Gravid iFokus

Gravid

Etiketterrådtolkningstråd
Läst 4720 ggr
Cireea
1

Ägglossningstest - Tolkningstråd #4

Behöver du hjälp att tolka dina ägglossningstest? Då har du kommit rätt!

Här kan du lägga upp bilder på dina ägglossningstest som du vill ha hjälp att tyda. Kom ihåg att skriva ut tydligt vilka datum det handlar om, om du gjort flera, har du gjort flera på samma dag, så skriv ut vilket test som är vilket så det slipper bli så mycket frågor om onödiga saker i tråden.

Den tidigare tråden hittar ni här.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Här har du en självklar sajt för dig som är gravid har varit eller kanske har du en tanke på att bli, då är detta en sajt för dig som tar upp massa roliga och intressanta ämnen. Vi hälsar alla välkomna, mammor, pappor, anhöriga, samkönade och ensamstående. Vi hoppas att ni kommer att trivas. Mvh// Gravid Crew
  • Redigerat 2024-05-11 11:50 av Cireea
Denna kommentar har tagits bort.
Emmanielsen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det positivt?

Verna
1

Hejsan, kunde inte testa innan dag 13 pga försenad leverans av test. Testen blir bara svagare så jag måste haft tidig ägglossning denna cykeln eller vad tror ni?

Verna
1

#2: Tror det blir positivt snart, ikväll eller imorgon 😊

Verna
1

#3: Kan tillägga att jag hade kraftig ägglossningsvärk cykeldag 11.

Cireea
2

#3 Ja du hade nog tidig ÄL med tanke på att det var relativt starkt på cd13 som sen blivit svagare.

cashili
1

#2: inte än

cashili
1

#3: du kan ju haft ÄL typ cd 11-12

Sarah188
0

Blev lite förvirrad av cb advanced
Tycker inte strecken är lika starka, men tror ni på ägglossning inom 24-48 timmar som testet påstår då ja fick en fast smiley idag??

Cireea
1

#9 Jag skulle räkna med ÄL någon av dom kommande dagarna.

Sarah188
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Gjorde ett RFSU nu efter 4 timmar efter senaste cb och den ser ut såhär?

cashili
1

#11: inte helt positiv än

Sarah188
1

Dagens, inte helt positivt heller va??

cashili
1

#13: svårt att se , lite suddigt men ser ev ut som om det behövs lite mer

Sarah188
1

Rfsu taget igårkväll
Clearblue taget idag som visar starkare streck än kontroll streck.

Sarah188
1

Positivt?

cashili
0

#16: nej
Båda ska va lika starka

Sarah188
1

Tog ett till nu. Tycker de ser pos ut ?

Cireea
1

#18 nu är det positivt!

cashili
1

#18: ja nu har det blivit positivt

Hannah01
1

Hej! Tog ett test igår, var det positivt?

Hannah01
2

Har tagit ett till test nu. Tycker det ser ut som att test sträcket är lika starkt som kontrollsträcket, eller inbillar jag mig?

cashili
1

#21: ser positivt ut

Cireea
1

Denna tråd är för att tolka ÄL-tester. Har man allmänna funderingar om ägglossning så får man starta en egen tråd 😊

Sanna8538
2

Hej! Är ny här, vet inte om jag hamnar i rätt tråd nu. Är detta ett positivt ägglossnings test?

Queeen
1

#26: jag tycker det ser positivt ut!:)

Queeen
1

Hej! Ny med ägglossningstest, skulle ni säga att det här är nära?🙈

cashili
1

#28: jo , är nog nån dag bort typ

Emlinnea
0

Hej!
Ny med ägglossningstest, båda linjerna ser ljusa ut. Är det positivt eller negativt? 🤔

Queeen
1

#30: jag skulle säga positivt då strecken ser lika starka ut:)

Queeen
1

Det här är positivt va?🥹

Cireea
1

#32 ja

Sandrus
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Trodde först jag kunde va gravid men börja tempa så sent, är på cd 34 så det kan vara vad som men tänkte jag provar med ÄL test nu för jag har mycket molvärk tycker det ökat lite
Första testet är för ca 1 v sen dom andra två är igår tredje är nu och fjärde från imorse tror jag ordningen blir, tror ni det blir positivt idag eller om några dagar?

Cireea
1

#34 Ja sista bilden tyder på att det närmar sig

Sandrus
1

Sista bilden är från kl 10 och näst sista är från 14:00 dom hamnade i fel ordning

Julie89
1

Vad tror ni om detta? Positivt?

cashili
1

#37: ja nästan , eller väldigt snart 😊
svårt att se exakt men det ser ut som om det högra strecket är lite starkare än det vänstra

RosaMoln
1

Tycker det var starkare igår än idag men är kanske på gång?

cashili
1

#39: ja starkare igår
Testare du i förrgår också ?

RosaMoln
1

#40: Ja, väldigt svagt i förrgår

cashili
1

#41: ok
Dock ser jag att du tar morgon o kväll
Ta mitt på dagen , då är LH som högst

RosaMoln
1

#42: Tack, ska prova det

Julie89
0

Gjort ett nytt test idag, är de positivt nu?:)

cashili
1

#44: ja

Li.nda
1

Hur hade ni tolkat detta? Suddig bild insåg jag i efterhand, men ändå 😊

//Linda

cashili
1

#46: troligen positivt

[Majasode]
1

Vad tror ni om denna?

cashili
1

#48: ej positivt än

Annie L
1

Hej,
Vad tror ni om detta ägglossningstest? Det är mitt första och har inte den blekaste om när min ägglossning inträffar då jag haft ingen/oregelbunden mens i över 10 år pga minipiller.

Tacksam för svar!

Hälsningar
Annie

[Freyaaa]
0

Skulle tro det är positivt :)

MammaMu87
0

Vad tror ni om dessa?
Har gått på p-piller i 3,5 år och har inte en susning om hur min menscykel beter sig nu i början. Är på dag 7 idag, första "riktiga" mensen efter p-pillerstopp slutade i måndags. Tänkte att det var lika bra att börja med lite tester tidigt då jag vet att jag haft tidig ÄL förr. Tog det första under mensen egentligen för skojs skull..
De från igår (28/6) är starkare än de övriga, har tagit dem ungefär samma tid. Kan det ha varit min stegring? Det på kvällen igår togs vid ca 21, det första idag togs 16:30. Kan toppen ha varit däremellan kanske?

Solsken34
0

Tog detta idag, hur skulle ni tolka det?

Ska ha mens om typ 7 dagar dock.. Så jag vet inte riktigt vad som är vad..

cashili
0

#53: säker på att du haft ÄL ?

Solsken34
0

#54: ja, den startade runt 28 juni och framåt.. Hade mycket ägglossnings sekret samt ägglossningsvärk samt utslag på ägglossningstest den tiden.. Och att det nu visar såhär idag igen gör mig lite förvirrad..

cashili
0

#55: tyvärr är positivt test ej garanti att ÄL faktiskt sker så kanske sker den nu istället?

