Gravid iFokus

Gravid

Etiketterväntar-barnförlossningeninhandlapreparera
Läst 184 ggr
Elsevin
0

Förbrukningsvaror BB-väskan

Hej :) Hur mycket förbrukningssaker hade ni med till förlossningen/bb? Tänker blöjor, bindor och amningsinlägg.

• Redigerat 2020-10-08 18:06 av Cireea
[Devya]
0

Jag behövde inte ta med några blöjor, våtservetter eller bindor för det stod sjukhuset för. Fick dessutom en massa andra fina grejer (Som baby schampo, salvor av olika slag för babyn, termometer för att kolla bebisens temp osv). Lite lyxigt kändes det nog men det här är då i Belgien där jag bor. :)

Broccoli83
0

#0: Mitt råd är att först ta reda på om du på ditt bb får "startpaket" och vad detta innehåller.
Jag fick en påse med förlossningsbindor, blöjpaket från libero, amningsinlägg, nättrosor, bebismössa och nåt babyshampo så blöjorna jag hade med mig åkte med hem igen.

Sen är det alltid bättre att ha med sig för mycket än för lite såklart, vi blev kvar två nätter extra pga att jag hade urinvägsinfektion och fick antibiotika så man vet aldrig.
Rådet är ändå att ha med en skötväska med blöjor, våtservetter och några ombyten till bebis så är du safe.

Får jag ett barn till kommer jag inte släpa med massa kläder till mig själv, gick runt i den blå rocken dygnet runt ändå😂 Kommer däremot ha med mat, mackor och sånt för det fick svärmor komma med nu då maten var kass där

Mvh Carro

oh-la
0

Vi fick också massor till båda barnen. Blöjor, bindor, nättrosor, babyprodukter. Amningsilägg fick jag inte, så det hade jag några med mig. I övrigt tyckte jag att det viktigaste var tandborste, Tandkräm och egen tvål och schampo, men jag fullkomligen avskyr landstingets doftlösa tvål 🤣 tyckte det var såååå skönt att ta en dusch uppe på rummet efter förlossningen. Levde också i skjortan man får och ett par mysbyxor. En amningsbh, linne och mysbyxor hade jag med. Plus ett par gravid byxor för hemresan. Jag åkte hem på tredje dagen, två nätter, med båda barnen.

Broccoli83
0

#3: och eget toapapper😂 Hatar deras hårda när man bara vill ha ett extra mjukt som inte skaver😜

Mvh Carro

Elsevin
0

Tack för svar allihopa, jag får helt enkelt ringa sjukhuset och fråga 😊 Jag tror inte vi får något startpaket men lika bra att fråga.