Gravida med bf 2025
Här kanske man kan prata lite angående plus och graviditet
- Redigerat 2024-10-29 21:14 av Cireea
- Redigerat 2024-10-27 15:49 av Jennie20
#0: eftersom man inte ens kan gratulera i tolkningstråden utan att det raderas så tänkte jag starta en här😊
#1: Bra där ❤️ kul att kunna skriva vad man vill🫣😂
Ja men lägger man upp ett test för att diskutera så ryker väl det 😅
#3: Ja precis det är lite irriterande för är ju inte för att det ska bli tolkat
#5: På torsdag/fredag ca
Alltså kommande torsdag/fredag?
#7: Ja precis
Men då är det ju riktigt bra hur mycket det syns redan 👍 har du något annat test planerat?
#9: Haha ja fy fan kommer testa varje dag 😂 är som sagt knäpp
Ska testa nu snart för vill se hur starkt det blir när jag hållit mig också
Haha spännande!! Samma eller annat test?
Gjorde två
#14: okej du la upp den här också 😅men svarar som på andra tråden brukar ju verkligen va så sega på att ge utslag rfsu så väldigt bra tecken skulle jag säga!
#15: Ja eller hur.?!?
Haha jag tänker att jag motiverar varför så borde det väl gå🫣
Fan man måste ju få lägga upp bild
Jo de har tagits bort förut har jag sett men inte alltid!så länge man skriver som du gjorde borde den verkligen inte tas bort.Det är ju det som är spännande att diskutera testen ju🤷🏼♀️
Ja precis,
Vilken vecka är du i ?
#20: 15+5 😊
#21: Gud vad skönt att ha kommit så långt 🙏🙏❤️
Då har du varit på ultraljud ?
Ja fyra stycken 3 privata i vecka 8+0 11+0 och 13+0 och i vecka 15 på specmödravården. Fortfarande rädd dock.. men kollar med doppler typ varje dag så det underlättar mycket.
Förstår,,
Ja oron är väl kvar såklart.
Men underbart att få se ett hjärta slå😍 min dröm och hoppas på få uppleva det igen❤️🙏
Ja jag hoppas så mycket för din skull nu ❤️
#26: Tack snälla❤️
#28: helt galet ju!! Jag tror det är nu det händer!!
#29: tack snälla! Vilken spännande tid för dig😀 har du barn sen tidigare eller är det första ?
#29: Tack!
Vad roligt har du försökt länge?
Ja de är lika starka nu får bara lite panik 🫣🫣 förlåt
Fruktansvärt att ha flera missfall i bagaget 😩
Men kan ju faktiskt inte påverka detta..
Är ju antagligen ett sjukt foster som inte skulle få ett värdigt liv när man får missfall 💞
Försöker skärpa mig🫣
#37: inte ska du be om ursäkt förstår dig helt men känner hopp om denna gång! Och ja precis är bra att kroppen löser det fort istället för ett sjukt foster men ändå ledsamt att få hopp och hela tiden rycks mattan undan. Jag tycker man ser bra på cb plus när det ökar och att de visar tidigt men är ju en "smaksak" bästa är ju att vänta egentligen men jag skulle ljuga om jag sa att jag kan göra det brukar köra upp alla tester jag har samma dag typ 🤯
#38: Ja jag blir så orolig för RFSU testen de vanliga var svagare imorse..
Det tidiga är likadant nu när det torkat.
Vill liksom kina vara glad i 9 mån inte ettt dygn som det varit nu hela tiden 😩
Bokat tid hos min barnmorska på torsdag får väl se
Tänker gör att kanske få stöd då jag känner mig helt knäpp pga av detta
#40: om du kollar tråden dåligt hcg stigning rfsu så ser du att för oss visade det starkare på kvällen
#31: #32: detta blir vårt andra barn och vårt första försök! har ni barn sedan tidigare? ☺️
#42: Det behöver inte vara kemiskt❤️ förstår verkligen din oro (läste ikapp lite), men hcg kan variera massvis! Jag fick starkt plus på RFSU först v.10 med sonen, och testerna kunde variera från dag till dag men var starkast på kvällen! Testade också efter plusset då jag har ett missfall i bagaget.
Håller alla tummar och tår🙏❤️
Ja man borde bara gilla läget och strunta i om det ökar..
Men tycker detta börjar bli så orättvist. 🫣
Varför ska jag bli gravid för att sedan inte få uppleva hela graviditeten…
Tack för dina ord ❤️
#43: Vad kul ❤️
Hoppas det tar sig 🙏
#43: Jag har 4 barn sen innan 😊
#49: men mycket starkare än imorse visst?
Ja det är det, började gråta 🫣
- Redigerat 2024-10-28 18:27 av Anna9819
#52: men herregud är ju som natt och dag! Cb syns ju bra också på det här ska gå bra ska du se! skit i rfsu testa ofta de är jättedåliga 😊
#53: Tack för ditt stöd ❤️
Och att du orkar med mig😂
Känns bättre nu när testet var betydligt starkare nu i kväll
#54: såklart ❤️ spännande ju det här😂
#47: Vad mysigt, kul med en så stor familj!🤩
#45: Jag kan inte ens föreställa mig.. men dina tester som du nyss la upp ser väldigt lovande ut?! 😍 Jag tror på detta!