Solsken34
0

#56: det som dock skiljer sig nu från "sista" ägglossning som jag skrev är att jag inte har lika mycket fertiltsekret denna gången.. Lite Molande värk typ bara. Haft mycket flytningar förra veckan och för typ 2 dagar sen.

cashili
0

#57: låter som om du har ägglossning nu istället och att kroppen ej lyckades sist

Solsken34
0

Hur vanligt är det att kroppen gör så då?

Solsken34
0

Och om jag har ägglossning nu så bör jag ju inte få mens här om 5 dagar?

cashili
0

#60: precis
Har du fertilt sekret nu då får du mens om lika många dagar som din lutealfas är

Det förekommer ganska ofta att kroppen ej lyckas lossa ett ägg första gången

BubblyBee
0

Provar nytt märke med äl-stickor, tycker ni också de ser ut som ÄL närmar sig/är här?

🌿

cashili
0

#62: det är nog rätt många dagar bort än ( beroende på hur snabbt det ökar ) men kanske är du i ditt fertila fönster nu?

BubblyBee
0

#63: Ja, de är samma dag som jag ska ha ägglossning enligt appen. Tänkte de var någon dag senare så glömt bort att testa mig. Vi körde på samma dag så får se om de vill ta sig ändå. :)

🌿

BubblyBee
1

Det såg mer lovande ut idag :)
Laddade ner Premom appen och kunde scanna in testet där.

🌿

Elli33
0

Hej!
Dessa två testerna tagna imorse, upplever att det är positivt men ingen glad gubbe på det digitala testet. Vad ska man lita på? Första gången jag kör med ägglossningstest.

BubblyBee
0

#66: Jag tycker också att det ser ut som de borde vara en glad gubbe. Lite märkligt, men de kanske är väg då så du får glad gubbe imorgon. Jag testade mig alltid mellan 14-16.00 för då får jag bätttre resultat. Hänt mig att jag inte fått en glad gubbe och sen dagen efter kom de en. Håller tummarna

🌿

Anna9819
0

#66: jag litar på cb dubbel.
Fått glad gubbe samma dag var jag hos gyn och hon visade mig min äggblåsa och att ägglossning var nån till två dagar bort.

Men ta ett nytt cb om några timmar.
Jag hade ett ej positivt på förmiddagen och sedan på kvällen positivt.

Bästa tiden är oftast att testa på eftermiddagen iaf för mig men testade både morgon och kväll pga att jag misstänkt att min stegring kommer fort.

Anna9819
0

#66: antar att du hade blinkande gubbe?

Elli33
0

#69: nej tom cirkel men gjorde som du föreslog och tog ett nytt kring lunch, även detta tom cirkel och tog ytterligare ett nu vid middagstid med en stillastående stark glad gubbe, inte ens blinkande nu. Väldigt förvirrande men men 👍🏻

Anna9819
0

#70: ja det var ju märkligt, men bra att det slog över nu då 😊

Anna9819
0

#70: lycka till!

cashili
0

#70: LH är som högst mellan 14-17 ungefär

BubblyBee
0

#73: Ja precis, de flesta kvinnor får se en tydligare ökning då. Jag rekommenderar också att testa på eftermiddagen, förmiddag går bra om man vill jämföra om man är osäker.

🌿

Amandaas
0

Hej,

Första cykeln med ägglossningstester så önskar lite hjälp. Det understa är från idag på morgonen. Vad tror ni? Jag är sent i cykeln. Cykeldag 19 (cykel på 28-29 dagar)

Tack på förhand

Sandrus
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Vet någon om ÄL test kan reagera på provera? Tog en provera tablett igår på vd 42 efter att ha haft ont i äggstocken i 1 vecka men idag tog jag ett ältest då jag hade fertila flytningar och det va starkare än innan.
Förrgår, igår och idag på testen, osäker om jag ska fortsätta kuren eller hoppas på ÄL istället.

Sandrus
0

Tog dom här tidigare ikväll, lite starkare än imorse kanske, tror ni peaken va under dagen och dom är påväg ner nu eller att peaken kommer imorgon?

Sandrus
0

Brukar ÄL test vara svagare på morgonen än framåt dagen?

Anna9819
0

#78: mina test brukar ge starkare på eftermiddagen.
Börjat ta test två gånger ett på morgonen och ett på sen eftermiddag/kväll
Man brukar ha högre nivåer på eftermiddag.
Eller det kan nog vara olika men hört att många har så.

Sandrus
0

Jag tog igår på andra urinen sen igen på kvällen (dom två inläggen innan det där) men tog på morgonurin nu och då va dom mycket svagare det va dock utspätt för jag va uppe och kissade vid 5:15

Anna9819
0

De testen ser ju ut att vara starka/positiva.
Men jag brukar ta digitalt för att jag tycker de andra är svåra att tyda och har varit med om att jag inte fått fullt utslag, men med digitalt behöver man inte fundera.
Fast det är ju dyrare iof.

Sandrus
0

Det grå/blå på bilden är rosa cb digital men det va ingen glad gubbe, jag ville eg ta tidigare under dagen igår ifall peaken va under dagen men jag va inte hemma!

BubblyBee
0

#82: Ta med dig Ägglossningstester :)
Jag har testat mig på jobbet tex vid lunch och senare på eftermiddagen när man kommer hem.

Såhär var mina tester denna månaden, jag scannar in de i appen PreMom

🌿

Sandrus
0

Kunde inte ta med dit jag va och låsa in mig på toaletten i 10 min, va vid vattnet och hade min tre pring med mig :)
Jag lägger in i premom med men den tyckte inte det va så starkt igår

Solsken34
0

Vad tror ni om detta?

Cireea
0

#85 Negativt, men bör bli positivt inom någon dag.

Solsken34
0

#86: tack för svar 🙂

Solsken34
0

Såhär ser mina tester ut, och min graf ligger såhär.. Har hög temp nu sen 3 dagar tillbaka 🙂

cashili
0

#88: de ser inte positiva ut än

Solsken34
0

Nej jag tycker inte det heller..
Dem blir dock bara mer och mer icke synliga strecken men tempen höjs..

Återstår att se om ägglossning varit eller varit eller inte..

Sandrus
1

Nu börjar dom väll äntligen öka?

Anna9819
0

#91: ja ser så ut, andra symtom ?

Cireea
0

#91 Ja nu ökar det!

Sandrus
0

92 ja lite halkigt när jag torkar mig men inga mer ordentliga flytningar och lätt molvärk.

#93 hoppas nu!

Sandrus
0

Dom fortsatte tyvär rninte öka utan ligger på samma och det halkiga försvan utan tempökning :( så besviken!

