Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3147 ggr
Telefonkontakt
0

Tillfälligt överkänslig?

Sedan jag blev gravid så har jag blivit känslig mot banan, röda äpplen, annanas och lite andra frukter..

När jag var liten så hade jag nickelallergi. Nu idag så hittade jag äntligen ett halsband som är i metall som varit borta jättelänge så jag tog på mig det för et par timmar sedan. Nu där plattan har legat så har jag förmodligen fått allergiutslag…!

Jag är inte drabbad av allergier innan grav. men är det möjligt att det bara är tillfälliga överkänsligheter som försvinner sen? Är inte så roligt att inte äta all god frukt..

Någon som har erfarat att överkänsligheterna har gått över som uppkommit under graviditet?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Susanne
0

När jag väntade de stora tjejerna fick jag otäcka eksem. Den första gången som prickar stora som 5-kronor över hela benen och andra gången som ett enda stort (som 2 händer) eksem som savade rejält precis i sittvecket under rumpan och ner på baksidan av låret.
Vad jag var allergisk mot vet jag inte men det försvann efter graviditeten.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Jossan86
0

Jag fick världens pollen allergi förra gången och vart överkänslig mot duntäcken men det gick över så fort Pontus var ute =)

Den här gången har jag sluppit alla sånna besvär.

Zahara
0

Mitt solexem har blivit värre än det var innan mycket värre men det är nog det ända just nu.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Eleri-Twinkle
0

Jag tror det mycket väl kan vara tillfälligt. Min syster kunde inte äta tomater när hon väntade sina barn, men så fort hon fött så tålde hon dem igen:-)

Telefonkontakt
0

Vad skönt att höra att era överkänsligheter har försvunnit efter ni fött barnen. Hoppas jag har lika tur, framförallt med nickel, det vill jag inte ha permanent för fem öre :(

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se