Gravida med bf 2025 #4
Ny tråd
- Redigerat 2025-03-22 10:01 av Cireea
- Redigerat 2024-11-12 19:37 av Jennie20
Så du har 4 barn Anna9819?😊
#1: Ja precis
#2: vad roligt samma här
#3: Kul ❤️❤️❤️❤️🥰
#4: hur gamla är dina barn? Mina är 1,4,11 och 16 😊
Mina är stora 😅😅 20,18,14 och 10
#6: Då blir det extra mys med en bebis när det var ett tag sedan 😍
#7: Känns lite overkligt faktiskt, hade inte så höga förväntningar längre ❤️🥰
Hoppas på att allt går vägen 🙏
Mindre risk för missfall efter v 8 har jag läst så det är ett delmål ❤️
- Redigerat 2024-11-13 10:02 av Anna9819
#8: det är bra att sätta upp delmål! Den här gången måste det bara gå bra❤️ jag har en nedräknare på telefonen där jag har hur många dagar till nästa graviditetsvecka till ultraljud osv 😊
Har kvar BIM och den ligger nu på +99 dagar 😅 har även skrivit in datumet för ÄL och där är det på + 113 dagar har tänkt ta bort men är rädd att jinxa något 🫣 knäpp jag är känner jag men då få jag va det 😂
Ja jag ska nog också skaffa det, vad kör du för variant? En gravid app?
Kul att kunna bocka av ✅ 😅
Du är inte knäpp ❤️
#10: Tack❤️ Jag har både gravidappar men nedräkningsappen heter countdown widget😊
#11: Tack ❤️
Usch har en orolig dag, går ju in i v 7 imorgon men är så orolig att nått är fel vill bara se ett hjärta slå så jag fattar att det är nått/nån där som faktiskt mår okej❤️
Behövde skriva av mig!
Och ni här är ju de som förstår🙏❤️
#13: Det är okej att känna oro men jobbigt jag vet. Tänk snart har du tid för ultraljud och får titta in och förhoppningsvis se att allt är bara bra ❤️ Du kanske kan boka in ett lite tidigare vul som du hade tänkt du som har mer valmöjligheter än vad man har här så blir det mindre tid innan du får se!
#14: Ja funderar på det, får se tyckte dock det var dyrt med 800 kr 😖
När jag snart ska gå på ultraljud iaf
- Redigerat 2024-11-14 12:01 av Anna9819
#15: jag vet samma här 800 blivit ruinerad 😅 men har varit avgörande för mitt psyke så har varit värt det!
#16: får du det andra ultraljudet billigare?
#17: Ja det är hos min gyn jag var hos efter missfall, hon sa då kom tillbaka när du är gravid, så tittar vi om hjärtat slår❤️
#16: Förstår❤️
Hur många missfall har du haft? 💔
- Redigerat 2024-11-14 13:16 av Anna9819
#19: 6 under 1 år varav 4 av dessa upptäcktes ma på vul och fick lov att göra medicinsk abort och ett kemiskt och ett missfall innan yngsta dottern blev till och så ett kemiskt innan nuvarande graviditet. Har haft lätt att bli gravid men dessa ma har varit hemska tycker jag då jag trott jag varit gravid men inte riktigt varit det. Värst va ju första då det inte fanns i tanken att det kunde hända och upptäcktes då jag började blöda lite precis när jag skulle gå in i vecka 11. Sen 3e och 4e kunde jag inte glädjas riktigt innan så fallet blev inte lika illa. Men är ju superglad att det blev just min dotter som stannade kvar i magen det var det som va tänkt ❤️
#20: usch vad hemskt 💔
Ja man är ju så glad för de barn man har, jag fick ett missfall innan mitt första barn i vecka 8.
Sedan nu när jag är gammal har jag haft ca 5 kemiska men då hinner ju ägget knappt fästa så det är ju något som är fel.
Hemskt är när man ser fostret 😢
#21: har tack och lov aldrig sett fostret har inte velat se på skärmen förrän hjärtljud märkts och har inte heller sett något som kommit ut.
#22: Skönt 🙏❤️
Fick se att hjärtat slå och de sa att hinnsäcken är förliten så det blir troligen missfall.
Ville inte tro det när hjärtat slog.
Men så blev det den gången.
Vill att de här veckorna går lite fort så jag får se ett hjärta slå förhoppningsvis.
