com/2220/2285019315_0f48e483e3.jpg?v=0
http://farm4.static.flickr.com/3240/2285019369_5ff83afee1.jpg?v=0
http://farm3.static.flickr.com/2136/2285809258_8f91fe6f48.jpg?v=0

alltså det där med att se på magen har jag inte förstått mig på själv men det finns folk som kan detta. min kompis mormor kände på min lilla bula i början av graviditeten och sa helt klart det är en pojke. och nu är det ju så att vi väntar en liten pojke och alla andra hon gjort detta på har hon oxå haft rätt på så det är faccinerande=)

#6 Nej, idag är jag på 33+6, så imorron blir det troligtvis nya bilder, eller lördag, beror på när jag hinner fota :)
Fast jag tycker inte det har vuxit så mycket denna veckan.

#2. Jag var sötsugen under min grav. och jag fick en pojk.. =P

slutar håret att växa är det en pojke.
vilket stämde på mig ivf. plockade ögonbrynen bara ett par ggr.

#9. då knäcker jag väl den myten oxå hehe. mitt hår växte som aldrig förr under grav. =)

"Rand" på mahen = flicka? (Stämde för mig)

#11 hade med den där randen (linnea negra) o fick en pojk.

#9 Mitt hår växer delvis, under armarna så växer det jättefort men annars tycks det har stannat still
#11 Jag har hört att om randen slutar vid naveln = flicka, om randen är hela vägen = pojke
Dock har jag rand hela vägen 

#13 Jag har rand hela vägen, så då skulle det vara en pojke…

#14 Du har inte tagit reda på det på UL eller?
Jag har för mig att min kompis hade ingen rand, hon fick en pojke, min syrra hade en rand hela vägen som jag och fick en flicka =P

#15 Nej, här i Uppsala vill de inte säga kön om det inte skulle vara helt uppenbart. Och privat köns-UL har vi inte gjort heller.
Spännande att inte veta faktiskt, men är väldigt nyfiken! 

#16 Det blir nog bra överaskning, jag hade ingen behov veta heller men min sambo krävde att han måste få veta så vi gjorde privat könts-UL :)
neligt akupressur och liknande alternativt så väntar man flicka om man får väldigt dålig hy emd finnar, flötigt hår etc. pga dom dubbla kvinnliga hormonerna ( fostret och mammans)
men väntar man en pojke råder balans och man är jättevacker :)
men jag tror itne på något sånt alsl..
känns som magen, huden och håret går i perioder,
Vad jag har hört är att om hjärtljuden är höga (jag tror att de ska ligga över 140 slag i minuten) så är det en flicka och under dem där 140 slag så är det en pojke. På mig har det stämt. Hade den första pojken på 122-128 slag i minuten och den lilla hade jag alltig under 140 slag. I förlosningen så hade jag även 122-128 med den lilla pojken.
Sedan ang det här med magar har jag hört att om man är bred över höften är det en pojke och om magen är mera som en boll är det en flicka. När jag väntade på min son så var vi tre tjejer som jämförde våra magar och jag och en av tjejerna hade likadana magar och vi fick pojkar men den tredje tjejen fick en flicka och då var hennes mage som en boll, medan våra var mera bredare över höfterna.
#19 det har jag också hört:)

#19 Min mage ser verkligen ut som en boll framifrån!
Hjärljuden ligger på strax under eller exakt 140.
Pojkflicka i min mage…? 
#21 Vänta och se i förlossningen eller vid ett annat tiifälle då man lysnar en längre tid så kan du nog se lättare ang. vilket kön det kan var. On din mage ser ut som en boll skulle jag nog säga att det är en liten tjej där inne…..

Vilka myter alltså!
ja, men det är samtidigt kul att spekulera :)

Jag hade rand hela magen, var salt sugen, magen såg ut som en gigantisk boll, håret flottigt, hyn förj-g och hjärtljuden runt 130
Fick en Oliwer

Hej allihopa.. kikade in en sväng på denna sida och såg denna fråga och tänkte att jag skulle dela med mig lite av vad jag fått höra ;)
Vet inte om detta gäller endast det förstfödda barnet då jag inte tror att håret kan ändra rikting.. hihi
Den största virveln man har i håret längst upp bak på huvudet ska snurra åt ena hållet och man får en pojke, om den snurra åt andra hållet är det en flicka.. (minns tyvärr inte vilket håll)
Sen en annan sak som jag inte heller minns exakt håll på..
Men om man håller i ett halsband med en ring eller smycke..
och håller den över högra handflatan på den som är gravid..
Snurrar smycket eller ringen i en cirkel åt ena hållet blir det en pojke, snurrar den åt andra hållet blir det en flicka..
-Erika

#21 Åkte in till förlossningen igår för kraftiga värkar och fick då kolla bebisens hjärtljud samt mätte värkarna under 30 minuter + gyn och VUL.
Nu låg hjärtljuden mellan 140-159 ungeffär, så kanske är en liten tjej ändå!
I alla fall så bestämde sig hon/han sig för att stanna kvar ett tag till, men jag var helt slut slut efter 6h kraftiga (för)värkar kan jag säga.
Så nu är det ännu mer vila för min del, bara att vänta och se när han/hon verkligen vill komma ut…

Jag har hört att man kan börja få en "raggarsträng" som varierar i hårmängd, men går den över naveln = pojke och om den slutar vid naveln = flicka. (Kan ha tänkt fel också, men tror det var så). :P
Jag hadde ibörjan ett jätte saltsug, men nu är det tvärt om.
Sen har jag en stor mage redan nu (är i v.19), men som är mer bred än utåt. Bebben tror jag hade 145slag i min.
Jag tycker att det känns som en pojke, men pappan till barnet tycker tvärtom. ^^
Blir glad över vilket som, och vi tänker inte tjuvkika förens h*n är ute. :)

Jag har ingen rand på magen, magen verkar vara lite bredare tror jag, jag är sugen på turkisk peppar.
Vad får jag? :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Hej på er! Kan bara säga att när det gällde min mage så hade alla myter fel… Det blev en helt underbar flicka! 
/Jätteglad mamma
Grattis 
Grattis till flickan!
Ang myter så sa en kvinna på mitt jobb som är från Kosovo att om man sover extremt mycket är det en pojke. Men tråden här heter ju myter. Min första känsla var att vi får en kille, men får vänta (om allt går som det ska) till december innan vi får veta! Tror ni som väntar barn att man som blivande mamma kan ha en rätt känsla av barnets kön? Ni som har barn, stämde det vad ni trodde? Självklart vill jag ha ett BARN och könet spelar ingen roll, men det är ett roligt tidsfördriv att sitta och fantisera och gissa lite.
Säger också att nära på alla myter va fel angående oss också.. så bullshit ;)
Min mamma brukar alltid "gissa" på folk som är gravida och hon har alltid alltid rätt. Hon är lite så där, att hon kan förutspå vissa saker. Min mormor var sån med, och även jag. Får se om hon har rätt när jag blir gravid =)

är magen neråt är de en pojke, är magen mer uppåt så är de en flicka .. ha jag hört
min mamma gissade rätt på alla 4 barnen. Hon är även den enda jag känner som lyckats " beställa" önskade kön.
Hon ahr alltid velat ha 2 påjkar och 2 flickor med ganska lite mellanrum ochd et blev det
jag kom 85, syrran 87, första brorsan 89 och den sista 91 ;)