Hade önskat att jag kunde gått med i denna grupp men det kommer inte bli ett tredje barn för oss. Har haft över 20 kemiska graviditeter, 2 sena mf. Inget enligt en rad tester är fel .. men ändå står man här.
Blir gravid jätteofta men det leder sällan till något och går jag längre så har det slutat med mf.
Har barn sen tidigare så man får vara glad för dem , men det är en stor sorg 💔💔
Lycka till till er i gruppen
#57: ❤️ kram
Usch ja om jag förstår💔💔💔
Högsta önskan är ju att vi skulle få dela ultraljudsbilder❤️🙏❤️
Inte försent än, men jag vet hoppet försvinner.,..
Massor av kramar från mig❤️❤️❤️
#56: Ja nä, det är bara att hoppas att det går denna gång❤️
Tog test i morse igen😂🫣 borde kanske skita i det?!? Hur gör ni?
Det var iaf starkt i morse med 🙏❤️
#61: har du bild?
#57: Jag beklagar verkligen så orättvist 💔❤️
#64: kanske har starkare hcg på eftermiddag kväll?
Vet ni om det är vanligt?
Aldrig testat efter plus tidigare graviditeter..
Bara dumt känner jag faktiskt.
Kan ju inte förändra något ändå.
Det kan dock vara skönt att vara beredd på missfall..
#65: har som sagt upplevt det med rfsu testa ofta den hör gången iafatt mellan morgon och kväll va det stor skillnad Kan ju va koncentration av kiss också som är skillnad beroende på olika faktorer.
Har du fler cb plus? Tycker man ser snabbt på de om det ökar . Hade en kemisk i juni där cb plus inte ökade knappt och då jag varit med om många ma där det stegrat bra så blev jag misstänksam och mycket riktigt.
#68: Har beställt fler plus idag 🫣
- Redigerat 2024-10-29 10:15 av Anna9819
#68: Ja precis det är ju det som är min oro 🙄😩
Så vet ju om några dagar bara
#72: har det stegrat så här tidigare vet att jag sett dina bilder förr och har för mig att de varit väldigt svaga eller har jag fel?
#73: Jag har fått kemisk även med starkt test dag 23
Men känns som det här ökat mer än de senaste gångerna 🙏
#75: alltså äl+ 23?
Men brukar få mindre symtom och har större bröst än så det är positivt
#63: ❤️❤️❤️ det är det verkligen
#57: Beklagar verkligen 😞❤️ Ingen förtjänar att gå igenom något sånt❤️
#65: Jag är ett exemplar på en sådan som plussar starkare på kvällar/eftermiddagar 🙏 Jag förstår att du vill fortsätta testa utifrån oro, men graviditetstest är endast menat för att påvisa en graviditet och inte tänkt för att mäta stegring, vill du mäta stegring hade jag tagit kontakt med vc för blodprov❤️
#83: Tack❤️
Jag funderar på skita testa efter kvällens test ska ta det om en timme, blir ju bara orolig😩
#83: Test kan dock visa på om hcg ökar eftersom det ska fördubblas varannan dag. Man kan inte med säkerhet säga hur mkt hcg såklart men testen ska bli starkare .. Spec om man testar före BIM.
Jag har 4 barn och alla gånger det gått bra så har testen ökat fint.. andes ggr vid missfall har testen varit svaga runt BIM eller nån dag före
#84: Ja men det tycker jag låter bra❤️
#85: Absolut, men det är inte vad de är till för utan för att påvisa graviditet. Olika tester visar även olika starkt så det blir inte rättvist att mäta en stegring med olika märken. Samt om du mäter via urin kan det variera utifrån vätskeintag osv. Efter x mängd hcg blir inte testerna starkare längre utan stannar. Är man ute efter att mäta hcg är det via blodprov för ett säkert svar, så är man orolig anser jag att det är det bästa eftersom svaret blir mer pålitligt än styrkan på stickor ☺️
#87: det är sant ! Olika tester ska inte jämföras. Och absolut kan hcg i urin variera men det ska ändå visa en tydlig ökning liksom.. mena så bara
Runt v 7-9 kan testen visa fel för att man har så mtk hcg 👍
#87: Håller med kan ju inte veta exakt, mest stressande att testa…
Testar just nu för att se om jag får ”mens” hur mycket det ev ökat, beror ju vad jag ätit/drukit kanske även om man tränar osv
Här kommer en ny tråd åt er: https://gravid.ifokus.se/discussion/1597227/gravida-med-bf-2025-2
Man kan man bara ha 100 inlägg per tråd innan den automatiskt låses, detta är inget jag kan styra över utan det är iFokus som är så. Därför tänkte jag att ni kunde hoppa över till en ny nu när det närmar sig.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck