Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1108 ggr
Johanna
0

Att bli gravid igen...

som ni vet fick jag ju missfall….

har nu slutat blöda efter det o längtan efter att bli gravid igen är stor..

har hört så mkt olika om det här med att försöka igen efter ett missfall, vissa tycker att man kan försöka så fort man slutat blöda, andra säger att man ska vänta 1mens, andra tycker man ska vänta minst 2

har sett svar på nätet från en barnmorska o denne skrev att det inte fanns några medicinska hinder att försöka direkt igen, utan att man rekommenderade att vänta pga det psykiska..

hur hade ni gjort? o vad har ni hört samt vilka erfarenheter har ni?

jag vill ju inte riskera att få missfall igen, fast iofs är det väl inget som säger att det måste bli så /lr inte oavsett när jag blir gravid igen? det är ju så idividuellt..

AlbaStiffler
0

Vänta tills du är mentalt stabil och redo skulle jag säga… men det är ju omöjligt att råda. :) Lycka till iaf!

Elisabeth-J
0

Jag tycker att du ska göra det som känns mest rätt för dig själv. Det är svårt med alla goda råd för allt känns inte alltid så bra. Ta en dag i taget och känn efter hur just du vill göra. Jag önskar dig lycka till och skickar en tröstande kram!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hannapanna
0

Det är som du säger många olika bud, men vi har kört på, på en gång.. iallafall efter första MF så va de mer medvetet att vi "körde" igång på en gång.. eller efter en mens. efter andra MF så blev de bara (utan mens emellan), och det blev ju bra! ;)

Jossan86
0

Alla känner ju själv vad som känns bäst, efter vårat missfall valde vi att försöka igen direkt men det tog 7 månader innan det vart något…
Men som sagt så var tanken att vi ville bli gravida så snart som möjligt…

Johanna
0

nu behöver jag inte fudera längre.. :)

mensen kom idag (har väl aldrig varit så glad över en mens), så nu är det bara att tuta o köra ;)

snabbt den kom igång egentligen.??. fick ju missfallet den 2/4  o redan nu är det igång igen…

[kvasthilda1972]
0

När du får din  mens igen så är din kropp redo att bli gravid så tuta och kör.