Hcg nivåer
Var hos gynakuten idag då jag fick sån smärta i magen. Dom tog ett gravtest som visade negativt. Dom tog även s-hcg som visade på 322. Ultraljudet visade inte heller på något speciellt mer än lite vätska i livmodern och en tjock slemhinna. Ska ta nya prover på måndag. Ni som haft samma, hur har det utvecklat sig?
Har du blödit?
Hur kan gravtest va neg om du har 322 i hcg?
#1: Nej det har jag inte.
#2: Förmodligen för att jag hade kissat bra precis innan dom tog det
#2: Har fått flera positiva gravtest hemma varav ett imorse på morgonurin så jag tror bara att det var för att jag hade kissat precis innan dom tog ett test
#3: Ok. Då kan det vara för att det är så tidigt därav att inget syns, så sa läkare till mig när man inte såg nåt.
#6: Ja läkaren visste inte om det är missfall på g, utomkveds eller för tidigt för att se något bara. Går man på sista mensen bör jag vara i vecka 7 nu men kan ha ägglossat senare än jag trodde.
#7: Aha så sent , då ska man absolut kunna se foster och HCG ska vara högre 💔
När jag fick mf v 7 syntes heller inget där , hcg runt 3-400
Mitt foster hade tillbakabildats själv
Får man 2-3 v på CB eller mer så har man haft nivåer av hcg runt minst 2-3000
#9: Fortsätter leva på hoppet att det bara är för tidigt ännu för att se nånting 😭 Hoppas på klar förbättring på hcg provet på tisdag
#12: Har du haft symtom på senare ÄL ?
Är det test från v 7 så borde de va starkare
Är de översta nyast eller de första ? Isf blir väl strecken svagare ?
#13: nej jag har inga symtom på ÄL så vet inte när den kommer faktiskt.
Bilden i inlägg 11 är från idag bara för 20 minuter sen(fotat inom tidsramen dock)
Bild i inlägg 12 är mina test från förra veckan.
#14: Ok då är du kke snarare i v 5
#14: CB 2-3 v betyder att du är ca 4-5 veckor i din graviditet
#16: Ja, ska ta blodprov för HCG imorgon igen. Hoppas att det har stigit som det ska. Men är jag så tidig så kanske det är därför det inte syns nånting på VUL heller…
Hcgn har stigit till 723 sen i lördagskväll. Återstår att se vad läkaren säger
#18: Låter normalt för en tidig graviditet
Hur har det gått för dig?
#20: ska tillbaka imorgon för ytterligare en mätning av HCG samt ultraljud :)
Ja håller tummarna för dig!! Att hcg fördubblats lät ju också som det ska.
Du får uppdatera!
Vad kul att höra, håller tummarna🙏❤️
#23: ja det enda jag är rädd för är att det sitter på fel plats eftersom det inte ens syntes en hinnsäck i lördags eller söndags. Men uppdaterar imorgon med hur det gick :)
#24: Tack så mycket ❤️
Märkte precis lite blod på pappret efter toabesök. Inte alls mycket och jag har inte särskilt ont i magen… 😭😭 Vet inte om jaf ska ringa 1177 senare(för lång kö nu så kom inte fram) eller direkt till vårdenheten på kvinnokliniken
Man kan ju blöda lite också, har gjort det vid två av mina grav, hoppas det går bra för dig!
#28: ja men eftersom dom utreder utomkveds så var jag tvungen att åka in akut tyvärr
#29: Ja det är ju bra att bli kollad, jag har åkt in så fort jag blödigt.
Håller tummarna
Hcg hade stigit till 1700 nånting, blödningen slutade och man kunde se en hinnsäck mätandes ca vecka 5 i livmodern
- Redigerat 2024-10-10 22:48 av emeliiiiieee
#31: Vad skönt ❤️🙏
Det låter ju jättebra! Visst ska du ändå få gå på vul idag då kanske de ser mer 😀
#33: nä dom avbokade min tid idag. Nu får jag bara vänta
#34: jaha okej vad sa de då angående hcg ökningen och att det nu syntes en hinnsäck? Ska du inte få komma in på vul lite längre fram i vecka 6+ något?
