Gravid iFokus

Gravid

Läst 420 ggr
loppanhej
0

För dålig HCG-stigning? RFSU

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet jag vet att man ej ska testa efter ett plus men efter 4 år och fem missfall kunde jag inte låta bli denna gång. Har nu fått trombyl till denna grav men är så orolig att jag går av över den mini stegring jag har… översta är tagit nu på kvällen. (Verkar få starkare plus på em/kväll)

Jennie20
0

Jag tycker det är en jättefin stegring rfsu är jättesega tycker jag! Så ser mycket bra ut skulle jag säga😊

Jennie20
1

Märkte också att de gav utslag mer på eftermiddagen för mig

loppanhej
0

#1: Åh tack för att du svarade! Tack! Det kändes genast lite lättare i bröstet! 🥹

Jennie20
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Här ser du bim+3 för mig morgon den svagare och kväll den andra😅

loppanhej
0

#4: Ja kolla vad liknande mina! Åh kändes ännu bättre. Jag vet ju att jag ej borde noja, de som händer det händer ändå! Men så svårt att låta bli 🤭

Anna9819
0

Hur går det för dig?

loppanhej
0

#6: Har inte börjat blöda ännu, är nu i 5+3 och mina tre senaste missfall innan har skett 5+0 så har ändå lite hopp!!
Fint att du frågar 🥰

Anna9819
0

#7: Åh vad skönt, jo jag är ju livrädd att det bara ska bli sådana missfall för mig.
Har haft 5 sådana.
Så kul att höra positivt från nån här ❤️
Jag håller tummarna 💪🏻❤️🙏

Anna9819
0

Du väcker mitt hopp 💪🏻❤️

loppanhej
0

#9: Åh vad jag hoppas för dig!! Har du fått göra någon utredning? Det visade sig att jag har APS så denna grav är första som jag tar trombyl! Hoppas det är svaret och att det kanske kan vara svaret för dig också 🩷

Anna9819
0

Nej de säger att det är för mina ägg är gammla, jag är över 40.
Har barn sedan tidigare iof.
APS vad är det måste googla 😅

Anna9819
0

Tar du trombyl hela graviditeten då?

Anna9819
0

Tänkte höra det är väl ämnet acetylsalicylsyra som är bra vid kronisk inflammation, läst det förut men viste inte förkortningen.
Att en låg dos av acetylsalicylsyra ges tex vid ivf för få bättre genomströmning i livmoder?
Något sådant läste jag.
Testar mig fram denna månad med låg dos acetylsalicylsyra och även myo inositol

Jennie20
0

#13: vet att de som har risk för proppar får det bl a och jag får det för att förbättra moderkakans funktion står det skrivet på receptet. Jag har fått flera ma så fick det därför utskrivet tom vecka 36.

Jennie20
0

#14: ja det är acetylsalicylsyra

Anna9819
0

#15: Tack 🙏

Anna9819
0

#14: Har du haft tidiga missfall?

Jennie20
0

Ja det också

loppanhej
0

#13: Ja jag ska ta blodförtunnande hela graviditeten, fram till första ultraljud v9 och då om vi har ett tickande hjärta kommer jag få blodförtunnande via sprutor. (Hemma eller på sjukhus vet jag inte) fram till nära inpå BF! Ca v 37 :)

Anna9819
0

#19: Okej förstår!
Vad skönt att det verkar funka och att du nu vet varför du fick upprepade missfall.
Lycka till🙏

Jennie20
0

#0: Hur går det?