Clearblue veckoindikator
Hej
Är det kört om CB veckoindikator inte slagit om till 3+ i vecka 5+3? Blir så orolig. Vad har ni för erfarenheter?
Mina CB + är fortf tokstarka ( starkare än när CB visade 2-3 veckor )
- Redigerat 2024-05-29 21:04 av Cireea
Clearblue med veckoindikator får inte ens säljas i alla länder då de helt enkelt inte är pålitliga. Så skulle inte bekymra mig över vad de säger 😊
Vill du vara säker på att det ökar så ta blodprov på tex testmottagningen.se, det kostar några hundra men då får man värden på vad det faktiskt är. Vilket lugnar mer än massa hemmatest som inte är konstruerade för att mäta nivå, bara ge svar på gom det finns hcg i urinen eller inte 🙃
#1: jasså är de förbjudna?
Jag har läst massa trådar på olika ställen och det verkar som om folk får 3+ allt ifrån v 4+5-6+5 eller ännu senare 🤷♀️
Men ändå lite läskigt ..
Detta gör en ju vettskrämd
#2: Ja att fortsätta testa kan göra en galen. Jag höll på till 22 dpo och tyckte nästan att linjerna var oförändrade sen 16 dpo. Så ballade ut och beställde ett tredje blodprov på 27 dpo som visade på 28000. Samma morgon var testerna fortfarande oförändrade i styrka sen typ 16 dpo när hcg bara var 613 😅
Det bästa är nog att sluta testa. Det kommer ändå bli som det ska. Jag har haft två graviditeter där strecken blivit starka fort. Första slutade i v12 och nu denna som vi är i v19 och väntar på RUL innan vi kan slappna av mer. Första tog jag inga blodprov utan slutade när mina test tog slut. Denna hade jag en uppsjö av tester men visste från början att jag ville ta blod för att veta värden på hur det faktiskt ökade. Vi hoppas detta går vägen och hoppas på en liten till om något år, kommer tveklöst ta blod två gånger i v4-5 då också 😊
Hoppas du kan släppa din oro, de allra flesta graviditeterna slutar i bebis trots allt 🥰🙏❤️
#3: Slutade i mf v 8-9. Troligen tillbakabildat foster eller ofostrig graviditet