Gravid iFokus

Gravid

Etiketterrådkänsliga-situationergraviditetmissfallerfarenheter
Läst 2927 ggr
Ghilja
0

Gravid eller missfall?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej,
Vill så gärna ha en indikation på om jag är gravid eller fått missfall.

Hade en konstig mens 22-26 - två dagar blod, en dag brunt och den sista dagen ljusrosa brunt. Den 27e visade jag positivt. Den 30e började jag få bruna flytningar (mellan typ) som jag fortsatt ha nu i en vecka. Jag har aldrig haft ont annat än molande värk som kommer och går. Brösten ömmar mer för varje dag. Vill inte längre tro att jag är gravid men känner samtidigt inte att jag upplevt ett missfall heller. Känns som min kropp spelar mig ett spratt. Jag borde vara 5+3 idag..om jag är gravid ens.

Jag märker att mina rfsu strips varken ökar eller minskar i styrka. Hade varit intressant att veta om någon känner igen och haft erfarenhet av något liknande? Kan man ta reda på det på ett bättre sätt, har fått bokat tid den 20e men hade gärna stillat oron innan..går det ens?

Så tacksam🌟 börjar smått tappa hoppet…

• Redigerat 2024-05-29 21:05 av Cireea
  • Redigerat 2024-05-06 16:42 av Ghilja
[Scillalilla]
1

#0: Åh så jobbigt att inte veta. Ser tyvärr inte ljust ut. Ett tips är att ta blodprov privat, då ska hcg dubbla på 48 h (upp till 10000 tror jag det är, sen går det långsammare allt eftersom). Jag tog på testmottagningen i början på min graviditet och det var supersmidigt. Det kostar några hundra men man får veta vad det faktiskt är på.
Urin kan vara olika hur det visar och vilka test man använder, tror det kan skilja från person till person hur mycket som tar sig ut i urinen.
På familjeliv fanns en tråd för någon månad sen om en kvinna som hade svaga tester men där allt var som det skulle när hon väl kom till ultraljud 🙏💕 Hoppas det slutar väl för dig !

Ghilja
0

Tack för du tog dig tiden att svara, så himla uppskattat!🫶🥰 det är en lättnad att få höra det från någon, när man inte har någon att prata om det riktigt. Får avväga om det är värt att ta blodtest..kanske får vänta någon vecka om graviditeten nu avtar..hur tidigt tog du test?

Ja, har en känsla av att det inte gått vägen riktigt och första gången isf jag får missfall så man har ju heller inte helt koll på hur man ska tolka allt. Nu har jag inte lagt upp alla mina tester men de ökar liksom aldrig riktigt. Jag får lägga upp en uppdatering här i tråden med hur det gick så det kan bli konstaterat:)

Anonym
1

#0: tittar man på testen så ser första testet starkast ut och sedan ser de andra svagare ut
Det kan tyda på att hormonerna minskar

Får du lnte svart på vitt med test snart skulle jag uppsöka gyn för att se hur det står till
Eller ta hcg prover med 48h mellanrum

Ghilja
0

#3: tack för ditt svar, så fint ☺️🌟Ja det känns nästan som jag får ringa någon snart och se om man kan få komma in och få det bekräftat, skulle vara så skönt att kunna släppa det. Hoppas kroppen också hänger med, så man kan få testa snart igen om inte annat.

[Scillalilla]
1

#2: Ingen fara lider med dig, det måste vara fruktansvärt med ovissheten!

Jag tog mina direkt när jag fick ihop det med jobb på 13 och 15 dpo. Men jag hade redan bestämt mig från början att när pluset kom så ville jag få värdena istället för att bli tokig på att jämföra test. Om du bestämmer dig för att ta blodprov så kan man ta dem allt från 2-6 dagar mellanrum, finns superbra kalkylatorer för att räkna ut dubblingstiden där man bara fyller i dag och tid.
Uppdatera gärna hur det går 🥰 och åk in direkt om du skulle få ensidig smärta 💕

Ghilja
0

#5: Ja det är ovissheten som är värst. Man vill mentalt gå vidare om detta inte blev till något. Tack för dina svar, det är SÅ hjälpsamt!💕

Jag fick kontakt med en trevlig barnmorska tillslut som sa att jag nog skulle avvakta med att testa mig till nästa vecka, så skulle hon ringa mig då och så tar vi det därifrån. Annars tipsade hon mig att boka in på tidigt ultraljud men då först v. 7-8. Så ska försöka släppa detta nu, kliar det för mycket i fingrarna kommer jag nog beställa sådant test som du tipsat om 🥰

[Scillalilla]
1

#6: Det är nog klokt att avvakta en vecka, det är tråkigt att betala flera hundra för blodprov eller ultraljud i onödan. Hoppas dock att det ser helt annat ut om en vecka 🥰

Lollan124
2

Hej! Mina test fram till vecka 6 såg ganska svaga ut också och vissa dagar såg det svagare ut en dagen innan etc. Men jag dricker kopiösa mängder vatten vissa dagar och kliver upp på natten och kissar. Jag är i vecka 7 nu och var hos BM och är fortfarande gravid. ☺️ jag har dock inte haft någon blödning men alla kroppar är olika. En nära vän till mig blödde ganska mycket fram till vecka 10 och hon har en frisk och stark liten 7-månaders bebis. Jag vet att det är svårt att vänta men försök inte hänga upp dig så mycket på testen till dess att du varit hos barnmorskan! Ett positivt test är positivt!

Ghilja
0

#8: tack för du delar med dig🌟 och stort grattis till v. 7 med bebis 😄🫶 vad fint att höra om din vän också som det gått bra för trots blödning, alltid fint med en solskenshistoria🥰

Jag får se vad som händer i nästa vecka, uppdaterar! Ska hålla mig långt från dessa tester. Skönt nu några dagar sen jag slutade kolla. 6+0 dagar idag och fortsatt bara bruna flytningar/blödningar men inga smärtor hittills.

Ghilja
1

#7 #8

Vill bara ge en uppdatering! Idag upphörde mina bruna flytningar så jag anade något skumt, och tog ett test fastän jag skulle väntat till i övermorgon. Nu har jag bara ett streck på stickan så det var klart ett missfall. Är ledsen men också lättad. Så min blödning där i början när jag hade ”mens” i vecka 4 måste varit ett missfall som jag sedan blött ut rester av.

Nu får det bli nya tag efter nästa mens!🌟☺️ hoppas kroppen återställer sig lite mer

Anna9819
1

Vad tråkigt! Ta hand om dig🌸

[Scillalilla]
1

#10: beklagar, så tråkigt men skönt för dig att fått svar ❤️‍🩹

Anonyyymm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta testet tog jag igår kväll, mått illa och brösten har varit ömma. Men idag vaknade jag med illamående och lite mensvärk typ, och det blödde som när mensen kommer. Är det missfall?
BIM+6

[Scillalilla]
0

#13: Det kan vara en helt ofarlig blödning men det kan också vara en kemiskt 💔 det går att testa att ringa gynakuten och se om de vill checka blodprov men för tidigt att se om det finns något i livmoder n. Hoppas på det bästa 🙏❤️

Ghilja
0

Vill bara ge en uppdatering att jag blev gravid direkt efter missfallet och att jag snart ska gå in i vecka 14🤞🏼🌟