Är ju lite tidigt än för det tom.
Om de inte har bra utrustning och att hjärtat slår då 😅😅
- Redigerat 2024-11-14 18:37 av Anna9819
#23: nej men fy så hemskt. Ena gången va jag med om graviditet direkt efter det andra ma och då sa läkaren att det ser ut som något fladdrar där det kan va hjärtat och hade även skrivit eventuellt hjärteko anas men osäkert pga av tidigt i graviditet och då fick jag värsta hoppet de är enda gången jag inte hört att det inte går att se något hjärtljud men skulle ha varit längre gången också och blödde som mens så trodde först jag fått missfall sem testade jag efter mensen då symtomen ökade och då hade det ökar till 2-3 veckor och de andra testen va starkare så först va jag rädd för utomkvedes och hon sa att det är det inte och jag hade inte heller fått missfall alltså blött ut den och hon anade hjärtat men när jag kom tillbaka efter 7-10 dagar va det inget hjärtljud fortfarande va liten skillnad på storleken och eftersom att det va så lnskad grav ville den läkaren hag hade då inte döma ut för tidigt och fick göra blodprov för att kolla hcg och det ökade jättesakta så 3e gången fick jag tabletterna..
#24: blir som terapi detta är inget jag pratat med någon om ingående så är skönt att skriva av sig 😅
Hej på er igen,
Har en fundering.. har/hade ni symtom i v.7? Jag gick precis in i v.7 och känner absolut inget… har varit cool som en filbunke tills tanken helt plötsligt slagit mig om ma.. med sonen hade jag inte alls mycket symtom förens v.7 men kände definitivt mer än denna gång.
Vi får kub gratis här och känns som lite väl saftigt med 800kr för vul i och med att en hel del födelsedagar inom släkten kommer nu i december + julafton 🫣
#26: Det är så olika med symtom. Har haft symtom när jag fått ma så att du inte har symtom behöver verkligen inte betyda något tror det är väldigt vanligt. Jag hade denna gång mensvärk som främsta symtom och extremt trött men ont i brösten fick jag för någon vecka sen bara vilket jag fått i början förr.
#24: Usch det där är min fasa nu alltså 💔❤️
Kan tänka mig att det var hemskt, man vill ju bara få gå över 12 veckor 🙏❤️
Fruktansvärt att inte veta men försöker tänka att det går bra!
Ja det är verkligen terapi detta, man behöver lätta på sitt hjärta ibland, det hjälper ❤️
#26: Vi är ju i ca samma vecka, jag har bara ömma bröst och jäkligt kisdnödig,
Men det kan ju vara olika hur man känner🙏❤️
Vet man blir så orolig 😟 jag är likadan
#28: ja man får försöka tänka att det ska gå bra och tillåta sig själv att känna glädje för just nu vet vi ju inget annat än att vi är gravida och det i sig är ju fantastiskt att man blivit ❤️
#30: Ja precis, vi kan ju inte påverka utan ska njuta att vi faktiskt har ett litet frö i magen 🙏❤️
I vecka 6.0 idag ca 🙏😊 alltså vi har klarat en vecka till 🌱 🙏
- Redigerat 2024-11-15 12:51 av Anna9819
#31: 🎉
#32: Graviditeten sitter på rätt ställe men såg bara en hinnsäck än.
Tog prover och det såg bra ut, de hon kunde se…
Blev ett gyn besök, lite tidigt 😅
Men oj blev det drive in vul 😅 men vad skönt att veta att det sitter i livmodern och att det såg bra ut! Kollade de hcg i blodet?
Ja typ fick ju panik 😱😂
De tyckte det var onödigt att ta hcg i blodet.
Okej men vad tog de för prover?
#36: Var bara järn, infektionsprov och något mer
Urinprov
#33: Men de såg gulesäcken va?
#38: Nej, var jätte dålig bild, hitta först inte hinnsäcken.
De varnade mig innan att de ev inte skulle se något.
Inte det bästa ultraljuds utrustningen
Det är kommentarer som dessa som gör mig orolig, då jag funderar på att lämna denna sida….
Denna sida gör mig ofta onödigt orolig, istället för att man tillåtits njuta!
