bebis med hund
orkar inte göra en likadan tråd här då jag länkar istället=)
bara så gulligt=)
http://iller.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=014881a9-742c-4e3a-9d16-76c5faeaf97c

jag blir allvarilgt talat lite rädd när jag ser bilderna…
men hunden är ju bara underbar!

#1 varför blir du rädd?

för att hunden LIGGER på barnet?
ja jag vet att folk ser det och de är i närheten. men när de inte är det då?
livsfarligt.

håller med Lisette.
Bild nr 2 såg inte trevlig (eller gullig) ut.
jag bara älskar dem bilderna. KOmmer ihåg när våran boxer brukade slicka på skinkorna på min lillebror när han låg på filt och luftade rumpan ;)

#5. Stackars bebis
#6 Inte alls, varför skulle det vara synd om honom? Ni är för känslig! Haha.

#7. Ja, skulle du vilja bli slickad av en hund på rumpan?
Känslig? Nej. Jag tycker bara det är äckligt.
Nej, jag förstår inte vad det äckliga i det hela i, mer känslighet i det hela. Förstår inte därav varför det är synd om brorsan? Inte så att han led av det. Haha

jag anser att ha man hund eller vilket annat djur som hellst ska dom inte lämnas utan uppsikt så då är detta på bilderna inte farligt tycker jag. och vadå äckligt med att hunden slickade skrollans bror i rumpan? det är ju hundens sätt att visa att den fick mamma känslor eller vad man ska säga

men hur vet du att detta inte händer när barnet ligger själv o hunden kommer?
Vad skulle det vara för fara om hunde skulle göra det när barnet inte är i närheten menar du?

om BARNET är på golvet och hunden kommer och ingen är i direkta närheten. vad tror ni händer då?
det är en enorm hund, som väger en hel del. den kan lätt ta död på bebisen.
jättesöta bilder, men man får tänka lite längre tycker jag,
Som om att hunde skulle käka upp oss eller? Allvarligt, visst för att man ska vara försiktig med nya hundar och nya barn osv, men inte överdrift. Vi har hafrt denna hund hela livet och mamma fått oss tre barn, inte en enda skråma har vi haft på kroppen efter den hunden. Lugna ner er nu!

men jag pratar väl inte om hunden som slickade barnet på gumpen?
jag talar om hunden som tråden handlar om.

#15 ja men hallå lämnar man barnet och hunden ensam så att barnet nu skulle skadas av hunden då anser jag att det är både förälderns och hundens ägares ansvar. för helt enkelt så lämnar man inte så små barn med ett djur.

hunden är rörlig eller hur? jag lämnar min son på golvet för att hämta saker på annat ställe. hundarna går var de vill.
jag tycker det är idiotiskt att låta hunden göra som på bilderna. får den göra så en gång, ja då fortsätter den.

#17 ja men då får du väl för tusan låta bli att lämna barnet om hunden kan gå fram till den som sagt… ni är ju f*n anti alla djur på detta ifokus….

men herregud, jag är verkligen inte emot djur! jag har själv två stora hundar, fyra katter och två hästar.
men jag inser oxå när man ska vara försiktig med sina djur och barn. vilket jag anser att de på bilderna inte var direkt.
mina hundar hade ALDRIG ALDRIG ALDRIG fått göra så på min son!!!!! jag älskar honom för mkt för att riskera hans liv. hunden på bilden väger lätt över 50 kg och det krossar ett litet barn lätt.

