Gravid iFokus

Gravid

Etiketterallmäntbarnlängtantipskänsliga-situationergraviditetgravidung-mammasymptom
Läst 377 ggr
Wondering99
0

Är jag gravid?? Nidblödning??

Hej alla fina!
Jag vill jättegärna bli gravid men vill få lite bättre ekonomi innan. Min sambo har precis fått ett stabilt jobb så vi vill mest se att det förblir (pågrund av pandemin) så innan vi börjar försöka på riktigt!

Så går i dax läget på mini piller och kan helt ärligt säga att jag inte tar dom samma exakta tid, varje dag men tar dom iallafall varje dag 😅
Vet att man skall var mer petig men vi skulle inte bli ledsen om vi fick ett tillskott så säga!

Är rätt illamående men har dock typ kronisk illamående för mått illa i typ 1 år i sträck men känns lite värre en det brukar nu. Doktorn vet inte riktigt varför än.
Sen fick jag väldigt spända bröst för någon vecka sedan. Och hade lite molande värk i magen så antog att det var ägglossning.
Men så har jag börjat tappa mycket hår den sista veckan eller så och antog att det var pågrund av vad läkaren letar efter med det kroniska illamåendet alltså samband med det.
Men nu precis var det ljusrosa på pappret när jag torkade mig. Och jag har inte mens pågrund av mini pillrena så tänke shit är det en nidblödning???
(Se bild i kommentarerna) Men hade iförsig vuxenmys 1h 30 min innan toa besöket och tog då papper och höll mellan benen påväg in till badrummet (skam promandnaden till toaletten med papper mellan benen😂)
Och då var det inget blod 🤔

Så kan jag möjligtvis vara gravid?
När skall man ta gravtest efter nidblödningen?
För vet ju tyvärr inte hur min menscykel se ut!

Mvh ❤️

• Redigerat 2021-11-02 16:23 av Cireea
Wondering99
0

9E63FF49-19B1-4F02-A8B9-A72A8A353B9C.jpeg

[emelypip]
1

#1: Ta ett gravtest 2-3 veckor efter oskyddat samlag för att vara säker. Det ser ut som nidblödning. Har du några andra symtom?

Wondering99
0

#2: Är ju illamående men kan ju bero på annat och tappar hår 🤔

[emelypip]
0

#3: Ja illamående kan ju vara graviditet men tappa hår är nog vitaminbrist eller något annat.

Wondering99
0

Putt

[emelypip]
0

Jag måste bara prata av mig någonstans. Tog ett gravtest idag som var negativt. Jag trodde verkligen jag var gravid då mina bröstvårtor är mörkare, min mun smakade som att jag sög på mynt imorse. Så då trodde jag gravtestet skulle visa något. Kan det vara att jag är för tidigt på det med att testa eller är jag galen 😅
Hade oskyddat den 3/9.

Ana_mille
0

#6: hade du ägglossning den 3e? Eller däromkring? Om det är så bör ett test kunnat visa positivt nu då det gått väldigt lång tid. Jag tyckte oftast att jag hade mer symptom när jag inte var gravid än när jag var det. 😅 men de symptom som du beskriver där kom för mig i typ 20:e veckan så jag skulle utgå från vad testet säger. Du kan ju alltid ta ett testa tidigt annars.

[emelypip]
0

#7: Vet inte om jag hade ägglossning då i och med att jag gått på p-piller. Hade missat 2-3 dagar på pillert. Så vet inte var jag är i cyklen. Enligt barnmorska så kan det vara för tidigt att ta gravtest nu, skulle ta ett om en vecka. Så får vänta och se. :)

Wondering99
0

#6: Varför snor du min tråd???

[emelypip]
0

#9: Ber om ursäkt om det verkade som det. Tänkte bara skapa en diskussion kring ditt ämne.

[Devya]
0

Hur har det gått?