Gravid iFokus

Gravid

Etiketterrådförsta-trimesterngraviditet
Läst 152 ggr
Lilomitch
0

Svaga pos. grav test

Jag testade i veckan positivt med clearblue testa tidigt och digitalt (sa 1-2 veckor) vid ÄL + 11 och har sedan dess även testat med RFSU stickor varje morgon. Det såg först ut som att strecken blev något starkare, men minimalt. Idag är strecket nästan obefintlig, i alla fall definitivt inte starkare. Clearblue säger dock fortfarande 1-2 veckor. Har någon upplevt något liknande?

• Redigerat 2024-11-11 06:09 av Cireea
Anonym
0

#0: Låter som en ev kemisk graviditet
Då får man först normala test som efter några dagar minskar

Anna9819
0

Mina RFSU stickor var väldigt olika i färg första veckan….
Litar inte på den ta cb plus ist

emeliiiiieee
0

Mina rfsu var nästan obefintliga på morgonen och starka på kvällen. Litar inte riktigt på de stickorna efter det

Anna9819
0

#3: Samma här..

[Scillalilla]
1

Gå inte på styrkan av linjer på några graviditetstest, de är inte gjorda för att mäta hcg nivå. Ibland kan man såklart se en ökning från väldigt låga till högre nivå, men den är absolut inte skalenlig eller något man ska lita på. Även veckotesten visar bara en uppskattning av den hcgrest som kommer ut i urinen. Boka blodprov så får du säkra svar på nivån och om den ökar som den ska. Kostar några hundra men är klart värt det mot att jämföra test som inte ens är till för att visa nivå (men har själv gjort det, dock i kombo med upprepade blodprov och stickorna gick både upp och ned i styrka trots att det ökade som det skulle i blodet).
Hoppas på det bästa, lycka till 🙏