Vad händer ? Gravid ?
Hej
Detta låter kanske som en mysko undring men, hur ska det kännas ovanför blygdbenet när man EJ är preggo?
Ska det vara mjukt där?
På mig är det plötsligt hårt , som en utbuktning och jag börjar undra om jag är gravid ?????
Hade en väldigt konstig mens i januari endast 1,5 dagar ( normalt 4-5 dgr)
Har ömma bröst , inte haft nån ny ägglossning ..
Vad är detta hårda jag känner 2-3 cm ovanför blygdbenet?
Känner alla så?
Detta är inget skämt
Kan ingen svara på om det ska vara hårt ovanför blygdbenet även om man ej är gravid ?
#1: Jag kan absolut inte komma ihåg att det blev hårdare där tidigt i graviditeten. Är ju ett motstånd där när man inte är gravid också. Du är definitivt tillräckligt långt gången oavsett om du utgår från december eller januari som sista mens att det skulle synas på test.
Men om du inte upptäckt ägglossning på varken ÄL test eller temp så är det osannolikt att di är gravid. ÄL test brukar ge utslag om man har högt hcg och tempen borde vara konstant hög 🙃
#2: tempen är hög men har inte ens tagit ÄL test
Så.. man har som en utbuktning över livmodern ( 2-4 mc över blygdbenet även när man ej är gravid ?)
Som icke gravid är väl livmodern under blygden dvs nere i bäckenet
Så vad är det som är hårt ?
#4: Ingen aning om vad som är hårt 🤷♀️ våra kroppar ser väldigt olika ut, har du något nytt som inte vart där innan kanske du får söka till vårdcentralen. Jag har en hård bit under mina revben som de konstaterade var en fettknöl efter röntgen. Jag kan inte minnas att jag fick några utbuktningar i tidig graviditet eller ens kunde känna kanten på min livmoder när jag läste att man skulle kunna, var iof feg att trycka. Men när magen väl kom sen så är den ju inte hård förutom när man har sammandragningar eller i tredje trimestern. Så skulle inte säga att en hård utbuktning är en graviditet.
Är tempen lika hög som du haft i lutealfasen så kan du ju vara gravid men du får ta ett test 🙃
#5: det är inte som en knöl utan bredare
Hm vi får se .. får kanske köpa test då
Blev bara chockad och kommer inte ihåg hur det kändes där förut
Hur känns det på dig om du känner efter ?
#6: Det är ju inte helt stumt men ändå ett motstånd. Men buktar inte heller ut 🤷♀️
Det räcker med ett billigt vanligt om du nu skulle vara så långt gången att det är livmodern som växt behövs inget testa tidigt 🙃