Oro/stress som gravid
Hej.. bästa ni 💞
Jag plussade den 21/8 och är helt överlycklig samtidigt som jag är livrädd! 🥹
Hur gjorde ni när ni plussade osv? Hur försökte ni stressa ner och bara fokusera på er själva? ( mycket inom familjen som är dramatiskt just nu ) och jag kan ju inte låta bli att känna 😔
Är så rädd att jag ska typ orsaka mig själv missfall genom stress osv 😭
Och för att få missfall överlag 💔
Och hur ofta testade ni för att se om de blev starkare osv? Eller ska jag bara låta bli sålänge jag inte får nån blödning osv? Jag vill ju bara fortsätta testa liksom så man ser att det är kvar. Det ska fan vara min tur nu 🥹❤️🩹
Jag har fått ett första samtal med barnmorskan den 3/9 iallafall..
Behöver all pepp & råd jag kan få💞
Ett test är positivt oavsett hur starkt det är, så behövs inte tas fler tester :)
Prata med BM! De kan ge bra tips och råd :)
Lycka till :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kanske försöka med lite avslappningstips. Bottna i dig själv och din kropp. Känn in det lilla livet som börjat spira i dig. Det är magiskt!
Du är inte ensam om att vara orolig och nervös inför detta, så jag tror inte man kan orsaka missfall av det, bara man ser till att ta sig egentid med sin kropp och själ.
Själv har jag mått så illa i början av alla graviditeter så jag har inte haft så mycket kraft att oroa mig.
Jag hade en jättebra bok som kanske inte finns längre, Att vänta och föda barn av Sheila Kitzinger. Den var min "bibel" under hela graviditeten. Jag ville helst ha med den överallt.
Med första graviditeten hade jag en blödning i v9 och blev lite hispig, men det var ingen fara alls. Ungen var frisk och fin, idag är han snart medelålders.
Njut av känslan att kunna skapa liv, var lite självisk och ta dig egen tid, skäm bort dig lite.
#1: Tack för svar. Nej egentligen borde man ju tänka sådär att 1 + är ett + fram tills de motbevisas 🥹
Kunde ändå inte låta bli såklart att mäta.. men måste sluta haha. Jag ville bara jämföra från torsdag-idag..
Den översta bilden är mitt första + jag fick i torsdags denna veckan.
Den vänstra där nere är testet i morse, ser det bra ut med den s.k stegringen tror ni? 🥹
La till testet jag tog igårkväll också till höger, det är typ de starkare jag fått, men tycker de är konstigt hur det kan vara starkare än som idag på morgonen? Igår hade jag ju även kissat innan + druckit ( tog test bara för att stilla tankar )
Jag ska prata med BM om allt detta när jag ska dit också 💞
#3: Det är inte alls ovanligt att ha starkare test på en/kvällen än morgonen. Urinstickor kan inte mäta nivåer så det säger inte så mycket att fortsätta testa. Ett tests styrka kan vara lite skillnad på med allt från 200-30 000 i hcg i blodet. Fortsätter man testa kommer de också bli svagare igen pga hook effect när nivåerna blir för höga.