Anna9819
0

#95: kan ha så långt innan äl
Kör du RFSU test?
Jag får inte fullt utslag på dem.
Tempen hur ser den ut då?
Kan komma om några dagar

• Redigerat 2023-08-16 08:55 av Anna9819
Sandrus
0

Nej jag har kört några från amazon och nu beställde jag hem grsvidkollens då dom andra börjar ta slut och gravkollens vet jag att när det inte har en ökning ser det ut som teststräcker typ ”sjunker ner” i testet men nu är det ändå att det är en lite ökning på.
Jsg har ju inte haft ägglossning på evigheter men tsr inositol nu men det verkar inte funka för mig :( fick dock endel molvärk sedan igår…

Anna9819
0

#97: okej förstår, hoppas den kommer igång nu då 🙏

Sandrus
0

Hoppas det med :(

cashili
0

#95: hoppas det kommer om några dagar och att sekretet kommer tillbaka och testen ökar

Amandaas
0

Missade jag ägglossningen?
Från ovan:
Cykeldag:
12
13
14 förmiddag
14 eftermiddag
15 förmiddag
15 eftermiddag

cashili
0

#101: hm.. ingen av dessa test ser positiva ut

Så om du missat måste ÄL varit före eller kommit efter

Dessa test är enligt min erfarenhet dock väldigt dåliga. De ger inte alltid fullt utslag ( även om det inte riktigt ser ut som om dina var helt nära på det du visar )

cashili
0

#99: hur går det ?

Sandrus
0

#103: det går inte alls, jag började störtblöda på vd 16 är på cd 18 nu och överväger att åka till gynakuten då jag har ont i äggstockarna och blöder kraftigt :(

cashili
0

#104: ja det kanske är en bra idé om du ej vet varifrån blödningen kommer 💔
Usch vad jobbigt.

Sandrus
0

Den har lugnat ner sig nu, undrar om det inte va att kroppen behövde rensa rent eller något sen började jag med inositol 3 augusti efter senaste blödningen som jag trodde jag hade ÄL 2 dagar innan då min temp ökade mycket, jag fick ju nästan positivt ÄL test dagen efter ett proverapiller då så slutade kuren sen 3 dagar senare höjd temp rejält sen började en mens efter två dagar med hög temp, tänker stt det va provera blödning trots bara en tablett och tempökningen kanske ändå va en ÄL och den mensen kom nu lite sent för stt blev galet och därför blev den så kraftig.

cashili
0

#106: ingen aning och kan tyvärr ej gissa heller när det gäller det här.
Jättesvårt att veta hur hormoner påverkar när du ej vet var i en cykel du är.
Jag skulle ändå rådgöra med läkare vid onormal blödning mitt i cykeln. Bara för att se vad det är.
Kan ju va värt att veta om det verkligen var mens eller om det är en mellanblödning av ngt slag

Sandrus
0

Den betedde sig väldigt likt mina mens när jag haft ägglossning men nu är det ju nästan ett år sedan jag troligen fick en ägglossning senast misstänker jag, har bara haft provera blödningar var tredje månad samt småblödningar efter långa ”cykler” tänkte jag ringer imorgon och rådfrågar iaf men gyn dit jag får ringa säger alltid att allt är normalt 🙃

cashili
0

#108: hur kan de säga det ?? Inget med 0 ägglossningar på ett år är normalt. Elakt att de säger så ens.
Du borde inte fått en så stor blödning på en tablett provera och om du hade ÄL borde inte mensen kommit förrän 12-14 dgr efter det ( eller några dagar tidigare vid lågt progesteron)

Sarah188
0

Behöver lite tolkningshjälp. Igår var dag 14 och idag 15 sen senaste mens. Tycker det ser ut som det var starkt imorse men ändå inte tydligt positivt? Vad tror vi?

cashili
0

#110: starkare men ej positivt

Sandrus
0

Ser eftermiddagstestet liiiite starkare ut? Tog ett på morgonen med som va svagare än dom här och det har ökat sen igår, ska ta ett nytt om en timme.

cashili
0

#112: Oj svårt
Olika ljus där det undre skuggas

Bäst är att ta runt 14-15 , gjorde du det ?

• Redigerat 2023-08-27 19:31 av cashili
Solsken34
0

Tog ett test i lördags, igår och ett idag.. Slutade med letrozolkur i torsdags.. Har molande värk och glansiga flytningar..

Är det vanligt att man ena dagen (igår) får utslag och idag blankt?
Även om dem andra två är svaga också.

Bifogar bilder här..

Första bilden lördag, andra igår och 3e idag..

cashili
0

#114: är alla tagna samma tid ? Druckit mycket. Påverkar letrozol ? Var i cykeln är du

Solsken34
0

#115: ja letrozolen kan säkert göra sitt.. Tror egentligen inte själva ägglossningen är igång än, och den ska vara i veckan här, lite senare närmare helgen..

Har tagit med ca 1 timmas skillnad på testen.. Så 16.30 på första, 17.30 på andra och 18.30 på sista..

Jullsbulls
0

Behöver hjälp att tolka detta.. vi har börjat försöka med ett syskon och jag försöker att lära mig min cykel efter år av att inte tänkt på den.
Jag ”borde” ha haft ägglossning 26/8 men fick negativa test då och noll känning, jag misstänker att jag har lite längre cykler och förra månaden hade jag troligtvis ägglossning cykeldator 18. Jag testar och testar flera gånger om
Dagen och får så olika resultat hela tiden 😂
Igår köpte jag apotek ❤️ egna tester och då fick jag rätt starka svar, och efter några timmar så ser resten ut såhär, mycket starkare än direkt efter testningen. Är de helt förbjudet att tolka de efter några timmar?

Cireea
0

#117 Du hade positivt 27/8

Jullsbulls
0

#118: det var inte lika starkt direkt efter jag testat utan blev sådär starkt senare på kvällen, var det positivt ändå?

Jullsbulls
0

#118: såhär såg det ut när jag tog testet 27/8 22.30

Sandrus
0

#120: inget av dom ser positivt ut tyvärr

Sandrus
0

Nu börjar det kanske öka? Litar inte på mina egna ögon längre :( har stark molande värk samt att det nu är dag 8 med äggviteflytningar men idag va det extra mycket.

cashili
0

#119: de ska ej läsas av efter tiden nej

Jullsbulls
0

#123: tack för svar! :)

cashili
0

#124: kom ihåg att man måste ej ha pos test den dagen man har ÄL
Det är ju positivt dagarna före så du kan ju haft ägglossning ändå

Solsken34
1

Nu äntligen hittade jag min ägglossning, med morgon urin.

cashili
0

#126: kul! Då kommer troligen ÄL inom ett par dagar

Solsken34
1

#127: ja det hoppas jag 🤗
Nu är det bara att mysa på 🙂

[Freyaaa]
0

Kan man förvänta sig att det blir positivt från en dag med svaga test till nästa?

Vet att alla är negativa såhär långt, men är det lönt att ta test flera gånger om dagen när de är såhär svaga?

Eller kan de slå om snabbt från att vara såhär svaga?

cashili
0

#129: för mig går det inte från svaga till starka men jag har hört folk där det är så
Det är dock folk mer tex Pco
Vet ej om det spelar in

[Freyaaa]
0

#130: okej, ne det är svårt.
Vet att jag haft en gradvis stegring innan andra månader, men det kan ju kanske vara olika 🤷‍♀️
Men är så rädd att missa ÄL denna gången, samtidigt som jag inte vill göra av med hur många test som helst på vägen 🙈
Kan ju ha en vecka kvar till ÄL fortfarande 😅

cashili
0

#131: ja det är irriterande kan jag förstå 🥰
Jag brukar ta ca kl 14 och är jag osäker kankse nån mer gång

[Freyaaa]
0

#129: kan nog bortse från mina test, det är natural cycles och jag hade missat att urinen skulle vara rumstemperatur. Så kanske hade visat större variation om jag gjort rätt 🤷‍♀️

cashili
0

#133: hm skulle det spela roll då? Var det kall urin ?

