Normalt med blödning v 7?
Hej!
Efter en låååång väntan har jag äntligen plussat. Detta är min första graviditet. Jag har sen en vecka tillbaka (då jag började testa mig) haft svaga sträck men igår var det supertydlig. Har haft lite illamående till och från främst på kvällarna. Ömma bröst, hungrig och trött. Men i övrigt mått toppen. Jag är i dag i vecka 7+1.
Jag har haft några små pyttelite rosa/röda flytningar under dessa veckor.
Idag vaknade jag med mensvärk och illamående samt att det blödde. Det blödde en del, i någon timme. Jag blev helt förtvivlad då jag var övertygad om att det handlade om ett missfall. Men nu någon timme senare är smärtan borta och det har slutat att blöda.
Någon som har erfarenhet av liknade? Hur har det gått för er?
Jag är själv i början av min första graviditet (vecka 4) och blöder smått varje dag. Av det jag läst, och frågat runt kring, är det helt normalt. Kroppen ställer in sig, anpassat till hormoner osv. Många blöder, ibland även mycket, men får ändå ett friskt barn. Så länge du inte blöder mycket, lika eller mer än en riklig mens med mensvärk (kraftiga) kan du vara lugn. Inget är garanterat, utom att du inte kan påverka situationen mer än att undvika stress. Det blir ett barn om barnet är friskt, annars kommer det inte bli ett barn. Men, det är alltså normalt med lite blödning då och då. Kram och lycka till!