#35: ska ringa till dom igen nästa vecka och höra. Fick inte veta så mycket igår tyvärr :/
#36: men vad synd. Ja ring och säg att du verkligen vill veta att det utvecklas och du hade ju en tid så du borde få flytta fram den till vecka 6+ 0 då man kan se hjärtljud. När plussade du?
#37: Den 1 oktober.
Annars bekostar jag ett ultraljud själv. Tycker ändå det är värt pengarna. Just nu har jag rosa flytningar igen men läst att det kan va normalt :/
#38: ja men då borde det ju stämma bra med vecka 5. Vet inte om man kan göra tidigare än vecka 8 privat men det kanske man kan. Hoppas så mycket för din skull. Är psykiskt nedbrytande att inte veta ju och det tycker jag du ska säga att du mår jättedåligt av att inte veta. Ja precis och rosa betyder ju att det är väldigt "tunnt" alltså kan ju inte var mycket blod.
#39: Ja för enligt apparna skulle mensen ha kommit 24 september men måste haft ägglossning en vecka senare än vad jag skulle haft. Så ingen gravidapp funkar nu då dom visar fel.
Finns ett ställe här i stan som gör från vecka 6 vet jag, satt och googlade på det där innan. Men ska ringa kvinnokliniken innan och höra med dom
Nej det kommer och går, får lite på pappret efter toabesök ibland bara.
Okej jättebra att det finns ifall de nu inte låter dig komma in. Man kan skriva in själv vilken vecka man är i och beräknad bf i apparna om du räknar ut ungefär när du kan ha haft ägglossning så får du fram ett bf datum och skriver in det istället för senaste mens.
Nu blöder jag igen…. Förstår inte varför bara och vet inte riktigt vad jag ska göra… bara vänta eller ringa gyn?
Ja åk annars in till gynakuten har du ont?
#43: Nej har inte särskilt ont faktiskt, mer orolig över att jag blöder
Har däremot haft cellförändringar förut och missade min tid förra året för att kolla upp dom… om jag nu har det igen, kan detta ge blödningar? Hon tog ett cellprov sist jag var på akuten.
#45: Såg de någon gulesäck i din livmoder? Har de kontrollerat utomkvedshavandeskap?
#46: vet inte vad hon såg faktiskt då hon var så stressad. Ska be om ett nytt ul nästa vecka.
Ja det är inget utomkveds. Har gått på både blodprov och vid ett ul i torsdags såg dom en hinnsäck iallafall så den sitter rätt
#42: När jag blödde i tidig graviditet och blev utredd för att dom inte såg något så sa dom att sålänge det inte störtblöder eller gör mycket ont i magen så kan man avvakta hemma.
#48: Ja jag ringde faktiskt gyn och frågade. Har ungefär lika ont i magen som jag alltid haft när jag inte fått smärtattacker och behöver inte ens trosskydd för blodet hamnar ändå inte i trosan. Så jag avvaktar och ringer gyn på måndag igen.