[Freyaaa]
0

#134: tydligen ska det kunna göra det, står i beskrivningen. Testade med dem förra cykeln och då fick jag aldrig någon peak heller. Så känns som det kan påverka 🤷‍♀️

cashili
0

#135: åh nej 😞😞

BubblyBee
0

#135: Om jag ser rätt använder du appen Premom som scannar dina ältester?
Den tyckte jag var super, provade den första gången i juli och plussade, är i v11 nu. Det jag kan tipsa dig om ifall du har regelbunden mens är att ta ägglossningstest på samma tidpunkt varje dag. Jag får bäst utslag mellan klockan 12-15.00 och har cycel på 33 dagar, ägglossning på dag 16. Den månaden jag plussade var min ägglossning sen och jag hade ägglossning på dag 19. Fick ett tidigt ultraljud hos barnmorskan som bekräftade sen ägglossning iaf. Innan har jag trott att den ägglossning kan innebära sämre ägg men tydligen inte. 😊

Hoppas mina råd kan ge er mer hjälp så ni kan lära känna er kropp bättre och tillslut få ert efterlängtade plus. lycka till

🌿

Knorrhane26
1

I förrgår och igår, är bägge positiva?

[Freyaaa]
1

#138: ja det är de 😊

• Redigerat 2023-09-28 10:41 av [Freyaaa]
Knorrhane26
0

#139: så det kan vara flera positiva på rad alltså? Tekniskt sett så borde då inte ägglossningens varit va?😬

[Freyaaa]
1

#140: ja det kan det vara. Det är vid första höjningen som ÄL sker inom 1-2 dygn 😊 egentligen behöver man bara testa fram till att man får första positiva och sen ligga i 😊

Längtar
0

Tog detta nyss. Tar letrozol dubbeldos, tog sista tabletterna den 29e sep. Har lite känningar redan, kanske blir en tidig ägglossning denna månad. Men vad tror ni om testet? Börjar det närma sig?

Anna9819
1

#142: jag tror det börjar närma sig, jag är dock inte nån expert.
Mina test brukar öka på dagen rätt snabbt har jag lärt mig och tror alla har lite olika så det är svårt.

cashili
0

#142: håller med Anna där
En del har sådär 4 dagar och andra en dag och sen positivt så gå efter hur du brukar få

Solsken34
0

#142: mitt såg ut så 1,5 dag innan ägglossning, tog då ett digitalt och fick glad gubbe 🍂🙂

Längtar
0

Nedersta testet tog jag nyss, är det positivt? Isåfall när ägglossar jag?

Längtar
0

Närbild

Solsken34
0

#147: ja det där hade jag absolut räknat som positivt 🍂

Längtar
0

Nedersta tog jag nu på morgonen. Verksr vara starkare än testet från igårkväll🙂

Längtar
0

Översta är från igårkväll och nedersta togs nyss

Anna9819
0

#150: ser positivt ut

Längtar
0

Nedersta tog jag alldeles nyss. Verkar va jätte positivt nu, så spännande😁

Anna9819
1

#152: den känslan är bra 🙏

Längtar
0

Närbild. Översta togs på morgonen idag, nedersta togs nyligen

Längtar
0

Verkar bli svagare nu, betyder det att jag håller på att ägglossar? Har lite känningar men inte mycket 😊

Anna9819
0

#155: jag antar det

Längtar
0

Tog ett till test nu. När tror ni jag har ägglossat? Ser inte att testet blir så svagt än

[Freyaaa]
0

#157: tror inte man kan utläsa när ÄL har skett genom att testen blir svagare. Det står oftast i bruksbekrivningen att man inte behöver fortsätta testa efter första positiva testet. De mäter ju ett hormon som sätter igång att ägget ska släppas inom några dygn och hur snabbt det sen klingar av, visar inte när ÄL faktiskt sker. Sen spelar det ju inte så stor roll när den skedde, det går ju inte gå tillbaka i tiden och ändra något 😅 efter ÄL är det bara att hoppas 🙏

Längtar
0

#158: använder premom appen för första gången. De skulle va skönt å veta om man har ägglosst eller inte. Hade några känningar så man får ba hoppas!

[Freyaaa]
0

#159: ja klart man vill veta, men det är inget att göra något åt heller om den skulle hoppa över en gång 😊 det gör den ibland för många.
Ska man veta får man ta prov hos läkaren eller tempa för att bekräfta att den skedde 😊

Ellenpersson
0

#Hej! Hoppar in här ☺️ jag har tagit min första dos , enkel Letrozol och har för första gången använt ägglossningstester, vill ni hjälpa mig att tolka, bifogar en bild. Första testet är i söndags, tror ni det har varit en stegring men jag missat den? Vet att positivt test ej = ägglossning, ska till gyn på måndag för att se hur det har gått!

Tack alla och kram till er som kämpar på!

Ellenpersson
0

#161: vet att positivt test ej är lika med att ägglossning skett, bara att hormonerna funnits på plats*

[Freyaaa]
0

#161: tror att du har fått med stegringen, visst kan den ha börjar dagen innan du började testa men det är svårt att säga 😊 är det ett test om dagen, eller hur långt är det mellan testen?

Ellenpersson
0

#163: jag har testat ett om dagen, ungefär samma tid, vid 17-17:30 efter jobbet ☺️

[Freyaaa]
0

Tror nog du fått med toppen då, det andra strecket ser starkast ut 😊 tror inte du hade starkare innan det första testet 😊 Det är inte alltid strecken blir lika starka, men ändå är positivt. Jag brukar bekräfta med ett digitalt när de stigit så man slipper fundera :)

Ellenpersson
0

#165: ååå jag tycker också att det andra ser starkast ut! Då håller vi tummarna, och tack för hjälpen ☺️ ska till gyn och kolla på måndag och hade ju varit över alla förväntningar om jag fått ägglossning första omgången! Smart det där med att bekräfta med digitalt, tusen tack! ☺️

Solsken34
0

Såhär va mitt denna cykeln för att vara positivt. Lägger ju alltid in dem i appen (nc) och dem behöver vara lika starka för att räknas som positiva. 🌿🙏

Ellenpersson
0

#167: jaa ditt är ju supertydligt! Det var min första omgång Letrozol så har inte så höga förhoppningar, får veta imorgon ☺️

julia.N
0

Är mitt ägglossnings test positivt?

