Gravid iFokus

Gravid

Etikettertipskänsliga-situationermissfall
Läst 314 ggr
Juliahejsan
0

2 MA i rad

Har precis fått mitt andra MA i vecka 10 på raken. Den förra MA vecka 11. Känner mig helt tom och orolig inför framtiden.
Sjukhuset gör ju ingen utredning förrän den tredje gången. Har någon här sökt hjälp privat istället? Kan man göra det?

Känner mig så lurad igen.. trodde verkligen att det skulle gå hela vägen den här gången efter Vul med hjärtslag.

Önskar gärna få tips eller solskenshistorier 🙏🏻

• Redigerat 2024-11-04 23:10 av Cireea
  • Redigerat 2024-10-06 18:22 av Juliahejsan
Anonym
0

I vilken vecka såg ni hjärtslag ?

Juliahejsan
0

#1: Det var väldigt tidigt (vet att man inte ska tro att det är lugnt då) 6+4.. men det gick bort 7+4. Upptäcktes i 10+

cashili
0

#2: Ja tyvärr är tidiga tyvärr inte helt pålitliga 💔💔💔
Beklagar

Juliahejsan
0

#3: Tack❤️❤️

suur
0

Nej, jag beklagar 😕

Jag fick för ca tre år sedan ett sent missfall, vecka 17. Blev gravid snabbt efter vilket som också slutade i ett missfall i vecka 7

Vi valde då att gå till en privat gynklinik för att göra en utredning. Vi fick en jättesnäll läkare som tog prover och kollade livmodern. Proverna visade att jag led av D vitamin brist. Fick då utskrivet på recept. Han sa att det kan vara en anledning till missfall, men oftast är det bara slumpen att man får missfall. Han sade att det är mindre än hälften av alla befruktningar som faktiskt blir en bebis.

Jag var så orolig hela den graviditeten, men min graviditet var utan några problem eller komplikationer. Ut kom en stor tjej några dagar efter BF. Här ligger jag i sängen jämte henne. Jag tacksam att vi inte gav upp, fast att det var sååå otrolig jobbigt att gå igenom dessa missfall, i tron att det kommer hända igen💕

Ge inte upp, försök att tänka positivt! Är du orolig är mitt tips verkligen en privat gynklinik, för mig hjälpte det enormt. Jag fick det stöd och hjälp som jag behövde medan de på sjukhuset bokstavligen sket i min oro och sorg.

Jag hoppas verkligen ni får er lilla regnbågsbebis💕

Juliahejsan
0

Beklagar att du behövt gå igenom samma sak men stort grattis till er lilla flicka ❤️ Detta ger mig hopp!!

Har också funderat på att vända mig privat och få ta prover. Fick du även ta prover med tsh?

Har precis min första ägglossning efter missfallet nu så vi får hålla tummarna.

suur
0

Jag vet inte riktigt vad det var för prover, men det var en del.
De jag fick till jobbade just med ofrivillig barnlöshet, så de har koll på allt som bör kollas.

Men jag rekommenderar starkt att ni vänder er till en privat klinik, om det är något (vilket det säkert inte är) så kan det vara något som i mitt fall var väldigt lätt att "åtgärda". Det gav mig ett lugn att de kollade allt som behövde kollas.

Jag hoppas så att det går bra för er! Jag vet verkligen vilket helvete ni går igenom, men förlora inte hoppet, det kommer gå bra 💕

Juliahejsan
0

#7: Får bli att kika på det tror jag. Vore skönt att få den ”checken” på alltihop. Tack så jättemycket ❤️ och tack för att du delar med dig och ger tips. Det uppskattas!!

suur
0

Det var så lite så, jag önskar jag kunde göra mer och jag önskar dig all lycka till!💕

D.A09
0

Hej🌸 Hoppas någon av er som haft två missfall kan svara på detta.. Jag har också haft ett Mf innan. Nu tror jag det händer igen.. 😔 Hur vanligt tror ni att det är med bruna flytingar i vecka 4? Jag fick ett positivt test igår på mens dagen, men fick även eftermiddag en kraftig brun flytning och molande mensvärk. Inga mer kraftiga idag än små fläckar när jag torkar samt mensvärk på det då och då. Mitt första MF började ju så, sen för varje dag blev de mer och mer. Men här avtar det en stund med smärta och flytning sen kommer de fläckar igen. Jag känner ju på mig att det är ett till missfall på gång, att det förbereder? Men BVC, gyn och 1177 kunde inte hjälpa mig mer än att "avvakta" ifall det blir mer rödare och ta det lugnt. 😔 Jag vet att det är vanligt med bruna blödningar i tidig graviditet men detta känns inte bra, har ont i underlivet med..