Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1334 ggr
Telefonkontakt
0

berättat för mamma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag tog jag mig i kragen och ringde till min mamma och berättade att jag var gravid. Trodde att mamma skulle bli arg och slänga på luren, men hon sa typ "jaha, men då får du ju barn jätetidigt, som mig. Men du kommer ävl till jul?"

Känns så bra att ha berättat för mamma… :)

På bilden är det jag och min biologiska mamma, som tyvärr har gått bort. Mamma jag ringde till är min fostermamma.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Elisabeth-J
0

Vad skönt att det känns så bra nu för dig när du har berättat! Vad tråkigt att din mamma gick bort så tidigt. Men det är inte alla som har en extramamma så ditt barn får säkert en undebar mormor :)  
Önskar dig en underbar jul och lycka till med din graviditet!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Telefonkontakt
0

Tack så mycket. Min mamma har det bättre nu om man säger så.

Gud jul :)

PimTheGreat
0

Skönt att hon tog det bra! man behöver stöd från omgivningen. min syster, mamma och min kompis Linda har varit guld värda för mig i mina frågor och oro….. Lycka till!

Jossan86
0

När jag väntade vår son tordes jag inte heller berätta för mamma, räknade med 3-världskriget..
Men hon hade känt det på sig och var jätte glad för vår skull =)

Telefonkontakt
0

#4 verkar ganska vanligt att man tror det. Vad bra att din också tog det bra :)

Kramar från oss!

MIRJAMI
0

Min mamma var inte glad på mig när jag väntade på mitt första barn. Men efter ett tag så acepterade både hon och pappa det. När jag väll hade fött mitt första barn var de överlyckliga för den lilla pojken. När jag väntade på mitt andra barn sa jag inget innan jag hade fött han och eftersom min pappa var cancer sjuk och jag tyckte att det var onödigt med mera bekymmer för den. De blev jätte glada över den andra sonen med, men det är inte lätt att berätta fast man är vuxen.