Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1501 ggr
iinea
0

ingen bulle i ugnen..

Har senaste dagarna gått och väntat på mensen, som skulle komma om en och en halv vecka. Bara för att visa att jag inte är gravid.. Tankarna har virrat runt i huvudet, hälften livrädd av tanken på att vara gravid, men ändå känslan av att jag skulle vara redo.

Sen kommer det svaret som jag "ville" ha. Nu dyker den upp aldeles för tidigt, i någon konstig form och jag blir besviken. Riktigt besviken. Ibland är man knepig.Finns chansen, risken? Att jag är gravid, hur vanligt är blödningar (små) även om man är gravid.

Då börjar jag i stället fundera över varför jag inte är gravid. Hur länge kan effekten av p-piller sitta i, har inte ätit dem sen i juni. Innan dess hade jag p-stav i två år. (åt p-piller ett och ett halvt år efterjag tagit ut den).

Oj, nu blev det mycket funderingar. :) Hoppas på att någon har lite svar.

JMax
0

Jag blev gravid direkt när jag slutade med p-piller men för vissa kan effekten sitta i länge och det tar ett tag för kroppen att anpassa sig till ett "normalt" liv igen utan hormoner. Tror barnmorskan sa att det var normalt att det kunde ta upp till ett år innan man blev gravid.

Om du vill bli gravid finns ju ägglossningstest så du kan kolla att du är i rätt period för att bli gravid.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Anterrabae
0

tror att det står på de flesta hormonprep att det kan ta upp till 6mån innan kroppen ställt tillbax sig..

Jag är själv "nypositiv" (vecka 6).. och alldeles i samband med att mensen skulle börja så kom det små röda flytningar.. sen slutade dom och då kunde jag testa positivt (innan var två prover negativa)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ooOLexOoo
0

"Anterrabae" jag har precis som du. Testat 2 ggr negativt. Mensen var försenad någon dag eller två å sen så kom det lite lite lite. Brukar ha ganska rikliga blödningar. Känner av vissa så kallade symtom och dessutom att mitt humör är helt gaaalet. Gråter för ingenting. Har inte testat mig igen men man kanske skulle göra det eller så är det ngt annat lurt.

AlbaStiffler
0

Tror jag läst nånstans att det i snitt tar 7 eller om det var hela 9 månader innan man i snitt blir gravid. Dvs för vissa tar det 1 månad, för en annan tar det 15, men i snitt tar det 7… så det är nog bara att ta det lugnt och inte försöka fokusera på det så mycket, då blir man nog galen, om man försöker få barn… hehehe…

iinea
0

#3 Är exakt likadan, börjar känna mig som en skendräktig hund haha. Illa men sant, brukar aldrig ha knepig mens, så kanske är det så att kroppen spelar en ett spratt när man tänker för mkt på det.

#4 har också hört det, men man kan ju aldrig vara säker. Så ändå om man tror att de tinte blir något, så finns den där lilla chansen som man hakar upp sig på. Hjärnan är jobbig ibland hehe.

iinea
0

#2 grattis förresten :)