Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 16003 ggr
Johanna
1

Hur snabbt gravid efter ett missfall?

ni som fått missfall.

hur lång tid har det tagit för er att bli gravida igen?

Jossan86
0

För oss tog det ca 7 månader, men en kompis som fick missfall gick det inte ens en månad för innan hon var gravid igen…

Det beror kanske på hur länge man blöder..

Zahara
0

fick missfall i mars 07 och blev gravid i gen nov 07 :) så ganska så snabbt :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

FerretCrow
0

det där är mycket från person till person oxå skulle jag vilja säga. men prata med någon gynekolog för det finns hormoner som man kan få och äta så att man har lättare att bli med barn

Johanna
0

jag o min sambo blev ju gravida samma natt sist vi bestämmde oss för att skaffa barn :)

men det var ju då det…..

lite kul bara att se hur fort det gick för andra

FerretCrow
0

#4 ja men då har ni nog inga problem nu heller=)

Jossan86
0

Jag håller med #5, då är det nog inga problem för er =)

Hannapanna
0

Efter första missfallet fick jag en mens och sen blev vi gravida igen, efter andra missfallet (som var lika som i ditt fall ett MA där bebisen dött flera veckor tidigare) så blev vi gravida UTAN en enda mens emellan! SÅ de har gått fort för oss.. Frågan är bara hur vi lyckades bli gravida nu senast ;) Klart jag vet hur man gör barn men de är ganska otroligt.. så som sagt.. Kom igen och lycka till!

Johanna
0

åh då hoppas jag att det snart slutar blöda så vi kan köra igång igen. vi båda vill det så himla mkt! :)

fast man känner helt klart en rädsla.. :/

FerretCrow
0

#8 ett litet tips är att inte tok försöka. för ju mer du tänker vi MÅSTE lyckas få barn snabbt igen ju mer säger kroppen ifrån. så går man för mycket pksykiskt tar det ibland stopp tyvärr.

Hannapanna
1

#8 Klart att du känner en rädlsa! Det gör jag fortfarande!
Och som ferret säger, bättre att försöka att inte FÖRSÖKA FÖRSÖKA att bli gravida igen utan ta de lite som de blir.. inte lätt jag vet.. :-)

LeeLoo
0

Jag fick missfall (började blöda) 22 november, blev gravid direkt efteråt. Fortsatte bebisverkstaden direkt efter jag slutat blöda.

MIRJAMI
0

Ni verkar ju verkligen inte ha broplem att bli gravida. Vist kan det ju ta några månader så att kroppen har återhämtat sig efter det som har varit…

LeeLoo
0

#12 vi hade försökt i ett halvår innan. När jag fick missfall, så läste jag att ibland kan det gå direkt efteråt, eftersom det är en gynnande miljö innuti för att det ska sätta sig fast… Men man ska ju känna sig redo också & ibland tar det ju tid innan kroppen har återhämtat sig som du skriver.

Johanna
1

jag ska in till gyn den 14/4 o kolla att allt är okej o att allt har kommit ut, jag hoppas att det gjort det, blöder nästan inget längre!??! Fundersam hon pratade om ev flera veckors blödande..
sen väntar vi nog ett litet tag, har nämligen beställt en tatueringstid :) ville unna mej nåt efter det här!

men sen så, då är det väl bara att köra! ;)

fick tips utav min syster att äta folsyra, C+E vitamin, hennes läkare hade sagt det till henne efter att hon fick sitt sena missfall(v26) :(
att det kan vara det som fattas när en graviditet inte genomförs helt…

det är ju helt klart värt o testa, det skadar ju inte allafall..

FerretCrow
0

#14 nej en tatuering ska du unna dig tycker jag =) hitta på något som får dig på bättre humör och sedan provar du tipsen din syster fick. det är som sagt baar att fortsätta leva världen går inte under. håller tummarna här hemma

Madde
1

Måste fråga en sak. Är det vanligt med missfall?

Jag har själv aldrig varit gravid och har än idag inga planer på barn (än).

Men det känns lite som att varannan kvinna har missfall någon gång innan man får sitt första barn. Jag kan ha fel.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Mezzo
0

#16: ja det är väldigt vanligt med mf, men det är ju inget man diskuterar vid en fika precis.. =)har för mig att 30% av alla graviditeter slutar i mf (eller om det t.o.m är mera)..

jag har haft 2mf.. nu på raken.. blev gravid på första ÄL efter första mf'et.. kom igång snabbt m.a.o..
första mf'et var i v5.. och sen andra var i v.8..
fick ÄL nu efter 2v (så tidigt brukar jag aldrig ha ÄL annars, utan brukar gå 16-18 dar.. inte 14) :)

till trådstartaren: jo man kan blöda upp till 3v, själv blödde jag 4 dagar första mf'et och andra mf'et så började det med ljusrosa flytningar.. som sen övergick i blödningar efter 3 dagar.. sen blödde jag ja 7 dagar till då.. så totalt 10 dagar.. men 4 dagar var Innan själva mf'et..

så det är ju bara skönt ju kortare tid man behöver blöda.. =)

:)*svamlar lite, är vääääldigt trött* :)

Madde
0

#17: Tack så mycket. Jag har ju planer på att skaffa barn i framtiden och det skadar inte att veta om att det kanske är rätt vanligt så man inte börjar må dåligt och tror det är något fel på just en själv. Utan att det tyvärr är rätt normalt.

Hoppas du blir gravid rätt snart Johanna.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Hannapanna
0

#18 det är ju så mycket vanligare än man tror och kanske egentligen vill veta! För jag tror man är så blind, man tror att när man plussat så är allt klart. jag trodde det också.. Så jag vill att folk vet att de är vanligt för de hade jag velat veta.. :)

Lycka till i framtiden! ;)