Gravid iFokus

Gravid

Etiketterrådtips
Läst 644 ggr
Syster3
0

Cysta eller bebis?

Ok jag visade positivt. Av någon anledning så kom jag in på en diskussion sida där det var någon som hade visat positivt på ett gravtestet och sen visade de sig att det bara en cysta som låg i magen. Det gjorde ju mig gaalet rädd såklart! Finns det nån där ute som har varit med om liknande? Och hur starkt visade erat gravtest, var det svagt /starkt. Hade ni gravsymtom osv. Mitt test är starkt men har absolut inga symtom bortsett från att endast ha ont i ländryggen. Är i v 6+1( Om jag nu är gravid) //orolig

• Redigerat 2020-10-08 18:07 av Cireea
[Devya]
0

Nu är det ändå ovanligt att det skulle kunna råka vara så. Sen är cystor i sig inte ovanliga eller farliga. Själv hade jag 4 stycken vid ett skede och jag har aldrig haft ett falskt positivt test.

Cystor kommer och går och är ganska vanliga men ovanligt att det skulle ge ett falskt positivt graviditetstest från vad jag har förstått det.

Vet inte varför du har blivit så rädd för något sådant här. Det låter ju helt klart som om du är gravid och har ingen orsak för att oroa dig över ett falskt positivt test.

Symptom behöver du inte få heller för den delen. Va glad om du slipper dem. :)

la-la
0

Nej, cystor producerar inte hcg på det viset. Det finns vissa typer av testikelcancer som kan ge utslag på ett graviditetstest, men testikelcancer antar jag att du troligtvis inte lider av 😊 en cancer i livmodern kan producera hcg, men inte i mätbara mängder så du skulle få utslag på graviditetstest. Du är alltså gravid. Det jag skulle tänka om det du läst är att det säkert är en graviditet som avstannat. Det som sedan funnits kvar i livmodern är en tom fostersäck. En cysta är just en vätskefylld blåsa. troligtvis har någon benämnt det som cysta och så har informationen om att det är en avstannade graviditet inte riktigt gått fram.

Syster3
0

anledningen till oron var för att jag redan ÄL hade riktigt ilande känslor i magen. Har haft det förut och då har det visat sig att jag haft cystor. Sen är jag lite i chock för vi hade inte ens sex vid ÄL utan långt innan. Sen vet jag ju att spermier kan överleva ett bra tag. Med vår son tog det sex år av intensiva försök innan han kom, så är lite rädd för att ta emot glädjen om det nu skulle visa sig vara en cysta.

Har fått starkare plus idag så det ökar ju på nåt sett, vilket är väl positivt :)

[Devya]
0

#3: Ägglossningen sker inte alltid vid den tidpunkt man tror. Jag blev gravid ett par dagar efter min mens tog slut för det var enda gången vi var intima med varandra den månaden. Det var alltså långt ifrån min beräknade ägglossning. :)

Syster3
0

Åhå se där! 😅