Gravid iFokus

Gravid

Etiketterrådälmensabort
Läst 95 ggr
Queeen
0

Ägglossning/mens efter abort

Hej! Jag gjorde en sen abort (v.17) pga barnet dött i magen och jag blödde i ca 10!!! Veckor efter, nu har jag slutat blöda och varit blödfri i en månad, och vill ju såklart börja försöka igen men min mens och ägglossning verkar inte komma igång, någon mer som är i samma sits eller varit och kanske vill berätta hur lång tid de tog för att allt blev som vanligt igen? Eller på något sätt fått igång det:( ..

• Redigerat 2023-04-10 14:18 av Cireea
  • Redigerat 2023-04-09 20:25 av Queeen
Anna9819
0

Alla hormoner måste ju komma i balans igen det är nog väldigt olika hur lång tid det tar.
Får du hjälp?
Efterkoll och så ?
Jag fick göra en abort i vecka 10 och hade rester kvar men då slutade jag ju inte blödda helt iof.
Hoppas du får hjälp.

Queeen
0

#1: ja jag förstår det kan ta lite tid. Jag har varit på efterkontroll och allting var ”ute” så att säga och negativt test redan 3 veckor efter aborten.. får väl kanske helt enkelt vänta och hålla ut!:) tack för svar

Anna9819
0

#2: ja då måste nog kroppen komma i balans igen ❤️
Lycka till.
Jag fick missfall förra månaden.
Inte långt gången som du, men kan förstå din frustration när man vill ha ett litet frö.

cashili
0

#0: beklagar verkligen! ❤️ var det missed abortion eller var lillen 17 veckor ? Fick själv sent missfall och blödde 3 veckor. Hade nog ÄL ca 3 veckor efter det men det märktes att balansen var lite rubbad efter.
Kroppen har genomgått ett trauma att gå från gravid till inte på kort tid.

Queeen
0

#3: beklagar! Ja det är inte kul:(

Queeen
0

#4: tack ❤️den va 17 v, ja jag har märkt det har haft som mensvärk nu över en vecka men ingen mens än.. får väl hoppas att den kommer snart så man kan försöka igen!

cashili
0

#6: tror du att du haft ägglossning än då?

Queeen
0

#7: jag vet faktiskt inte, för 3 v sen så hade jag dessa rinniga flyttningar och gjorde många ÄL test, fick aldrig fullt positivt då strecken ska vara exakt lika starka men det va väldigt nära. Så jag vet inte…

cashili
0

#8: kan ju va så att kroppen inte orkade och därmed kommer inte heller mensen som den ”ska ”