• Redigerat 2023-10-19 22:02 av julia.N
Anna9819
1

#169: ser inte riktigt lika starka ut, men nära.

julia.N
0

#169: använder mig utav Natural cycels och det stod positivt, men igår när jag tog ett test och det visade lika tydligt streck som idag så stod det negativt. Därför blir jag lite tveksam.

cashili
1

#169: svårt med sånna här test tycker jag , för jag har varit med om att dessa inte helt är lika starka medan CB digital ger positivt så jag vet inte
Men det är i alla fall väldigt nära
Kan slå över bara timmar senare

Lycka till

[Freyaaa]
1

#171: tror den funktionen i nc är under utveckling, så inte helt tillförlitlig 😊

Ditt test kan vara positivt. Har de varit svaga och sen blir starka så är det ju nära stegringen av hormonet iallafall. :)

Jag använder vanliga stickor fram till de blir en ökning av styrkan på strecket, och sen testar med digitalt för att bekräfta att jag tolkat det rätt 😊

Anna9819
1

#169: ja testerna brukar visa olika, cb op och något annat neg
Gå på kroppens signaler med inte enbart ett test

Amly
0

Blir galen!!! Kan jag ha haft ägglossning 29/10 eftersom mitt test idag 30/10 är svagare än igår kväll?

Amly
0

#175: bilderna kom i fel ordning ser jag.

Etta2020
0

Vilken dag är du på? det finns förstås en chans men tror snarare att du inte haft din peak än? Att urinet är mer utspätt kanske när de var svagare

Amly
0

#177: dag 18 idag. Hade äggviteflytningar dag 16 och 17. Mindre idag (dag 18). Har varit noga med att inte kissa/dricka för mycket på 4h alla tester. I kroppen känns det som att ägglossningskänningarna är över men blir lite orolig eftersom jag inte fått fullt streck. Testat sen dag 11

cashili
0

#178: ok jättesvårt att avgöra eftersom man ej sett andra test

Går man bara på dina test så har du ej haft ÄL än men om du tror du kan ha haft pos för ett par dagar sen så kan ju testen sen minska i styrka rätt snabbt

Fertilt sekret kan man ha i många dagar före ÄL ( upp till nästan en vecka )

Amly
0

#179: 👍 Men är konstigt eftersom testet som är starkast (”29/9 kl 20”) är det starkaste jag fått hittills. Alla tidigare ser ut som bilden det står ”29/10 kl 14” på. Därför är jag fundersam

cashili
0

#180: då skulle jag nog tro du ej haft ÄL
Hur många ggr per dag testar du och vilken tid ?

Amly
0

#181: 2 gånger om jag hinner. Men iaf 1 gång varje dag mellan kl 15-17

cashili
0

#182: mm jag förstår. Ja testar du så och testat så många dagar så har du nog tyvärr ej haft än.
När brukar du ha ? Kontrollerar du ÄL på annat sätt än via test?

Amly
0

#183: inte mer än via sekret samt mående (har pmds och mår dåligt runt ägglossning). Detta har peakat senaste dagarna.

cashili
1

#184: då kanske du får pos test snart 🤞🤞

Etta2020
1

Tror också ditt positiva test kommer inom kort🤞🏼men det är också vanligt att inte ägglossa varje månad, att ha 10 ägglossningar på ett år anses normalt har jag hört. Har ni hört det med?

Amly
0

#186:
#185:

Ni har nog rätt för kvällens test är ännu starkare. Borde vara nära nu?

cashili
1

#187: inom några dagar skulle jag gissa !! 😊😊

Etta2020
1

#187: När jag har sådär starkt brukar min peak komma typ dagen efter. Men det är ju olika beroende på hur snabbt man stegrar i LH😍 kan ta flera dagar också.

Kul att det händer något iaf! Åt rätt håll helt klart😍

Amly
0

Tack för pepp🥰
Detta är positivt? Och det kan betyda både att ägglossningen startat eller kommer att starta snart om jag fattat det rätt? Alltså säger det inte så mycket egentligen? 😄

Har många frågor men är första cykeln jag loggar!

cashili
0

#190: för pos test ska båda strecken vara lika starka. Är de det ? Lite svårt att se. Sen vet jag att stickor inte alltid är lika korrekta som tex digitala test så det är mkt möjligt att det är pos och då sker vanligen ÄL inom 1-2 dagar

Etta2020
0

#190: jag skulle räkna det där som positivt. 😀 om inte, så positivt inom loppet av timmar enligt mig. Och då sker ägglossning oftast inom 12-36h.

Kul!!! 😍😍🤞🏼

cashili
0

Hur tolkar ni detta ?
Tagit två CB per dag och ett från apotea
CB visar ej pos , men varför visar du apoteas det ? Brukar alltid ha CB och de stämmer alltid .. men blev förvirrad nu

Har varit med om liknande förut med andra billigare stickor där CB ej varit pos än
Men vilken skulle ni lita på

CB Stickan där stickan är svagast är från i helgen och den andra från idag.

Etta2020
0

#193: hmm svårt att tolka. Jag litar nog lite mer på CB bara för att jag själv haft positiv upplevelse av den. ÄL kanske är precis runt hörnet? Ser inte att apotekets är starkare än testlinjen så i morgon kanske den är det, och CB också är positiv?

cashili
0

#194: ja jag litar generellt oxå mer på CB men blev ändå förvirrad av apoteas

CB brukar visa rätt för när det blir pos kommer ÄL inom 1-2 dgr
Skulle tro CB blir pos imorrn.

Längtar
0

Vad tror ni om mitt test?

• Redigerat 2023-11-13 17:48 av Längtar
cashili
0

#196: inte positivt än men kankse om ett par dagar 🤞

Etta2020
0

#196: håller med ovanstående. Linjerna ska va lika starka eller testlinjen starkare än kontrollinjen

Längtar
0

#197: jag har nämligen redan haft ägglossning. Tycker dock detta test är lite starkare än mina negativa jag fått. Lite förvirrande

cashili
0

#199: när hade du det då?
Man kan ha varierande nivåer av LH efter ÄL även om den går ner

Man får mer eller mindre alltid två streck på ÄL test hela cykeln

Längtar
0

#200: en vecka sedan

cashili
0

#201: ok! Brukar själv inte ta ÄL test efter ÄL så jag vet inte hur mina skulle sett ut.
Är nog inget att oroa sig för!

• Redigerat 2023-11-13 20:20 av cashili
Anna9819
1

#199: de blir starkare innan mens ibland med, jag har provat

cashili
0

#203: stämmer faktiskt nu när du säger det och testar man för snabbt efter mens kan man få falskt positivt ÄL test

Ellenpersson
0

Hej!! Hur många dagar innan ÄL brukar ni få stegring? Jag är på dag 11 i cykeln nu och ingen stegring syns till.. så rädd att det ej blir nån ÄL denna månaden heller :( trots dubbeldos Letrozol.

Längtar
0

#205: förra månaden fick jag stegring CD 12

Denna månaden fick jag stegring igår alltså CD 16, fick tidig mens förra månaden av en anledning.

Idag är testet ganska starkt 🙂

Knorrhane26
0

Är detta positivt? Om negativt; kan man tänka sig att ägglossningen ligger i närtid?