Blir inte klok på det här med blödningar och tidig graviditet… Började blöda väldigt mycket med väldigt små klumpar för ca 3 timmar sedan med mag samt ryggsmärta. Nu har blödningen avtagit men har smärtan kvar. Ringde gyn igen som säger att det låter som ett missfall och att det bara är att vänta en månad tills att jag kan ta ett nytt gravtest.. Önskar ibland att man hade fri tillgång till ultraljud
Ursäkta att jag spammar i den här tråden men har ingen annan att prata om sånt här med
#50: Ja det låter tyvärr som missfall❤️
#51: Utgår från det men trodde inte att blödningen bara kunde sluta helt plötsligt :/
Vad tråkigt att höra. Låter som missfall i och med värken i samband med blödningen. Men om du blöder så pass och det nu är missfall så kommer det synas på tester ganska snart skulle jag tro. De säger alltid 1 månad inom vården. Ta hand om dig! ❤️
#52: Ett tidigt mf kan börja så och sen avta för att sen blöda mer. Att de inte såg mer än hinnsäck tyder på att det inte står helt rätt till
Låter tyvärr som mf med blödningar och smärtor
#54: Hon jag pratade med på gyn sa dock att läkaren hade dikterat att det fanns en sån där gulkropp i hinnsäcken bara det att hon inte sa nånting till mig :/
Hur mår du idag?🌸
#56: Det är okej idag. Var upp på gynakuten inatt med sjukaste magsmärtorna jag upplevt nånsin. Fick ett vul och allt sitter där det ska, är helt jätteförvirrad här nu hur man kan få så ont och blöda så mycket
Oj men fy vad hemskt att du haft så ont. Vad sa det vad såg de? Har du kollat journalen på 1177 ?
#58: Det har inte kommit ut nått i journalen ännu, det kommer säkerligen imorgon
#58: Hon såg hinnsäcken och gulesäcken. Fortfarande fint sittandes i livmodern. Mäter 5+4. Hon såg inte vart blödningen kom ifrån däremot, blödde fortfarande lite från livmodertappen när jag kom dit så antagligen nått blodkärl som brustit bara.
Oj men då har du inte blött ut graviditeten om ett par dagar om det går framåt så kommer det synas mer! Vad trodde hon smärtan berodde på?
#61: Ska boka privat ultraljud om en vecka eller två tänkte jag iallafall.
Förmodligen nånting med tarmarna, hon visste inte
#62: Helt otroligt ändå snacka om att kastas mellan hopp och förtvivlan. Hur har du mått idag?
🙏❤️🩹
Skönt att det inte var nån fara med graviditeten❤️🩹
Hoppas du får svar på vad det är för något som blöder… håller alla tummar jag har.
#63: ja det är verkligen att kastas mellan förtvivlan och hopp just nu. Blöder såfort jag anstränger mig, har gått tillbaka till jobb och blödde igår men inte mycket alls :/ får bara se hur det utvecklar sig. Får bara mer och mer symtom också.
#64: Tack ❤️
#65: men då är det säkert från livmodertappen om de såg att det kom blod från den. Har du fått någon tid till ett vul om ett tag? Håller också verkligen tummarna för dig men känns ju lovande 💕
#67: Nej ringde idag och fick bara till svar ”det är bara att vänta” så tänkte att jag skulle ringa och boka privat istället men deras telefonkö var full idag. Hoppas på att få en tid nästa vecka
Imorgon är det dags för ultraljud igen. Blöder fortfarande, vissa gånger mer rikligt rött och andra gånger bara lite smårosa. Är lite nervös faktiskt. Borde vara i vecka 7(6+0) idag. Hoppas verkligen att hon kan svara på varför jag blöder och hoppas verkligen att lille pyret har hållt sig kvar.
#69: Åh hoppas så att allt ser ut som det ska!❤️vad bra att du fått tid. Du får skriva hur det gått!
Testar mig fortfarande lite då och då iallafall och testen är fortfarande väldigr väldigt starka. Uppdaterar vad VUL säger imorgon :)
#71: åh låter lovande! Bra jag kan inte sluta tänka på det 😅
#72: Hahah det kan inte jag heller 😂 detta upptar 99% av mina tankar om dagarna 😂 och har ingen att dela detta med då ingen vet om detta ännu och inga kompisar som varit gravida heller så ber åter igen om ursäkt för lite spam i tråden
Lycka till imorgon 🙏🙏❤️
#73: haha om det är någon som spamar DIN tråd så är det ju jag 😂 förstår att du inte kan tänka på annat men imorgon får du nog en klarare bild förhoppningsvis.
