Tidigt ultraljud
Fler som gjort ultraljud i vecka 9? Inte blött något och har symtom då borde väll allt gå bra? Annars blöder man väll/inte känner symtom?
- Redigerat 2020-12-23 18:16 av Cireea
Jag är i v7+4 och jag tycker också det där är jobbigt. Har ett barn som är 5 och kommer inte ihåg att jag var såhär orolig med 1an 😅 har också symtom och ingen blödning så tänker att jag inte borde va orolig. Var på inskrivning idag hos bm och alla prover såg bra ut. Men kommer inte göra något tidigt ultraljud fören kub.
Jag har fått se 'bebisen' på inskrivningen i vecka 6 och i vecka 7 där de har redan kunnat se hjärtat slå. Allt hade gått bra.
Min bästa vän gjordet det i vecka 13 och fick då veta att graviditeten hade inte fortsatt och någon vecka senare började missfallet. Hon hade inte blött något men däremot hade symptom (illamåendet) försvunnit.
Det är dock omöjligt att säga hur det kommer att gå för var och en. Jag hoppas dock att allt går bra för dig! <3
#2: ja precis. Så olika. Jag mår fortfarande illa varje dag men om det skulle avta skulle jag såklart boka in en tidigare ultraljud :)
#3: Även om symptomen skulle avta så är det också normalt utan att det skulle behöva innebära missfall. Har du bokat in dig för inskrivning? :)
#4: jag var vart på inskrivning i måndags :)
#0: Jag hade symptom och hade inte blött något men på UL i v 10 så såg man att barnet stannat i v 7. Kom som en chock. Det är det som är risken med tidiga ultraljud tyvärr. Väntar man längre med ultraljud brukar nog kroppen börja stöta ut allt av sig själv. Jag hoppas det går bra för dig!