- Redigerat 2024-11-16 20:24 av Anna9819
#39: vecka 6+0 va du i när du gjorde ultraljudet va? Är ju supertidigt och inte konstigt att inte mer syntes händer ju saker för varje dag! Nej vissa kommentarer är onödiga då de kan ge oro för något som man inte känt oro för. Tror det är väldigt ovanligt att man ser så mycket så tidigt. Jag va i vecka 6+3 förra grav och det va så suddigt så suddigt inte tal om någon gulesäck heller. Hoppas du är kvar här 💕
#40: hoppas jag inte får dig orolig när jag öppnat mig har inte varit meningen har bara vara skönt att släppa ut sånt jag inte delar med någon och har försökt att visa att det är okej att vara orolig.
#41: Nej blir inte orolig över sådant, tycker det är bra att vi kan ha lite ”terapi” här, vi har ju varit med om mycket som man kanske inte kan/vill prata med någon om.
Eller de kanske har svårt att förstå.
Blir irriterad när man påpekar saker som ska ge en oro över denna graviditet..
Jag tittar ju efter blod varje toabesök…
Så mer oro över denna graviditet behövs inte..
Och särskilt när det inte är korrekt det är svårt att se gulesäcken så här tidigt om man inte har bra utrustning men även då tror jag.
Tack för ditt stöd jennie20 du har ju varit där från kanske plus tills nu ❤️ är väldigt tacksam över det, det har hjälpt mycket.
Skickat ett meddelande privat till dig nu!
- Redigerat 2024-11-17 08:34 av Anna9819
Blöder nu 😭💔 så säger hej då till denna sida orkar inte mer,
#43: 💔 skrev meddelande
#43: Har själv inte orkat skriva på denna sida alls pga mycket som händer privat. Men tittade in nu. Håller tummarna att allt går som det ska trots blödning. Det är många som blöder lite ❤️❤️❤️
- Redigerat 2024-11-18 05:54 av cashili
Förstår❤️
Jobbigt! Hoppas det är något som blir bättre iaf 🙏❤️
#46: Jag hoppas det. En månad till med tuff behandling nu. Cancer på ens barn är fan det vidrigaste 💔💔
Jag tänker på dig !!! 🍀
#43: Har varit dålig på att titta in här.. skickar styrkekramar till dig💔
#47: Barncancer borde inte få finnas på denna jord. Styrkekramar till er och familjen ❤️
Nu börjar blödningen avta och kampen för en bebis är snart igång igen
❤️🩹💔
Kan det bli 7 gången gillt?!? Hoppas på det🙏
Hoppas ni andra mår bra ❤️
- Redigerat 2024-11-29 19:18 av Anna9819
#50: Det hoppas jag verkligen ❤️❤️🍀🍀
#51: Tack ❤️🙏
#53: 🥰❤️
Jag tog ett cb digitalt den 14/12 och det stod ”gravid 1-2 veckor” men imorse såg jag att det var lite ljusrosa i trosan så gick och köpte ett till cb digitalt men nu stod det ”inte gravid”. Nån som vart med om liknande? Så förvirrad och ledsen nu.
#55: Låter tyvärr som en kemisk graviditet där ägget fäster men släpper rätt snabbt igen och hcg sjunker 💜
Hejsan allihopa!
Jag hoppar in här i resan med er nu!
Jag känner igen vissa namn och vissa kanske känner igen mitt namn. Jag hängde här med er mycket mellan 2019-2022, där min resa var ofrivillig barnlöshet och sedan IVF.
På sista äggplocket så fick vi några embryon, varav ena idag är vår underbara dotter född hösten 2023❤️
Jag har aldrig själv blivit gravid på egen hand och har alltid mötts av negativa test(förutom ett falskt positivt en gång) månad efter månad…
Men nu, helt plötsligt så har det skett. Jag är fortfarande i chock och har ännu inte förstått att det är möjligt, det känns ofattbart, men samtidigt såklart överlycklig!
Idag är troligen min BIM och jag har haft svaga + i några dagar.
Jag ser fram emot detta år och håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för både mig och ER❤️
#57 Jag minns dig!
Vilka fantastiska nyheter om både din dotter och att du nu sitter med ett plus ❤️ Heja dig! 🙌
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#58 Tack så jättemycket! Jag som alltid satt och letade solskenshistorier är nu med om en. Det känns fantastiskt!
