Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1569 ggr
Norrlandsbruden
0

Tidiga Graviditetstecken

Kan inte ni som varit/är gravida berätta vad ni hade för tecken innan ni plussade som ni kanske insett nu i efterhand? Intressant att höra + att en som försöker får drömma sig bort litegrann 😉🥰

Katstad
0

Att min stressgräns blev helt kaotisk 😅 Kunde inte kontrollera någonting på jobbet framförallt utan att göra mig ovän med alla. Sen bröt jag nästan ihop under predikan på en konfirmation och dagen efter plussade vi 🙄

Pawz
0

Jag hade inga tecken alls förrän natten innan BIM, då låg jag vaken hela natten och kunde inte sova. Hade en superskum känsla i hela kroppen och på BIM-morgonen plussade jag. 💕

Tryggare
0

Molande illamående några dagar innan BIM

Fia81
0

Jag fick många små tunna röda blodkärl på brösten. Dom var även mer ömma, kändes lite "blåslagna". Det drog och sträckte i magen ungefär som träningsvärk. Sedan blev jag snabbt "trött" i svanken vid bilåkande mm. Detta var det som stack ut på mig fysiskt och som inte kändes som vanlig PMS innan +.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Vildamyra2
0

För mig så började brösten att ömma, jag behövde kissa ofta och upplåst i magen.

Majsan82
0

Tycker nog att mina tidigaste grav tecken varit att allt lukta illa. Dog nästan om jag mötte en sopbil eller om någon rökte 🤢😷

Leeliin
0

Inye gravid nu men med dottern fick jag synliga blodådror typ överallt haha! Och ömma bröstvårtor +bröst plussade sen 4 dagar innan BIM :) De andra som dock slutade i missfall fick jag gå upp o kissa mitt i natten typ samma tid tillslut tog jag ett test kl 4 på natten när jag vakna o de visade pos

[Kijsen]
0

Stickningar och lite svagt molande i äggstockar och livmodern 😊

Wl91
0

Förlorad kondition, muskelstyrka och svår foglossning ca 4 dagar efter befruktning.

Norrlandsbruden
0

Någon som plussat som mådde illa efter alla måltider innan BIM?🤔

Sandrus
0

Mina första tecken var väll att när ägget bör ha fäst därikring så hade jag flera dagar då mat va vidrigt sen gick det över och jag blev ganska ledsen och ångestfylld, ganska extrem ångest mot min normalångest sen några dagar innan + va jag lite mer trött och hade molvärk såntrodde mensen va påväg men testade ändå.

Layoten
0

Svullen mage, kissnödig hela tiden, lätt ömma bröstvårtor men inget illamående än! V4+2

Norrlandsbruden
0

#11 Från bim-8 har jag haft väldigt mycket ångest, precis som jag hade när jag var nedstämd för några år sen.. Började gråta över en bagatell och känt av ångesten dagligen sedan dess. Mår även illa efter varje måltid och har tappat sugen efter mat.. men är bara på bim-4 och försöker att inte känna efter så mycket, rädd att få upp hoppet allt för högt då vi inte haft nå resultat på 1 år.