Rumpan imorse...
det här med att lägga på sig när man är gravid.. jag upptäckte idag när jag drog på mig ett par jeans jag inte använt på några veckor, att min rumpa har blivit större och så har jag helt färska bristngar på den..! Jag har inte lagt på mig något extra någon annan stans på kroppen, antagligen för att jag redan har lite extra underhudsfett än behövligt..
Tillbaka till min rumpa, jag blev verkligen jätteledsen att den har lagt på mig… Tänkt så krymper den inte efter graviditeten?
Usch, kanske bryr mig för mycket om hur jag ser ut, men det känns verkligen förjävligt… Någon som känner igen sig?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
hmmm jag har snarare lagt på mig lite fett på magen som nu dallrar….har jag aldrig haft innan. Sen har jag ett motsatt problem mot dig…jag hade blivit väldigt glad om jag hade fått en rumpa! (har ingen alls nu) Det enda jag kan se som växer på mig är tuttarna och det med illfart! har nog snart gått om Dolly tror jag :) Tillbaka till din rumpa! Jag tror no du kommer att bli av med den sen igen! Annars kan jag tycka att jag gärna offrar lite på min figur för bebis sen får vi väl bli stammisar på gymmet efter eller något….
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#1 du kan gärna få lite av min…
Jag har problemet att orka ta mig i kragen att träna.. Har länge viktpendlat, men på ca 10 kilo.. men jag har aldrig blivit tjock, bara lite mullig… Usch, hatar min rumpa, de känns gigantisk :(
Jo ….men du kan ju räkna med att du garanterat kommer att gå upp nu ju! Min mamma gick upp 30kg med mig så jag vet ju vad jag har att vänta! fast sen med litten så kommer du ge dig ut och hitta på en massa så rör du dig och allt blir bra :) se lite positivt på det! Annars får väl jag komma och dra med dig till gymmet efter att vi fått de små :)

#3 Jag hatar gym :P
Men badhuset funkar :D När ska du ha din lilla?
Tja jag är väl i vecka 9 nu ca men kan vara +2 v. Det vet jag på första ul….hade så svag mens sist så jag är lite osäker men vi kör på det :) Du då? Förlåt :) födelsedagen är uträknad till 17 augusti om allt stämmer :)
Under alla mina graviditeter har det bygts en ladgårdsvägg straxt nedanför mitt ryggslut och därefter kommer ett par rejäla kycklinglår. Inte kul alls när man är van att vara smal. Dock tog det inte mer än max 3 månader att förlora all denna övervikt för att jag ammade bort alltihop.
Anledningen till att man får stor häck är att bäckenet vidgar sig för att du ska få lättare att föda barnet.
Denna gång tycker jag dock att jag är större än de 2 tidigare gångerna och jag är faktiskt lite orolig för hur det ska gå med vikten senare men det får jag ta itu med när amningen är över.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

#5 okej. jag är i runt vecka 14 troligen lite mindre. vet inte när den är beräknad, men innan din isåfall, juli tror jag :) vart bor du?
#6 oj, vilken tur att det försvann! hoppas jag har lika tu :)

Det är väl det enda som varit bra med min graviditet, är ju en månad sedan jag fick Ronja och jag är mindre nu än när jag blev gravid. Min graviditet var rena bantningsmetoden, alla kläder sitter bättre nu än innan. Förutom det att brösten är så gigantiska.

#8 okej.. men brösten blir väl mndre sen efter ammningen? Mina är gigantiska naturligt, så jag kommer att få problem med ammningbh också sen.. usch
Bor nere i skåne :) du då?

#10 då slippe rjag bli medsläpad till gymet ;) Norrköping, östergötland :)
hmmm ja då blir det max 1-2 träningar om året då :)

#9 Ja, det är svårt att hitta amningsbh i stora storlekar.
Mina är i 80E och 80F, men är inget stort utbud.

#13 jag går i 80D (egentligen 75 E, men det hittar jag inte som är till bra pris) och mina ha rinte växt än, hoppas att de inte gör det… Usch

#14 Mina E och F kupor har jag hittat på Lindex för mellan 200-300 kr. Det är helt okej för min del, dessutom hittade jag en i den storleken som är så otroligt mjuk och skön vilket nästan behövs i början efter förlossningen då brösten blir jätte ömma när mjölkproduktionen kommer igång ordentligt.

Imorse så hittade jag 4 små små bristningar på höfterna.. Och hela min rumpa är snart en stor bristning.. *suck*
Har verkligen motivation för att börja träna när barnet är ute! Lite gott i det onda ;)

#16 se bara till att inte träna för mycket medans du ammar jag har hört att det inte ska vara bra. medans man ammar ska man hellst bara ut och gå eller liknande inte träna för hårt på tex gym=)

#17 hehe, had einte tänkt det. Bara en massa promenader med vagnen och sedan när barnet klarar sig utan ammning så blir det ett gymkort ;)