Sambon vet inget än, för denna gång vill jag så gärna överraska ❤️
#59: Vad underbart att höra❤️❤️ stort grattis ❤️
#60 Tack så jättemycket! Förra gången så skrev jag in mig hos MVC efter att kliniken släppt mig, några veckor in, denna gång så har jag redan nu skickat till MVC om att jag idag var på 4+0. Så får väl se vad dom säger.🥰
#61: Ja men de funkar bra, man skriver ju in sig rätt tidigt.
Har för mig jag har varit runt v 7-8
Hur går det för alla i den här tråden?
#63: Fick missfall i v7 (november)
Kemisk grav i dec
Men hoppas på plus i vår /snart igen 😖❤️💔
#64: 🩷🩷🩷
#63 Jag är nu i v.6(5+2) och har i skrivningssamtal och blodprov på tisdag. Veckan efter har vi bokat in ett tidigt ultraljud! Jag vill ha bekräftelse..
#64 Hoppas det går bra för dig 🙏❤️🩹
#65 Har ni kollat upp något angående att få hjälp via någon klinik eller så? Eller vill ni fortsätta försöka själva?❤️
#67: Så kul för dig! Ska bli roligt att följa dig 🥰 vi får inte skriva in oss på någon klinik säger de eftersom det inte gått ett år efter vi fick senaste missfallet i mars.. men vi har tre missfall i bagaget varav endast två är dokumenterade. Fått avslag på egenremisserna när vi skickat in pga vi blivit gravida inom ett år.
Var hos gynekologen nu i veckan som sa att jag bara borde ”slappna av lite” och ”skaffa en hund” för att tänka på något annat. Lagom oprofessionellt.
#68 Men vilken mysig gynekolog…
Har du koll på dina sköldkörtelvärden? Annars kan det vara en tanke att kika på blodprov för det, eventuellt att det kan vara något svar angående missfallen..
Inte säkert såklart, men jag rekommenderar det verkligen 🥰
Gyn är inte så smidiga😖
Går du hos privat?
De brukar vara trevligare och vill jobba, se lösningar…
Iaf så har jag fått det bemötandet tyvärr
- Redigerat 2025-01-27 09:01 av Anna9819
#67: Vi får se har nog haft ca 8 kemiska, tappat räkningen
Men ger inte upp 💔❤️❤️🩹
- Redigerat 2025-01-27 09:02 av Anna9819
#69: Ja, man blir bara trött. Ja! Jag har underfunktion i sköldkörteln sedan 2007 och tog efter första missfallet ett blodprov och ökade medicineringen eftersom att vi önskade att bli gravida. Har tagit två tester sedan dess och resultatet har varit perfekt i princip. (Svar förra veckan)
#70: Ja, det är skillnad på dem.. senaste gyn nu tog hormonprov osv men svårt att tyda svaren på 1177 och man är väl inte så högt prioriterad 🤷🏽♀️ hoppas det går på naturlig väg 🩷
Verkar som att jag kan joina er härinne. Försökt sedan 2017 med nr 2, med ett missfall förra sommaren i vecka 11, strax innan KUB. Precis fått reda på att jag är gravid igen och har enligt beräkning BF 6 oktober. Med tanke på missfallet i somras kommer jag göra ett tidigt ultraljud, även om jag lär få bekosta det själv.
#74: åh stort grattis till graviditeten 🩷🩷🩷 förstår att du vill göra ett ultraljud, de pengarna är så väl värt. Jag tänker, eftersom ni försökt så länge, gick ni igenom någon utredning eller har ni kört på liksom?
#75: Vi har kört på helt enkelt. I vår region får man ingen utredning via dem om man redan har barn. Privat utredning var en kostnad vi kände att vi inte ville bekosta, utan vi konstaterade att vi har i alla fall ett barn och får vi ett till så får vi, får vi inte så är det så.
Däremot gjorde vi en utredning inför sonen blev till eftersom det tog tid även där, men de hittade inget som borde kunna utgöra något hinder.
- Redigerat 2025-01-28 11:03 av Zvintos
Insåg precis att om det går vägen så är den här lilla beräknad på vår bröllopsdag (firar då 13 år som gifta).
#77: Wow vore ju så häftigt om det blir den dagen!
#78: Verkligen! Eller så blir det som med sonen, som kom 2,5 vecka före BF.
Ja precis, mina har också kommit innan ca 2 v
#77: så mysigt om det blir så! Ska bli kul å följa dig 🩷
#74 Grattis! Så roligt 🥰
Jag har också bokat in ett tidigt ultraljud som vi själva får påkosta. Genom kliniken fick vi ett i v.8 och jag vill gärna ha ett nu med, så det kommer att bli nästa vecka, dagen innan jag kliver in i v.8.