Freeya-
0

#207: Inte positivt än, men kan vara påväg 😊 Det kan bli positivt redan om några timmar 🙃

Knorrhane26
0

#208: Okej, tack så mycket😃 har trott att det inte blir någon stegring denna månad men då ser det ut att kunna hända ändå?😃

Freeya-
0

#209: Absolut, lycka till 🤞

Knorrhane26
0

#210: Tusen tack!!🩷

Obalem
0

Glad gubbe på cb advanced men låg på graviditetskollen, vilken litar jag på?
Kroppen säger ägglossning påväg men säker kan man ju inte vara 😄 vilken hade ni lita på?

Freeya-
0

#212: Svårt! CB advanced blir väl kalibrerad på något vis när man använder innan höjning, så kan vara svår. Men utgå från att ÄL är på gång, det är ju inget att förlora 🙃

Knorrhane26
0

Hur skulle ni tolka denna? Jag väntar på min mens, hade ägglossning (vad jag tror) den 15 december. RFSU gravtest svagt pos, alt neg. Digitalt ägglossningstest helt blankt. Blir inte riktigt klok då jag inväntar mens som sagt men tkr att detta ägglossningstest tenderar till positivt😅?

cashili
1

#214: ÄL test kan bli nästan positiva före mens

Knorrhane26
0

Väntar fortfarande på mens och fick detta idag. Kan det bli såhär starkt även inför mens? Jag har aldrig fått så starkt tidigare, ens vid ÄL.

cashili
0

#216: Enklast är väl att ta ett gravtest om du tror det beror på graviditet

Solsken34
0

#216: Kolla med gravtest ja 😊

LilosK
0

Nu fattar jag ingenting.. helt ny med ägglossningstest. Som jag förstår det ska man testa tidigt i cykeln fram till positivt resultat.
Tänkte börja idag på CD8, har regelbunden mens typ 27-28 dagar. Brukar märka av ägglossning väldigt väl.
Men fick detta idag? Hur ska jag tolka det? Känns jättekonstigt.
Detta är RSFU

Freeya-
0

#219: Har läst om andra som haft en lh ökning tidigt i cykeln men sen får sin riktiga ökning senare igen. Men nej, jag har inget bra svar på vad som händer 🙈

LilosK
0

#220: Jag förstår ingenting 😂 borde väl inte bli en Lh ökning utan ägglossning 🙈

Freeya-
0

#221: Det kan det bli, men mys nu och fortsätt testa för att se om det kommer en andra ökning senare.

Det kan bli en lh ökning utan att det blir ägglossning, det är därför en del tempar. När man tempar ser man om det faktiskt blir ägglossning eller bara en lh ökning 😊

LilosK
0

Okej ☺️ jag borde fortsätta testa ägglossning nu då? Ett varje dag?

Freeya-
0

#223: Ja om du inte känner av att du får ägglossning, för då sker det kanske bara tidigt denna månaden 🤷‍♀️

cashili
0

#221: Det kan ju faktiskt vara så att du får ÄL redan nu. Har aldrig fått starkt pos tidigt i cykeln för att sen få svagare och sen få positivt igen.

OM jag fått pos flera dagar så har det varit sammanhängande dagar och inte LH som ökar och sänks flera ggr

LH ligger generellt lågt fram till toppen där kroppen signalerar att ägget ska släppa och sedan faller det igen

Men kroppen kan försöka ägglossa, går inte detta brukar en ökning ske igen upp till en vecka senare

Men ditt test är superpositivt

• Redigerat 2024-01-08 14:28 av cashili
cashili
0

#221:

cashili
0

#216: Hur gick det? Var du gravid ?

LilosK
0

#224: Okej, tack ☺️

LilosK
0

#225: Tog ett digitalt ägglossningstest nu som visade ihållande smiley. Fick också mensvärk både mage och rygg, och nu mellanblödning. Otroligt konstigt hur min kropp beter sig just nu 🙈

cashili
0

#229: Skulle tro du får ägglossning inom 1-2 dgr då

Fick du blödning kanske dock ägget släppt

• Redigerat 2024-01-08 14:45 av cashili
LilosK
0

#230: Eller så är det en eftersläng med mens eftersom den slutade för 3 dagar sen. Väldigt oklart.

Om det nu är så att ägget släpps är det tur att vi myst en del sedan mensen slutade 🤭

LilosK
0

#219: Kan meddela att mina superpositiva ägglossningstest är ett superpositivt graviditetstest 😅 får hoppas nu att den som finns i magen stannar kvar ❤️

Freeya-
1

#232: Åh grattis 🥳🥰

cashili
1

#232: Hade du inte mens hehe

Men grattis !!

LilosK
0

#234: Jo men det kan man tydligen få ändå 🙈 den var lite kortare och inte lika riklig men annars samma som mens i färg och beteende. Inget ovanligt enligt Google ☺️

Lollan124
0

Vet att testet inte positivt men har ÄL smärta idag samt fertila flytningar. Kan det fortfarande bli positivt imorgon när jag tar nytt test eller ser det ut att vara ett par dagar ifrån? Är på CD14 och brukar ha ÄL CD17-18. Brukar dock inte ha dessa flytningar såhär tidigt! Tycker linjen är så svag så borde vara dagar kvar till dess att jag får ett positivt test. Då det känns som de gradvis brukar öka för varje dag av erfarenhet.Tester stämmer liksom inte överrens med vad min kropp säger! 😅

Freeya-
0

#236: Fertila flytningar kan komma innan ÄL. Mys med jämna mellanrum så länge du har dem. Det är inget att förlora på att anta att ÄL kommer snart 😊 det är så olika beroende på test och person hur starka lh testen blir 😊 lycka till 🤞

Lollan124
0

#237 tack! Säkert bara jag som nojjar onödigt mycket att missa! Ska passa på att mysa med jämna mellanrum och inte hänga upp mig för mycket på test och flytningar! ☺️

Freeya-
0

#238: Det är inte konstigt! Man nojar så lätt upp sig! Men det är bra att få in mys medan man har fertila flytningar, då är det bra miljö för spermierna att överleva fram till ÄL 🤞
Jag har haft någon månad där testen aldrig gett mig tydligt när ÄL var heller. Men testen spelar ingen roll vad de visar om man ändå har sex varannan till var tredje dag över ÄL tiden 🤞🥰

cashili
0

#236: Fertila flytningar ska komma före ÄL. Det är då de gör bäst nytta

Testen kan öka olika snabbt i olika cykler
Det kan gå från svagt till starkt på någon dag, samtidigt som det kan ta flera dagar

Knorrhane26
0

#227: Nej, ägglossning på cykeldag 47😅..

Elina2567
0

Hej! Jag behöver hjälp för jag förstår ingenting. Så, normalt sätt har jag en cykel på 28-30 dagar, alltid regelbundet. Med min förstfödde så kom min mens tillbaks väldigt snabbt och var regelbunden mer eller mindre direkt - trots att jag ammade.
Nu är mitt andra barn 7 månader, mensen kom inte tillbaka denna gång under amningen. Avvecklade amning i början av december och slutade helt i december. Jag har gått runt o haft mensvärk ont sen i december men ingen mens, sen tänkte jag att jag kunde använda mig av ägglossningstest för att se om jag ens kommer ha ägglossning snart och om de var fallet - kunna räkna ut när mensen kommer, jag har alltid velat hålla koll på min cykel överhuvud taget pga kraftig mensvärk så jag alltid är beredd med smärtstillande för att slippa smärtan o allt de som hör till. MEN ägglossnings testen förbryllar mig, bör tillägga att jag började blöda idag, lite men har LH ökning plötsligt idag igen?? Kan ägglossnings test få ökning igen vid mensens början? Aldrig varit med om innan, samt kan man ju undra varför jag tog ett test trots att jag började blöda lite - jag ville vara säker på att resultaten blev blekare o då veta att de faktiskt var mensen.
Testet längst ner är idag, ursäktar på förhand för långt meddelande

cashili
0

#242: ÄL test kan bli starkare nära mens ja, så det kan vara därför.

