Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 792 ggr
Justprivate
0

När berättade ni?

När berättade ni för allmänheten att ni var gravida? Det är ju en risk att berätta tidigt. Och den där risken minskar väll efter v.12. Tänkte bara höra när ni berättade för folk som inte var familj liksom. Sen finns det väll alltid en risk liksom.

bingstrom
0

Med första så fanns inte internet på samma sätt, så det blev när folk såg magen, nr 2 i v10. Nr 3 i v25 (föddes v29), nr 4 hann vi aldrig berätta om innan det var försent. Hjärtat slutade slå i v20. ♥️

Sandrus
0

Vi gick ut med det med en bild på bebiskläder ocj ulbilder i vecka 13+1 direkt vi kom hem från kub det är en vecka sedan imorgon :)

Elsevin
0

Berättade för familjen och de närmaste vännerna efter att ha sett att allt var som det ska på ett privat ultraljud i vecka 11. Resten har vi inte berättat för än, går in i vecka 16 imorgon 🙂 Håller det inte direkt hemligt men inte gått ut med något heller.

Justprivate
0

Åh så kul och höra hur alla gör verkligen! Så länge det känns rätt och bra för en själv och sin partner. Tack för svar 😊

mollyt
0

Vi har berättat för närmaste familjen ganska omgående - således även när det blivit missfall. Vi tyckte att det var skönt att de närmast oss visste om både glädjen och sorgen så vi kunde dela den. På jobbet berättade jag tidigt (före v12) med första barnet eftersom jag mådde så otroligt illa och kräktes hela tiden.  (Annars var min plan att vänta!) Med andra barnet berättade jag väl efter KUB kanske till och med RUL? Minns inte riktigt. 

På Instagram (privat konto) berättade jag i vecka 30 kanske och på Facebook skrev vi dagen efter att vi kom hem från BB. 😊 Vänner och bekanta som vi träffade längst med resans väg fick veta när vi sågs så att säga, men vi berättade inte för folk vi inte träffade öga mot mage helt enkelt.

Onskanomfemman
0

Vi blev så glad att vi berättade direkt det fick vi dock äta upp när vi sen fick missfall så nästa gång är vi tyst tills efter rutinultraljudet