Gravid iFokus

Gravid

Etiketterförsta-trimesterngraviditetgravidblödningarmissfallflytningartolkaorolig
Läst 429 ggr
Melissahhar
0

Bruna klumpiga flytningar

Jag är gravid i vecka 8+0. Har sedan en vecka tillbaka haft ljusbruna flytningar, som även har små knott eller trådar/klumpar som är bruna/svarta. Detta gör mig otroligt orolig och jag får inga bra svar när jag ringer barnmorskan. Hon tycker att jag ska vänta två veckor för att ta ett test och se om det fortfarande är positivt. Att bara gå runt och vänta och vara orolig är fruktansvärt.

Mina bröst har slutat att ömma men illamåendet har kickat in rejält. Har någon annan liknande erfarenheter?

Anonym
1

#0: Jag skulle kolla upp det ! Boka privat gyn !
Mf kan börja så
Men hoppas inte !!

Juliahejsan
2

Hej! Förstår din oro.. jag har precis fått ett MA. Var gravid i vecka 11 men utvecklingen avstannade vecka 7.. jag började blöda och ringde till gynakuten. Fick komma upp och göra ett vul. Har du ringt gymakuten?

Håller tummarna att det bara är en naturlig blödning som kan förekomma i en vanlig graviditet för dig.

Kram!

• Redigerat 2024-06-22 15:47 av Juliahejsan
Anna9819
1

Usch det låter som missfalll när brösten slutat ömma också 😣
Gym akuten hjälper dig!
Kan vara kö men om det stillar ens oro då är det värt det tycker jag.

Melissahhar
0

#2: Jag gjorde ett vaginalt ultraljud i vecka 6+0 och då såg man att allt såg bra ut. Det satt på rätt ställe och fanns ett tickande hjärta. Därför tar dom mig inte på allvar när jag ringer nu känns det som…

[Scillalilla]
1

#4: Hoppas att allt ändå är som det ska. Ömma bröst försvann för mig någonstans där också, gjorde mig rejält orolig men det kom tillbaka på ett annat vis andra trimestern. Hade också färgade flytningar omkring v8.
Det kostar inte så mycket att boka ultraljud privat, det kan lugna en del. Förstår till vis del att de inte tar in en för koll i tidig graviditet när det inte finns några smärtor, det är ju först långt senare som de kan rädda en graviditet. I tidig graviditet kan de liksom inte göra mer än att konstatera att allt är som det ska eller inte.
Vet ändå dem som har blött störtfloder tom genom kläderna i tidig graviditet, där själva graviditeten fortlöpt som det ska.
Det finns fler anledningar till blödningar än missfall, slemhinnor osv kan vara extremt sköra.
Men förstår att det är sjukt oroligt, hoppas att allt är som det ska för dig 🙏

Anonym
0

#4: vad som syntes för flera veckor sen är oviktigt
Se till att få ett privat ultraljud gjort !

Melissahhar
0

UPPDATERING
Gjorde ett privat ultraljud idag (9+0) och det såg bra ut. Så nu skall jag försöka att sluta oroa mig så mycket :)

Anna9819
1

#7: Men vad kul att höra ❤️
Lycka till nu

[Scillalilla]
1

#7: Åh så härligt 🥰 inte många veckor kvar till andra trimestern för dig heller nu 🙏

Anna9819
1

Otroligt kul att få läsa lyckliga slut också ❤️
Efter läst om många missfall och fått flera själv de senaste åren❤️
Lycka till nu

Juliahejsan
1

Vad skönt och höra!❤️❤️

D.A09
0

#1: Hej🌸 Jag hoppas ngn ängel här kan hjälpa mig att svara på mina frågor. Jag har haft 1 missfall förut. Jag känner på mig nu att det händer igen. Hur vanligt tror du att det är med bruna flytingar i vecka 4? Jag fick ett positivt test igår på mens dagen, men fick eftermiddag en kraftig brun flytning och molande mensvärk. Inga mer kraftiga idag än små fläckar som är bruna när jag torkar samt mensvärk på det då och då. Mitt första MF började ju så, sen för varje dag blev de mer och mer. Men här avtar det en stund med smärta och flytning sen kommer de fläckar igen. Jag känner ju på mig att det är ett till missfall på gång, att det förbereder? Men BVC, gyn och 1177 kunde inte hjälpa mig mer än att "avvakta" ifall det blir mer rödare och ta det lugnt. 😔 Jag vet att det är vanligt med bruna blödningar i tidig graviditet men detta känns inte bra, har ont i underlivet med..