Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 2141 ggr
simzonites
0

inköp av barnvagn

Vad ska man tänka på vid inköp av barnvagn? Tacksam för alla tips och råd då vi står inför vårt första sådant inköp Glad

/Lotta

lisette
0

alltså, jag tycker faktiskt det är bäst att köpa en sittvagn först o ha en sån här bärsak i vagnen. vi var dumma o köpte en kombivagn, den tar ju apstor plats.

Pernilla
0

Beror lite på hur ni bor och hur vagnen ska användas. Måste ni släpa vagnen i en massa trappor? Är ni friluftsmänniskor eller stadsbor?

White_Trash
0

#1 Det är inte duovagn du tänker på? Kombivagn är en vagn som är både sitt och liggvagn i ett. Duovagn är en vagn som man byter ut liggdelen mot en sittdel när barnet växt till sig.

En kombivagn är helt klart att föredra då man bara behöver köpa en vagn. De flesta barn ligger inte så många månader i vagnen innan de vill börja sitta istället och det blir dyrt att köpa en vagn till då. :-) Brio eller Emmaljunga är väl de vanligaste men kanske inte de billigaste heller. Gå till en barnaffär och hör dig för, titta lite och köp sedan en vagn du gillar. Smaken är ju som baken. :-D

Believer
0

#3. lisette har redan en barnvagn =)

White_Trash
0

#4 Jo, men hon sa att hon har en kombivagn och att den tar så mycket plats, men jag tror hon syftar på en duovagn med separat sittdel.

PimTheGreat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har köpt en kombivagn just för att den är kombinerad…. jätteskönt att slippa köpa ny vagn sen när barnet växt ut liggdelen….

Telefonkontakt
0

Jag och killen ska köpa en kombivagn, så man slipper köpa ny så fort.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

lisette
0

#3 du har rätt, menar en duovagn! =D jag har nollkoll på vad det heter. jag ville ha en emmaljunga duo edge så då blev det en sådan.

men om jag tänkt efter lite så hade jag valt en kombi.

såg en smidig vagn idag förresten, man sätter fast bilbarnstolen i vagnen. kanon! men säkert apdyr.

[Anna-N]
0

Vi köpte en Emmaljunga duokombi. Är supernöjd med den. Ville inte ha en vagn med "lös" liggdel utan kunna byta ut liggdelen mot sittdelen när det blir aktuellt. Nu kan jag köra sittdel när jag vill och liggdel när det behövs. Istället för att släpa runt på båda delarna. Jättebra, tycker jag!

clivia
0

jag har köpt en begagnad brio kombi, mest för att jag känner tjejen som ville bli av med den och så var den fräsch och fin och jag ville ha det överstökat. Men hon har varit jättenöjd med den så det blir säkert bra! Kombilösningen är jättebra för oss som inte bor så jättestort, liften kan man alltid stuva undan i något överskåp men en hel liggvagnsdel vete katten var vi skulle ställa. Vårt förråd luktar tyvärr illa så man vill inte ställa något tygklätt där…

Believer
0

har ju glömt skriva vad vi har. Vi har en Emmaljunga Herqules kombivagn. jättefin. Lös liggdel som man kan ta ur. Perfekt att ha när William var nyfödd när man skulle hem till folk. Då tog man ur den så sov han i den.

vissa köper ju först en vagn som enbart är en liggvagn. Känns ganska onödigt med tanke på hur snabbt dom växer ur. William är 4 månader nu och det är inte många cm kvar i liggdelen.