#19 ja men som sagt så är det ju folk där och hunden ligger ju inte på barnet heller.

ligger inte hunden på barnet? tycker du ska se efter igen faktiskt. det är väl klart att hunden ligger på barnet? nu pratar jag om bilderna som du länkat till i inlägg #0

#20. Hunden ligger ju visste på barnet.
#9. Får väl fråga återigen, eftersom du inte verkade se frågan. Skulle du vilja bli slickad av en hund på rumpan? Jag tycker det är äckligt. Det är MINA åsikter. Äcklighet och känslighet är två helt skilda saker.
Jag hålller helt med lisette här!
Visst är bilderna gulliga, men vad skulle kunna hända om en 50-kilos vovve lägger sig på bebisen när du tittar bort? Ja, saker händer snabbt! Och jag är allt annat än emot djur jag också..! jag anser bara att mitt barn vill jag gärna fortsätta ha i livet..
#22 ja, jag ser inget äckligt i det. Det är dina åsikter ja, men du kommenterade MITT inlägg. Och jag tycker det handlar om känslighet eftersom jag inte tycker det är äckligt!
#19 har du dina hundar inlåsta då eller lägger du aldrig ditt barn på golvet?

#25 loke är på golvet nu ja. men när han var liten så oftast INTE. mina hundar vet mtk väl att de inte får vara på honom.

nu är det ju så att vi alla har olika åsikter om detta. det kanske ser brutalt ut på bilderna MEN jag tror ju knappast att hunden ligger med hela sin vikt på barnet och folk står och fotar och skrattar… tänk efter, bilder kan vara redigerade och kan luras rejält. ta saker med en nypa salt FFS!
Så att andra människor kan inte heller vara försiktiga och lära sina djur att dem inte får vara nära ett spädbarn? Håller med ferretcrow, varför haka upp sig på denna bild? den kan vara redigerad och dessutom om den inte skulle vara det så ser vi ju att det funnits människor i närheten när hunden ska krama bäbisen eftersom vi kan se det på kort!

#28 jo precis men det är visst lisette som har sådana duktiga djur. synd om oss som har blodtörstiga illrar skrollan=P som visst ska äta spädbarn=) haha som sagt hunden ligger inte med hela sin vikt på bebisen sen så är djur mer försiktig med bebisar än vad vi människor är kan jag ju säga

givetvis liger inte hunden med hela sin vikt på barnet, men om ni tittar lite närmre så ser ni att barnet TRYCKS ner med anisktet i marken.
jag tror itne ett dugg på att bilderna är redigerade.
o ferretcrown, dina kommentarer på mina djur klarar jag mig utan tack.
du kommer säkertp å andra tankar när din bebis kommit,.

#28 man lär ju inte en hund att vara försiktig på det där viset ivarjefall.
nu lägger jag ner detta här för det lär inte komma ngnstans ändå.

#30 öh vad har jag kommenterat om dina djur??? att dom är duktiga som vet att dom inte får röra ditt spädbarn ser inte jag som en elak sak…
och ja jag har redan mina tankar. barn mår bra av att vistas med djur. som sagt får du tro vad du vill om bilderna som sagt ta dom med en nypa salt tyckte det va gulligt precis som flera tyckte.

#32 första meningen i inlägg 29. lät otrevligt o kaxigt i mina ögon.
klart de mår bra av att vistas med djur, absolut. men det är bra om de överlver med.
i denna tråden tyckte vi bilderna var gulliga, men ifrågasatte det. vilket man ska göra för det är livsfarligt.

#33 ja det kanske är meningen oxå men som jag skriver är ju dina djur duktiga på att inte röra barnet. men du skriver ju i ditt inlägg att det är bara DINA som kan vara det oxå.

var har du läst att det bara är MINA djur som kan vara det? nu har du nog läst ngt annat än vad det står.

#35 nej men du klagar på att djur skadar barn med mera men inte dina för dom är duktiga och rör inte barnet,

väluppfostrade när det gäller det och de tycker om loke. svårare än så är det inte. klagar inte på att djur skadar barn. nu tar du nog saker ur sammanhaget.
går inte att diskutera detta mer.

#37 nej snälla lämna bara detta och som sagt ta det med en nypa salt det var ett gulligt och roligt mail.

gulligt ja roligt nej
På bild nr 4 i länken ser barnet ut att ha mycket roligt 
#40 Haha ja, tycker inte alls bäbisen ser ut att lida i alla fall 

#40-41 haha håller fullt med. men det är väl bara mammor som kan se om barn har roligt men som sagt tycker jag att den ser ut att tycke det är super roligt=)