Blödning vecka 8+6 (9)
Hej!
Jag sitter här jätteorolig.
Jag började blöda fredags 5/1 och blöder än, det är både brunt, och svart blandat. Jag har även fått pyttelite ljusrött och som små strimlor av svart/klumpar pyttesmå. Jag har inte det minsta ont i magen.
1177 säger att så länge det inte forsar färsk blod med stora klumpar och det gör ont kan jag vara lugn.
Men jag har varit med om förluster innan så känner mig inte direkt lugn! Är det vanligt att blöda i graviditet utan att det behöver vara kört?
Bm hänvisar till gyn 1h bort, inväntar samtal ifrån dom idag.
Vet inte vad som gäller för alla men min kompis blödde i princip från att det hon blev gravid till V.10 ungefär, inga stora blödningar utan små här och där som inte såg ut som vanlig mens. Hon sitter nu med en 7 månaders bebis. Försök inte oroa dig till dess att du träffat någon 🩷
Hej!!
Jag har precis likadant som dig. Började blöda rött blod i måndags kl. 21-22 på kvällen som upphörde nån gång på natten vid kl. 03-06.00. På morgonen när jag vaknade var det brunt = gammalt blod. Åkte in till gynakuten och där visste dem inte, trots vaginalt ultraljud. 2 läkare + en överläkare sa "vi vet inte, du får komma tillbaka om 2 veckor." Så nu sitter jag här ännu mera orolig.. Hur går det för dig?
Värt att nämna: har inte haft en enda buksmärta, ingen feber eller kramper, inget slem eller blodklumpar. Bara gammal mens nu fortfarande 2 dagar efteråt.
Uppdatering: blöder nu rött utan klumpar