Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 674 ggr
litentjej8790
0

Utebliven ägglossning?

Jag och min sambo har försökt bli gravida i 6 månader nu och jag har vanligtvis regelbunden menscykel på 28-29 dagar med positivt ägglossningstest på dag 14. Den här cykeln hade jag vara 1 ägglossningstest hemma och fick inget positivt utslag på dag 14, mitt urin var lite väl utspätt så vet inte om det påverkade men brukar alltid få ömma bröst efter ägglossningen som jag inte fick den här månaden. Nu är mensen 3 dagar sen och jag har mensvärk men jag vågar inte testa eftersom jag inte vet om jag haft ägglossning eller inte. Hur vanligt är det att ägglossning uteblir och uteblir mensen då också? Någon som vet?

Annielle
0

Hur vanligt det är att ägglossningen uteblir vet jag inte, men stress och högre ålder gör att risken är större att det händer. Mens kan man få ändå.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

litentjej8790
0

Det här aldrig hänt mig förut då jag alltid haft regelbunden mens så därför jag tänkte att jag skulle slänga iväg en fråga. får hoppas att ägglossningen dyker upp på nytt om 14 dagar eller att jag mot förmodan haft ägglossning men missat stegringen och att jag är gravid nu även om det inte känns så

Rookie89
0

Jag har också väldigt regelbunden mens. Och för ett tag sedan fick jag inget positivt ältest och den månaden var mensen försenad och jag trodde att den skulle utebli. Men den kom 8 dagar efter BIM.

litentjej8790
0

#3 okej då kanske min mens dyker upp snart så vi kan börja med försök nr 7 :)

litentjej8790
0