hur ska jag få min sambo...
jaha nu e man i vecka 19…har haft en tråkig graviditet så här långt…först illamående och nu foglossning :( kan förstå att jag kanske inte är värledens roligaste att leva med nu men man tycker ju han borde förstå lite men det verkar inte så…var på akuten i går pga smärta och blev sjukskriven men inte ens det verkar han tro på att jag har ont, han tycker att jag ska vara som vanligt….Hur ska jag få han att förstå? Sen att han inte juder till så mycket själv gör ju inte saken bättre :( Man blir ju ledsen…
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

det kan nog vara så att han helt enkelt inte har fattat att du är gravid och han har inte kopplat allt som händer med dig. är han med dig när du går till din bm?

jag tror oxå att det är så att dom inte riktigt fattar direkt männen alla gånger…
jag har nog beklagat mej lite över min sambo oxå, när han inte velat kolla på magenvarje timma lr läsa böcker.. haha, men min kloka mamma sa att det kommer :)
dock känns det som om han ändrade sej rejält efter besöket hos bm o när vi fick reda på att jag hade väldigt högt blodtryck, nu är han väldigt mån om att jag måste ta det lungt osv osv
o igår när jag o sambo var o handlade så sprang det runt en liten galning o ropade "ama" "ama".. då såg min sambo alldeles lycklig ut o sa.. snart har vi en sån, lr kanske 2 ;)
min sambo har vart helt gudomlig med mig och min foglossning ända från första sjukskrivningsdagen i v.11 (är i v.30 nu)
Vi har tom ändrat hemmarutinerna trots att jag går hemma hela dagarna och han jobbar hela dagarna så hjälper han till men en massa för de skulle aldrig funka annars..
jag vet inte riktigt vad man kan göra för att få han att förstå hur pass illa de är.. som dom säger ovan.. har han vart med och hört vad BM säger om saken?
han har varit med och även på ul men det fastnar lixom bara för dagen verkar det som….sen går han mest och surar för att jag är så tråkig och då mår jag ju bara ännu sämre :(

Låter som min tråkis till man.. Det är svårt för vissa män att förstå att man faktiskt ska ha barn, och att vi mammor kan ha ont och så..
Det är först nu för ett par veckor sedan som min man verkligen förstod att vi ska ha barn, då han kände första lilla sparken..
Prata med din kille om hur du känner, det är nog det bästa. Säg hur du känner och att du blir ledsen, för du kan ju inte rå för att du har besvär…
Kramar från mig och min 23veckors!
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

håller med telefonkontakt prata med honom. visa honom olika sidor där han kan läsa vad som händer under graviditeten. min kille gillar att läsa http://www.vardguiden.se/PregnancyCalendar_2.asp?c=3292&ArticleID=5522&week=0 jag tjyvläser själv flera veckor frammåt =)
Min sambo läser inget alls och skulle jag ta upp hur jag känner mig och mår så är det mycket värre för honom som har en sådan tråkig sambo som inte vill hitta på något med honom, sexlivet ska vi inte prata om bara existerar knappt…..tror han har sovit i sängen 3 dagar på lika många veckor…känner mig nästan som en ensamstående blivande mamma just nu …

#7 varför sover han inte i sängen? visst jag har haft olika perioder jag oxå då jag inte haft sexlust och killen har vare lite sugen och blive lite besviken men han förstår ju att det är sådant som händer. idag ville han texempel äta thaimat på resturang och ville vara gullig att bjuda mig men thai och kina mat och hamburgare kan jag inte äta längre nu när jag är gravid tycker det smakar urk. men han förstår ju. ursäkta mig om detta är lite elakt men han ska F*N kunna lyssna på hur du mår för du behöver få prata ut och det ända han kan hjälpa till med under 9månaders graviditet är att stötta dig och kan han inte göra det behöver han fan inte kalla sig pappa heller sedan. det tycker iaf jag
#7 Säger som FerretCrow här.. VARFÖR i hela världen sover han inte i sängen? Är de för att de är mindre sex så tycker jag han är ganska vriden.. Han måste ju inse att de händer en hel del med din kropp just nu! Här är de också väääääldigt lite sexlust från mitt håll men min sambo förstår han också.. och sen kan ju jag mwed min foglossning + magen absolut inte hitta på en massa skoj, varken i eller utanför sängen ;)
usch jag vill slå han lite i huvudet så han fattar vad som händer med dig just nu!

han låter ju som en gemensam bekant till oss!!
andreas förstod inte hur ont jag hade, att han var tvungne att hjälpa mig med hästarna för attj ag inte FICK lyfta.

#9 samma här har oxå foglossningar och kan inte göra vad som hellst. nu när killen fyler år så ska vi åka på en nöjjeshall där dom ska spela laserhall och åka gokart och inget av det kan jag göra men jag följer glatt med och tittar på iaf. sen skulle vi spela mini golf på en super mysig inne bana för min skull. men som sagt det är bara acceptera att jag kan inte springa inne på laserhalls arenan för foglossningen och gokarten är för farlig då magen kan smälla i ratten och skadas ifall man skulle krocka eller liknande
Usch jag vet inte….har inte orkat ta upp en diskution med honom just nu…mår bajs så det räcker! Sen talade jag om för honom här om dagen att så länge han sover på soffan blir det inget :) Han ligger på kvällen och tittar på tv och somnar på soffan i stället för att gå upp och lägga sig när han är trött! Nu har han sovit 2 nätter i sträck i sängen!! Wow! Stack sjukskrivningspappret under näsan på honom där det tydligt står VILA och inte ANSTRÄNGA sig…får se om det hjälper…tillslut slutar man ju bry sig!!! tack för allt stöd! Det behövs och skönt att det finns andra som man känner till #10 som varit lika dana! dock tar jag hästarna själv :)
Hyr en sådan där löstagbar mage till din sambo och stora bröst över dem och be han gå runt med dessa dag och natt. Fråga han sedan om hur det går med hans sexlust och hur han känner sig….
Sedan är det ju synd att det inte går att tillsätta smärtan på konstgjort sätt så att han även skulle ha kunnat känna den…. Jag tror inte att dessa män hade klagat på oss kvinnor längre om de skulle få uppleva detta själv….
Stå på er tjejer…att var gravid är ett 24 timmars arbete utan luchraster…. ( som tur är det varar det i 9 månader och sedan så blir man någorlunda vanlig i kroppen iallafall, men sedan kommer ju nästa arbetsmonment)