Du får väl vänta och se om det är mens som dyker upp. I så fall har du haft en ägglossning troligtvis för ca 10-14 dagar sen

Freeya-
0

#242: Tror inte något av testen är positivt, easy at home testen bli väldigt stark testlinje på när de är starka. Hoppas din ÄL och mens kommer igång snart, och din mensvärk har lindrats 🤞😊

Elina2567
0

#244: hur ska jag tolka detta då? För de första är tidigt i morse och de andra är 5h senare och de sista är väl ändå positivt? Jag fattar nada. Plus blöder från o till fortfarande o jag tror de är min mens 😂

Freeya-
0

#245: Har ingen aning hur det kan vara innan man får tillbaka mensen efter att fått barn eller vilka sorts blödningar man kan ha fram tills den är tillbaka 🙈 Men tror de är påväg att bli positivt, min erfarenhet av dem är att reststrecket blir starkare än kontrollstrecket vid positivt.

cashili
0

#245: Det understa är inte helt positivt men nära

Har du tagit ett gravtest ? Tänker om du kan vara gravid eftersom du blöder
Blöda före ÄL brukar man ju inte göra ☺️

Amina1991
0

Hej alla, är ny på det här med att kolla ägglossning. Har ett barn sedan innan men de var oplanerat så detta är första cykeln jag kollar. Betyder det att jag hade ÄL på cykeldag 12?

Freeya-
0

Om det var din peak, skulle jag tro ÄL idag eller imorgon 😊
Men fortsätt testa, egentligen ska strecken bli lika starka för att räknas som positivt. Men det skiljer sig mellan olika märken hur starka de blir. RFSU brukar inte bli lika starka som tex easy at home blir.

Amina1991
0

#249: Taack ska fortsätta testa, det är rfsu testen deras 14 pack

Freeya-
0

#250: Jag använde dem länge och kunde få peak på 0,6-0,9 på dem och var lite orolig att jag aldrig fick lika starka streck. Men så köpte jag easy at home och får peak på 1.3-1.6 istället. De är mycket lättare att vara säker på att de verkligen är positiva.
Om du har jämna cykler behöver du säkert inte testa så många dagar till, men ibland händer det att de sänker i styrka för att bli starka igen 😊
Bilden är inte easy at home positivt än, men visar skillnaden på styrkan på de olika märkena.

Amina1991
0

#251: Åhh vad skönt att höra, ja om det inte tar sig den här månaden testar jag med annat märke. Har alltid haft en regelbunden cykel på 27 dagar så blev lite chockad över att de var så svaga sträck haha

Freeya-
0

#252: Jag älskar easy at home, billiga i 50 eller 100 pack på amazon. ☺️

Amina1991
0

Heej tillbaka efter några dagar till av tester, när skulle ni säga att ägglossningen på ett ungefär borde ha varit eller vad klassas som peaken? Rfsu tester samt första månaden jag testar

cashili
0

#254: Enligt dessa test är jag osäker på om du haft ägglossning då testen egentligen inte är helt positiva
Cd 14 närmar sig men för att det ska vara positiva test så ska kontroll och testlinjen vara lika starka eller så ska testlinjen vara starkare 🤔

Freeya-
0

#254: Supersvårt! Ser ut som de är starkast dag 12&14, har du haft några andra tecken på ägglossning? Mitt tips är att byta märke, rfsu rör sig inte på så stor skala och då behövs nästan tur för att få strecken lika starka 😊

Amina1991
0

#256: Nya test är beställda haha, har alltid ÄL symtom men de håller i sig i ca 1,5 vecka för mig så försöker typ få en ungefär uppfattning om vilken dag den kan vara. Jag och mannen planerar ett till barn men jag jobbar dagar och han nätter så är svårt att planera in vilka dagar vi ska försöka på med så långa symtom haha

Fjoh
0

Vad tror ni om dessa? Hade jag min peak igår 4/2 och ägglossning är på g?? 😅

4/2 togs på eftermiddagen kring 15
5/2 förmiddagen kring 8
5/2 eftermiddagen kring 18

Freeya-
1

#258: Ja jag tror som dig 🙃

bebis24
0

Mina tester BIM -9. Vad tror ni? Är de vanligt att digitalt ger fel?
Kommer mensen dyka upp när den är beräknad eller har jag sen ägglossning?

cashili
0

#260: Hur kommer det sig att du tar ÄL test då? Har du symtom på ÄL?
Tänker mest eftersom du räknar att du är BIM -9 ( kanske då typ ÄL + 5)..
tolkar det då som att du tänkt att ÄL varit. Eller ?

CB ÄL test är ju pos på bilden ..

Har du haft pos ÄL test tidigare i cykeln ?

Freeya-
0

#260: Min erfarenhet av de digitala är att de visar glad gubbe vid låga nivåer, tidigare än stickor och fler dagar. Så kanske har du fortfarande lh som släpar eller så har din ÄL vandrat några dagar, och då kommer också din BIM flytta fram lika många dagar 😊

bebis24
0

#261: fortsatte att testa eftersom jag inte fick ett positivt sticka på RFSU ägglossningsstickor.

Jag hade lite molvärk de dagarna…
Har haft utslag på stickorna innan i den cykeln men de har inte varit positivt. Därav valde jag testa med CB.

cashili
0

#263: Okej
Då tror jag du har ÄL nu snart! 👍
Kroppen försöker nog igen. När ÄL varit så är LH väldigt lågt och ska ej ge utslag.

Hamsterbollen
0

Hej!
Har testat kl 18 varje dag senaste veckan (testerna är ordnade måndag-söndag). Skulle egentligen ha ÄL på tisdag men det ser ut som att LH börjar minska. Kan jag ha haft en supertidig ÄL redan i tisdags?

cashili
0

#265: Skulle säga att alla test är negativa enligt bild

Hur är / har symtomen varit ?

Hamsterbollen
0

#266: Jag hade rätt mycket molvärk i tisdags och onsdags och hade även en droppe blod. Lite molvärk igår också. Har precis börjat spåra min ägglossning sedan några månader tillbaka så har inte så bra koll på vad som är normalt för mig.

Fick väldigt tydligt utslag förra månaden, tre dagar innan ÄL skulle vara enligt appen.

cashili
0

#267: Tisdagen ser ju starkast ut men det är samtidigt svårt att tolka torkade test
Det ser inte helt positivt ur men det kan ju vara så att du missat peak om du testat en gång per dag 🤷‍♀️

Du har inte kontrollerat med tex temp?

