Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1689 ggr
[Catteklina]
0

En bebis, eller?

Får väl presentera mig först och främst. Har ju inte skrivit några inlägg här, bara tjuvkikat in lite då och då :) Men känns som om att jag behöver skriva av mig lite just nu.
Jag heter Catarina och är 19 år, har en älskad pojkvän sedan 2,5 år tillbaka, vi är förlovade och söker eget boende för fulla muggar :)

Det är så att för lite merän två veckor sedan började mina bröst kännas konstiga, fick ont i dom och sånt, så BH var någonting jag inte kunde använda. Sen kom illamåendet och det har suttit i nu i snart två veckor, jobbigt! Det var inte förrän som jag började bli illamående, konstigt huvudvärk och trötthet som jag började misstänka att någonting inte stod riktigt till.
Jag har testat mig två gånger (är ju jätte nyfiken) båda gångerna visade testerna negativt, det fanns ingen bebis i min mage.
Nu till det som gör att jag blir ännu mer misstänksam;
min mens för ca. en månad sedan var mindre än vanligt. Skulle fått mensen igen i fredags morse, den kom inte förrän i lördags förmiddag, inget konstigt med det, mamma trodde bara att det var försenad för att jag oroa mig så mycket. MEN det konstiga nu är att den försvann helt efter en dag (igår eftermiddags) och har inte kommit tillbaka igen!

Ingenting av det här har varit planerat, då jag har gått på p-piller i fem år och aldrig slarvat med dom, men jag börjar just nu bli lite osäker. Kanske där ligger någonting, kan det göra det trots mina p-piller?

Pratade med min äldre syster som vänta sitt sjätte barn och hon sa att jag skulle testa mig igen om 2 dagar, så jag får väl se då.
Även om detta inte är planerat, så har jag börjat små hoppas att där ligger en liten krabat :)

Jag kanske bara inbillar mig att jag är gravid, som pojkvännen sa: "Du är kanske skendräktig" Haha, så söt :) Men man vet aldrig, jag får väl se.

1. Men kan man bli gravid trots att man är stenhård på sina p-piller och aldrig missat någon?
 2. Är det farligt att fortsätta ta p-pillerna innan man är 100% säker på om det ligger en liten krabat där inne? Mina tester har ju visat negativt, kanske är för tidigt ännu?

Jag har så många frågor att jag inte kommet på någon just nu! Skriver fler när jag kommer på dom.

Tacksam för svar! :)
Mvh,
Catarina

DG
0

Välkommen till forumet!

Visst kan man bli gravid fast man äter p-piller men det är inte så vanligt.
Kan säga att jag hade flera tillfällen konstiga symptom, konstig mens osv, utan att jag var gravid.
Men man ska inte äta p-piller om man misstänker att man är gravid, jag skulle nog ta kontakt med Ungdomsmottagningen om jag var du och rådfråga vad skulle vara bäst att göra.
Graviditetstest kan visa negativt om man inte har tillräckligt med graviditetshormon i urinet ännu.

[Catteklina]
0

#1 Tack så mycket för ditt svar :)
Jag blir bara lite orolig, för min mens har aldrig varit oregelbunden, utan att det kom i samband som alla andra symptomer som jag beskrev ovan, därför som jag blev lite misstänksam.

Tack igen,
Catarina :)

Johanna
0

min mens hoppade under 1månad, superkonstigt….

jag gjorde 2test som visade negativt, testade efter 1 vecka igen o då var det positivt.. gjorde 3test för att vara säker :)

så nu ska vi ha en liten bäbis i oktober… om man räknar från sista mens, den som var så knäpp.. 

så testa du om ett tag igen :)

[Catteklina]
0

#3 Oj, grattis får jag säga - Gud vad roligt! :D

Jag får testa snart igen, är super nyfiken. Men samtidigt rädd för att bli besviken, tänk så är där inget :/

Johanna
0

den risken finns ju oxå, men om ni blir väldigt besvikna om där inget skulle vara o känner att ni vill ha barn, så är det ju bara att sätta igång o "göra" ;)

du får berätta hur det går!

[Catteklina]
0

#5 Haha, ja det ska vi göra i så fall. Så fort tiden känns rätt :)

Det gör jag!