Gravid, vem är pappan.
Innan kommentar så vet jag för att faställa 100 % vem som är pappa så är dna test som gäller. Men vil ha hjälp räkna ut/sannolikheten om vem det kan va.
Hade samlag den 17/2 men killen drog ut en stund innan och kom på min över kropp(vet att det kan finns spermier i försasten där av osäkerhet på den kille). Ägglossning test den 17/2 kl.18 var negatvit. Använder clearblue digtal ägglosningtest(den med smiley ansikt/gubbe). Den 18/2 var ägglossningtest negativt kl.18.
Natten mellan 18/2 och 19/2 kl.00 fick jag ett postivit ägglossningtest. Den 19/2 hade jag samlag med en kille som kom i mig ca kl.20. Sedan på kvällen den 19/2 ca kl.23 var ägglossningtestet negativit.
3/3 tok jag clearblue gravidte test med vecko indikator där det står gravid 1-2.
Första dag på senast mens var 6/2 och beräknad nästa mens är 5/3.
Vet männen om att du kan bli gravid? undrar mest då det inte verkar som om du har en fast partner
MVH Alva <3
#0: Skulle ändå gissa kille nr 2
Okej, tack för svar. Ja, det vet dom.
Vill männen bli pappa eller är det du som ville bli gravid?
Har sagt till om jag skulle bli gravid så kommer jag behålla så dom är medveten om det och har aceperterat det.
Visserligen förstår män att en gradivitet kan inträffa av att avstå från olika preventivmedel. Men som du skriver så kanske bägge bara tänker på "om" inte att du aktivt har koll på din ägglossning och faktiskt försöker bli gravid.
Känns som du bör nämna det igen och vara ännu tydligare att du faktiskt aktivt försöker bli gravid och håller koll på din cykel så att männen verkligen förstår allvaret.
Att männen förstår vad det gäller gällande att försörja och vara pappa på papper enligt svensk lag. Ibland är inte snabbaste lösningen den bästa i längden för alla parter, även för barnet skull.
Många män som i slutändan blir förvånade att en gradivitet skett utan preventivmedel och inte tar ansvar när det väl gäller.