Svag stegring?
Skulle ni säga att detta är en normal stegring?
Bild 1, igår imorse (onsdag)
Bild 2/3, idag morse (torsdag)
Beräknad mens var i måndags, tog få ett CB med veckoindikator på tisdag och fick 1-2.
Är i vecka 4+4. Har haft lite blödning sen i tisdags, dock inga mängder som fyller en binda fort, utan kan ha samma ett par timmar. Rött klart blod, ibland med flytning och ibland några droppar. Läst att det kan vara normalt i första trimestern. Men blir lite nojig🥲Kommer nog ta ett till test och ta i helgen för att se om det ökat.
- Redigerat 2024-06-06 13:52 av Maria001
Det är ju starkare och det är ju positivt!
Svårt med blödningar ❤️
#1: Ja det är svårt, blir ju starkare men blöder fortfarande. Intalar mig själv att det inte är tidigt mf, men man vet ju aldrig… om testet är starkare imorgon/ lördag så borde det ju vara positivt? Kan inte tänka mig att HCG ska öka om det är pågående mf? Eller kanske har förstått det fel🥲
Nej då borde det väl inte öka.
Ja se om det är starkare imorgon, finns ju de som blöder i början.
#3: Tack☺️
#0: Håller tummarna 🤞
Jag var väldigt nojig när jag fick plus och valde att ta blodprov via testmottagningen för att veta att det ökade som det skulle. Urinstickor är svåra då de inte reflekterar den verkliga ökningen av hcg i kroppen. Jag tyckte mina stickor ökade långsamt men blodproven ökade fort och höga nivåer.
Blödningar tidigt är vanligt, och många gånger ofarliga 🥰🙏
- Redigerat 2024-06-06 17:49 av [Scillalilla]
#5: Åh tack! Känner lite hopp… Hur många blodprov behövde du ta?
Känns alltid lite knepigt när man blöder och är gravid❤️ Man vill ju bara ha svart på vitt om vad som händer..
Tyvärr kan hcg öka vid missfall men hoppas inte så är fallet
#6: Två gånger med några dagar mellanrum 😊 sen finns det uträknare som man kan använda för att se vilken dubblingstid som man haft.
Ja det är verkligen oroligt att vara gravid ändå, så blödningar gör det ju inte lättare. Hoppas verkligen de avtar och allt är som det ska 🥰
Tog ett test imorse, dock blött lite mer nu under natten/morgonen. Har ställt in mig på missfall, men testet ökar? Kan graviditeten sitta på fel ställa isåfall? Ska ringa bm idag och rådfråga, men varför skulle hcg öka om det skulle va missfall?
Bild 1 idag
Bild 2 igår
- Redigerat 2024-06-07 06:55 av Maria001
#9: Håller tummarna för dig!
#hoppas det går bra ❤️💐🙏
Lägger in en uppdatering om nån sitter i samma sits.
Bm tyckte jag skulle avvakta såklart, tills nästa vecka. Gyn sa att det är vanligt med blödning (nu är det mest röda flytningar med lite molande mensvärk, men har fortfarande samma binda flera timmar innan jag känner att jag vill byta pga känns ofräscht, så inte full). Testet ökar för varje dag, så blir minst sagt förvirrad. Skulle höra av mig till gyn om blödningen fortsätter eller ökar. Kommer nog få be att komma in nästa vecka och dubbelkolla, går in i 5+0 imorgon, vad kan man se isåfall? Som visar att det är en normalt graviditet?
Man tycker att HCG ska minska lite fortare om det är såpass tidigt? Önskar man kunde ta en snabb titt och se vad som sker 😂
Bild 1 torsdag
Bild 2 fredag
Bild 3 idag
Alla tagna samma tid på morgonen.
- Redigerat 2024-06-08 10:00 av Maria001
#12: Hoppas de fortsätter bli starkare 🤞
Det är vanligt med blödningar, det är därför vården är så lugn med det.
Det är bra att komma lite över vecka 6+ innan man gör ultraljud för att se om det finns hjärtslag, är man tidigt i vecka 6+0 så kan det vara så att man inte ser det men att man skulle göra det en dag senare. Men vill man se att det sitter på rätt ställe borde de kunna se det nästa vecka. Men det finns en risk att de inte vill låta dig komma in om du inte har ont och de misstänker utomhavandeskap.
Men sen kan det vara skönt att komma över 8+ också, för att där någonstans är det många graviditeter som antingen fortgår eller om det är något som inte stämmer, avstannar.
Var själv extremt nojig (är fortfarande i vecka 22) men fann det något lugnande tidigt i graviditeten att vården inte kan göra något, att det spelade ingen roll hur fort jag agerade på något avvikande så kan de inte rädda en graviditet som inte har möjlighet att gå hela vägen. Vår förstq graviditet slutade v 12, och även om det var tufft så hade det ju troligen aldrig kunnat gått hela vägen.
Hoppas dina blödningar avtar även om de är ofarliga, så de slipper slappa oro för dig 🥰
#13: Ja jag bara väntar tills att blödningen ska bli obefintlig… med dottern blödde jag inget så därför så känns det som allt bara går åt fel håll🥲
Men man kan inte göra så mycket så försöker att tänka bort det… lättare sagt med gjort.
Men fått bra stöd och kändes bra att gyn inte direkt sa”låter absolut som missfall” så det är lite betryggande🥰
Men man har ju ställt in sig mer på den andra, men man har en gnutta hopp❤️
Tack så mycket för dom fina orden, grattis till din graviditet❤️❤️
#14: Jag förstår verkligen att det är svårt att inte tänka det värsta ❤️ Hoppas verkligen blödningarna slutar helt och du får test som du känner dig bekväm med! Skönt att du fått bra kontakt hos vården, de har trots allt erfarenhet från många graviditeter 😊
Tack, vår lilla är värd all väntan ❤️
Hur går det❤️🙏
#16: Missfall blev det tyvärr, så nu väntar vi på ägglossningen för att köra igen! Var helt knäckt, men mår bättre nu. Om jag bara hade väntat en dag extra så hade jag trott det var mens. Så numera vill jag testa några dagar efter BIM. Men, det är så kul att testa så vet inte om jag klarar det😂
Testet är svagare idag och blöder än lite, så ska testa om några dagar så hoppas jag på att det är blankt.
Hur fort brukar ÄL komma igång efter missfall? Har lagt in det som en ”mens” i appen så det iaf reggas..
Vad tråkigt!
Usch det är jobbigt.
Hade liknande tre gånger förra året
Väntar änsålänge efter ett guldägg.
Hoppas det går bra för dig!❤️
#17: beklagar 😔❤️
Tror ägglossning kan komma ganska så snart igen.
- Redigerat 2024-06-12 12:58 av [Scillalilla]
#19: Ja det brukar vara ganska snabbt typ nån dags skillnad 1-3 typ beroende på
#18: Tack, lycka till du också!💕
#21: Tack 🙏🌸