Verkligen inte klokare än innan ultraljudet. Fortfarande syns hinnsäcken+gulesäcken men inget embryo ännu. Blir knäpp av väntan. Ny tid på fredag
Men hon tyckte det verkar som ett uteblivet missfall. Hon mätte hinnsäcken till 5+5. I lördags mättes den till 5+4 enligt läkaren till på akuten.
Vad tråkigt 😩 nästa fredag va?
#78: Ja exakt, nästa fredag
Önskar bara att det kunde stötas ut om det ändå ska gå åt helvete så jag hade sluppit den här väntan och osäkerheten.
Ja precis har själv varit med om uteblivna missfall 4 ggr i rad och gick och trodde att jag va gravid med symtom utan blödning första gången till vecka 9+ 6 och sen blev det att jag kollade i vecka 7- 8 med ultraljud de andra gångerna men va alldeles för litet för veckan och inga hjärtslag så fick komma tillbaka efter minst en vecka varje gång och alla slutade med medicinsk abort då kroppen inte fattade. Men det konstiga är ju att de såg att blodet kom från tappen på dig . Kunde den som gjorde ultraljud nu se blod?
#81: Fortfarande bara blod från livmodertappen :/ ingen blödning från livmodern
Märkligt att det verkar utvecklas men långsamt?
Eller de såg ju inte nån hinnsäck osv på första bil väl?
Kanske är normalt? Händer ju mycket i början eller? Var de säkra på uteblivet missfall?
#83: nej hon är inte helt säker men googlat massor och vissa såg ingenting förrän senare i vecka 6+6 så jag får helt enkelt bara vänta och se hur det utvecklat sig på nästa vul, är det samma sak då blir det tablettbehandling
#83: första vul den 5e syntes ingenting. Den 10e konstaterades hinnsäck samt gulesäck. Allt är kvar än så länge men inget embryo. Men vet att dom fortfarande är pyttepytte i dom här veckorna och är fortfarande inte helt säker på hur långt gången jag är
Hoppas❤️🙏
Usch tycker så synd om dig att behöva vänta man vill ju bara veta…
Själv så har jag haft 1 kemisk grav detta år 3 föra året samt 1 året innan
Så vore kul att få höra något positivt 🙏🙏
Nu har jag en till fundering här, kan man blöda om man får urinvägsinfektion? Har sjukt ont i underlivet och det bränner när jag kissar. Ni har haft så mycket bra att komma med senaste tiden så slänger ut frågan
#88: Man kan blöda lätt från urinröret men det är inga mängder blod. Snarare droppar i samband med att du kissar. Om du blöder när du kissar ( Och vet att det kommer från urinröret)så bör du kolla upp det så att det inte går upp i njurbäckenet
- Redigerat 2024-10-19 06:59 av cashili
Har inte läkarna tagit prover?
Kan ju vara nån infektion tex
Hade blödning vid infektion så som du beskriver hade fåttt missfall så var inte gravid dock
#90: Proverna idag visar på urinvägsinfektion iallafall. Det har inte visats sig förut med alla prover dom tagit
#92: Vad bra att du fått svar 🙏
Hoppas det är orsaken till allt och att pyret växer sig större
#94: har tagit 4 tabletter antibiotika sen igårkväll och har helt slutat blöda. Det känns som om uvin är anledningen till blödningarna
Vad skönt att höra🙌🏻❤️🙏
#95: Men blod från livmodertappen kommer ju inte från urinrör ? Hur förklarar de det? 🤔
#97: Fick bara veta att det tydligen är jättevanligt att blöda när man har nån form av infektion i underlivet och är gravid och extra känslig i hela området 🤷🏻♀️ Huvudsaken är att blödningarna har slutat nu
#98: Hur mår du?
Fortsatt utan blödning?
Hur är det?