Hamsterbollen
0

#268: Nej tänkte inte på det, tog tempen nu dock och den ligger ca 0,5 högre än normalt. Ska kanske testa två gånger om dagen nästa månad? Visste inte att det kunde vara så kort tidsram för att träffa peak

Hamsterbollen
0

Jag laddde ner en app nu för att fotografera testerna när de är nya. Premom, vet inte om det finns nån annan som folk tycker är bättre? Känner mig 100 år gammal när det gäller nya appar :)

cashili
0

#269: Ok svårt att ta en temp när man inte har ngt att jfr med
Man ska dessutom ta det första man gör när man vaknar
Annars påverkar allt annat

Jag brukar testa 2 ggr näe jag ser att testen blir starkare

Runt 14-15 är LH som högt

Hamsterbollen
1

#271: Tack för all hjälp! Jag tar med mig det till nästa månad och ser om jag kan få lite mer tillförlitliga resultat då istället 😊

cashili
0

#272: Lycka till och hoppas du haft ÄL nu !

Hamsterbollen
0

#273: Tack! 😊

Hamsterbollen
0

Gissar att det här får räknas som positivt? Test från RFSU.

Har inte riktigt blivit klok på vilka dagar det är viktigast att ligga i förhållande till positivt äl-test. Vi gjorde det i söndags och sen idag som blev helt misslyckat då vi snubblade i samband med att han kom 😅 Är det dagarna innan positivt resultat som är viktigast eller nu och dagarna efter?

• Redigerat 2024-02-21 17:55 av Hamsterbollen
cashili
0

#275: Ägglossning kommer oftast 1-2 dagar efter positivt test
Men det är lite olika från person till person hur ens cykel är. Så gå efter hur du brukar ha.
Hade ni sex i söndags så kan det bli 4-5 dagar före ägglossning

När du får pos test så är du ju som mest fertil

• Redigerat 2024-02-21 17:58 av cashili
Hamsterbollen
1

#276: Tack! Då förstår jag att söndagen inte är så mycket att hoppas på :) men skönt att ÄL dök upp till slut iaf 😊

Buscetta
0

Är på mensens 4e dag och testar positivt (eller nästan positivt..?) på ÄL stickor? Någon som varit med om samma?

Har tidigare kollat tidigare lite utspritt under månadens gång & det är har varit blankt kring mens.

Anna9819
0

#278: Det är inte positivt om inte strecken är lika starka

Anna9819
0

#279: Eller teststräckan starkare tom

Buscetta
0

#279: När jag testat tidigare under mens eller strax innan/efter har det inte varit något alls. Tänker hur det kan komma sig..?

Anna9819
0

ÄL test kan se ut så innan mens

Anna9819
0

Du tar ÄL test istället för graviditetstest?

Buscetta
0

Hade inga hemma 😂 känner inte igen hur mensen beter sig efter mitt MF i november är allt annorlunda.

Anna9819
0

#284: Ja det kan ju bli lite upp och ner,
Beklagar missfallet!

cashili
0

#278: Var tvungen att testa
Är oxå på dag 4 på mensen och jag får oxå svaga streck trots att jag inte orkade vänta hela reaktionstiden ( ej positivt test) så det är nog inte helt ovanligt. Dina är inte heller positiva då teststrecket är mycket svagare än kontroll

• Redigerat 2024-02-21 20:33 av cashili
Buscetta
0

#285: Tack! ❤️‍🩹

[SvanteKåre]
0

Hej!

Jag hade missfall i ca v 6 för 10 dagar sedan. Jag blödde i fem dagar, vilket gör att det är 4-5 dagar sedan jag slutade blöda.

Enligt min egentliga cykel skulle jag haft mens nu. Jag reagerade igår på ägglossningssmärta (har tydlig sådan) och andra symptom vid ägglossning och jag tog därför ett test idag. Se bild på testet.

Graviditetstest var svagt samma dag som missfall och en vecka efter missfallet var graviditetstest helt negativt.

Jag har bara tagit ett ägglossningstest tidigare som var mycket svagare än det jag lagt upp bild på här.
I övrigt är väl inte detta ägglossningstest heller positivt? Jag ser en viss nyansskillnad men strecket är betydligt mycket tydligare än det jag haft tidigare, även om det inte är lika starkt som kontrollstrecket.

Är det ens möjligt med ägglossning nu så nära inpå missfallet? Jag har läst så mycket olika och blir helt snurrig, allt verkar möjligt. Kan ägglossningen om inte annat vara på G? I sådant fall är min annars punktliga cykel totalt bananas efter missfallet.

Hoppas någon har några tankar. Är så ny på detta. Önskar er en fin söndag 💕

• Redigerat 2024-03-10 13:27 av [SvanteKåre]
cashili
0

#288: Låter lite tidigt men kanske

När slutade du blöda ?

Kankse reagerar LH testet på mensen?

[SvanteKåre]
0

#289: Jag håller verkligen med dig att det låter tidigt.

Från missfallet slutade jag blöda i onsdags, 6/3. Jag skulle som sagt haft mens nu om jag inte varit gravid/fått missfall.

Detta ägglossningstest är ju inte positivt tror jag, strecket är svagare än kontrollstrecket. Däremot är det så pass starkt att jag ändå funderar på om det kan vara på G om inte annat. Detta mest på grund av mina symptom som alltid varit starka vid ägglossning.

Jag sökte runt lite och visst finns det dom som fått ägglossning omgående efter missfall, men tidigt är det i sådant fall, absolut.

• Redigerat 2024-03-10 14:11 av [SvanteKåre]
cashili
0

Ja isf måste kroppen börjat mogna ägg redan direkt när den fattade att graviditeten avstannat

Vid mitt sena mf fick jag ÄL 2 v efter avslutad blödning

[SvanteKåre]
0

#291: Tack för ditt svar! Det låter rimligare att ägglossningen sätter igång där runt 2 v efter missfall alt. Senare. Men men, vem vet. Kroppen kör ju sitt eget race. 😊

cashili
1

Precis. Du får testa igen och hålla koll på tex fertilt sekret etc

Anna9819
0

#294: Är testet torkat?

cashili
0

#294: Ser inte ut som om kontrollstrecket blivit blått nog heller , dvs det som visar om testet fungerar

Ps du la denna bild under ägglossningstråden, antar att den skulle under tolkningstråden för gravtest ☺️

HannaMammaL
0

Taget idag, är det positivt? Betyder det att jag har ÄL imorgon? 👀

cashili
1

#297: Svårt att se om det är helt positivt. Tycker nästan kontrollstrecket är lite starkare , men väldigt nära !!

När ÄL kommer är rätt individuellt
En del får ÄL dagen efter , andra två dagar efter
Beror på när din peak är

Emmahf
0

Närmar det sig eller är det positivt?:)

HannaMammaL
1

Nuuuuuu är det väl ändå positivt? 🫠💕

Anna9819
1

#300: Ja det ser positivt ut

Tess89
0

Kvällens test! Positivt va? Känner av i äggstockarna med. 🥰

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer