Gravid iFokus

Gravid

Etiketterkänsliga-situationerförsta-trimesterngraviditetflytningar
Läst 306 ggr
Lollan124
0

Rosa flytningar v7+3

Som rubriken tyder så har jag haft rosa flytningar av och till hela dagen idag, är i vecka 7+3. Inge ont eller andra känningar förutom illamående. Ringe BM men det enda svaret jag fick var ”om det är MF finns det ändå inget vi kan göra”. Vilket såklart är sant. Men är det någon annan som haft såhär utan att det blivit MF? Känner mig så ledsen ☹️

• Redigerat 2024-05-29 21:05 av Cireea
Anna9819
0

Du kan åka till Gyn akuten de gör ultraljud och de ser om något är fel

Anna9819
0

Jag blödde lite med mitt första barn väldigt lite

Sedan de andra gångerna jag fått missfall så har det startat med små blödningar utan smärta som sedan tilltagit.

Är du orolig åk och kolla

[Scillalilla]
0

Det är supervanligt med små blödningar från slemhinnor i tidig graviditet, de kan visa sig som rosa flytningar. Var tredje till fjärde graviditet har någon blödning i första trimestern. Det behöver inte alls vara något att oroa sig för. Avvakta så länge det inte ökar kraftigt eller du får ont, sitta på gynakuten blir lätt utdraget då de kommer prioritera många med smärtor och mer symtom först.
Så länge det inte är rött eller gör ont kan du åtgå från att det bara är sköra slemhinnor 🥰
Hade själv det någonstans där runt v8 efter sex och var totalt livrädd då jag haft ett tidigare ma i v12 som började precis med rosa flytningar (men värk som blev värre ganska fort också). Men resonerade som så att det går inte hindra ett missfall om det skulle vart ett och ett dygn senare var toningen på flytningarna borta igen 🙏🥰 Men förstår mycket väl hur otäckt det är att se. Lycka till, men försök slappna av ❤️

Anna9819
0

Jag struntar i väntetider när det gäller att stilla oro är det värt all väntan i världen.
Enligt mig

Lollan124
0

Tack för stöd och råd! Båda två ovan. 🩷 Jag hoppas att det bara är slemhinnor även om det känns som att jag borde haft lite lätt rosa flytningar innan om det var det… det kom så plötsligt. Samt att jag haft mindre graviditssympton idag vilket gör mig extra nojig. Kommer det blod under natten/morgonen så åker jag till gynakuten. Tycker ovissheten är så fruktansvärt jobbig. 😕

[Scillalilla]
0

#5: Försök slappna av 💕 jag var livrädd när jag väl blev gravid igen, efter att vår första graviditet slutade i ma. Har haft en app med avslappningsövningar som hjälpte mycket i början.
Vi är i vecka 19 nu och det rosa i v 8 var det första och enda rosa som kommit på hela denna tiden. Vet samtidigt de i min bf grupp på fb som har haft blödningar som täckt trosskydd som allt fortfarande ser bra ut vid RUL 🙏
Kommer det blod eller smärta är det klokt att åka in, men ring 1177 och hör med dem först. Och så slipper du bli lika ifrågasatt när du kommer in om du kan hänvisa till att 1177 rådde dig att åka till gynakuten 😊🥰

Anna9819
0

Överdriv om du vill ha hjälp
Jag fick ingen hjälp för min inflammation i livmodern för jag hade för lite ont
Men var allvarligt
En sjuksköterska sa till mig.. nästa gång måste du överdriva du får inte hjälp annars
Fruktansvärt att det är så

Jag håller tummarna att det bara är ofarlig flyttning🌸
Lycka till ❤️

Lollan124
0

Tack för peppen! Jag har fortfarande rosa flytningar och tempen har sjunkit lite idag. Känns nästan som jag får ställa in mig på missfall tyvärr. 😢

[Scillalilla]
0

#8: Åh ge inte upp 💕 Du är så pass många veckor in att jag tror det skulle tillta ganska fort med ökad blödning och smärta om det är missfall, det är ändå ganska mycket slemhinna som hunnits byggas upp.
De rekommenderar att man slutar tempa vid plus, det ger ingen information under graviditet. Men är den lägre än den varit under alla veckorna?
Håller tummarna att det bara är en rosa flytning, det är inte alls ovanligt även när allt är precis som det ska 🙏❤️

Lollan124
0

#9: den har haft en stegvis sjunkning sen i förrgår nu är den på den lägsta temperaturen som jag haft under min graviditet så hade liknande i vecka 6. Men inte haft ett sådant här nedtrappningsmönster innan. Ja det är just det som håller hoppet uppe lite att jag borde ha börjat blöda redan! Men inte en enda droppe blod än så känns som om jag bara går och väntar på det. 🥹 jag har tempat just av denna anledning att ifall det skulle bli MF så skulle jag upptäcka det. Visste inte att det inte ger någon info!

[Scillalilla]
0

#10: Håller tummarna för dig, det behöver absolut inte bli missfall. Hoppas dock att det rosa försvinner för dina nervers skull 🥰
Jo tempen kan variera i graviditeten, så länge den är över coverline är det okej. Det är just att svängningar i tempen under graviditet riskerar att orsaka onödig stress och oro.

Anna9819
0

Hoppas det går bra för dig 🙏❤️

Lollan124
1

Ville bara komma och återkoppla och jag inte haft några mer rosa flytningar nu på nästan två dygn och temperaturen är hög igen. Så får hoppas att allt är bra därinne! Tack för allt stöd 🫶🏻

[Scillalilla]
0

#13: Åh så skönt! 🥰 Det är stressande med rosa flytningar, men många gånger är det helt ofarligt 🙏 Hoppas de håller sig borta så du slipper oroa dig 😃🤞

Anna9819
0

#13: Vad skönt att höra 🙏❤️🌸💪🏻

cashili
0

#13: ❤️❤️❤️

Anonym
0

#13: hur gick det för dig ?

Lollan124
0

#17: Än så länge verkar det gå bra! Har mitt första ultraljud nästa vecka så