Jag behöver en bekräftelse.
Sen känns det superbra att dom har börjat om med att ge en ett ultraljud som ingår i v.13 utan att det ska måsta vara något test! Det fick vi inte med dottern född -23.
Köpte ett digitalt och tog i morse, men det var ganska utspädd urin. Stod "icke gravid".. Blev helt paff. RFSU testa tidigt såg ut så här på lika utspädd urin. Jag vet att jag egentligen inte ska testa mer, men med missfallet i bagaget kan jag inte låta bli. Behöver se ett starkt streck för att lugna sinnet lite.
#83: ser tyvärr ut som om graviditeten avstannat eftersom du hade starkare test för 4 dgr sen 😞
#84: Ja, det är lite den feelingen jag har och nu börjar det komma blodblandat så… På ett sätt skönt att det sker så pass tidigt mot förra gången.
Började blöda nu på morgonen, så missfall blev det. Tacksam att det skedde så här pass tidigt. Att behöva åka in med ambulans till gynakuten efter att ha suttit på toaletten i två timmar pga bokstavligen konstant rinnande blod var ingen höjdare, så det slipper jag gärna göra igen.
Vi kommer att ge det fram till sommaren och se, sen har vi bestämt att vi stänger den dörren för gott istället och njuter av att vara en familj på 3. :)
#86 Jag beklagar verkligen.. fy ändå ❤️🩹💔 hoppas att du är okej..❤️
#86: Beklagar verkligen att höra detta! 🩷🩷🩷 hoppas att du snabbt återhämtar dig…💖
#86: Beklagar ❤️🩹❤️
Usch…
Du är inte ensam…
Ta hand om dig!🙏
Idag var vi på ett tidigt ultraljud.
Vi fick höra ett tickande hjärta, men hon berättade även att hon såg vätska i livmodern bredvid hinnsäcken där fostret ligger.
Hon sa att det var för klart för att vara blod… men även för oval form för att vara en till hinnsäck för ett till foster. I hennes erfarenhet så var det rundare form på de om det är tvillingar + att hon inte såg något i vätskan..
Någon som varit med om liknande?
Hon sa att vi inte skulle oroa oss och att det lika gärna kunde ha försvunnit till nästa ultraljud.
- Redigerat 2025-02-04 23:16 av Norrlandsbruden
#90: Åh vad härligt grattis ❤️
(Inte varit med om det)
#90: ej hört om det mer än vid ektopisk graviditet och cystruptur ( men då brukar vätskan vara i buken , ej runt fostersäcken)
#92 Okej, ja det var verkligen bredvid. För hon sa att hon var tvungen kolla ifall det var en till, men att det inte såg typiskt ut.🤔
Antar att vi får vänta till kommande ultraljud som sker om 6 veckor för att se ifall det försvunnit eller om det kommer att vara något.. problem.. 🫤
Tack för supporten. Jag mår helt ok ändå. :)
Hej! Jag är i vecka 5+2 idag och är otroligt orolig för missfall! Försöker ta de lugnt som möjligt, jag tränade mycket förut men nu vågar jag inte! Har kämpat i 3 år med min man! Någon som råkat ut för missfall i vecka 5-6? Är det vanligast då?
Tacksam för svar! 🌸
#95: det går tyvärr inte att säga
Man kan få mf v 5-6 men oxå v 8-9
Allt beror på orsaken
Men man ska fortsätta leva som förut ( så länge det gäller hälsosamma val)
#95 Hej, jag förstår verkligen din oro, för jag har känt samma. Först de tidiga veckorna, sedan bokade vi inte tidigt ultraljud privat i v.8, det kändes såå mycket bättre efter det.
Så jag rekommenderar att du också gör det!
Mellan v.12 och 14, alltså från att vi började berätta för folk runt om oss och jobbet, så blev jag så där orolig igen.. tills jag nu i onsdags fick se pyret på tidiga ultraljudet som man får av landstinget❤️
Nu känner jag mig lugn igen.
Så, jag rekommenderar att du bokar in ett tidigt ultraljud för att få lite bekräftelse + få se hjärtat slå.❤️
#97: Det är nog verkligen det bästa man kan göra för sin oro..
Lycka till