Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1995 ggr
MaaaaliN
0

Nån som vet?

Hej!

Jag har jätte oregelbunden mens, senast jag hade mens var i september 2006 ^^ Jag har vart hos gynekologen ofta
och dom säger att sålänge jag inte har tänkt att skaffa barn så behöver jag inte få hjälp.
Den 2 November 2007 så hade jag ägglossning tror jag jag hade jätte ont i magen, Jag och min kille hade samlag
senare den kvällen. han kom aldrig i mej för han drog ut den innan, men jag har läst att det kan komma lite endå.
den 24 November 2007 fick jag flyttningar som var ljus ljus rosa. det kom aldrig på bindan bara när jag torkade mej
efter toa besök. det varade i kanske 4-5 dagar, sen försvann det helt. den helgen som kom sen hade vi sex både skyddat
och oskyddat. gick det en vecka och flytningarna började komma tbx först var dom ljus ljus rosa men nu är dom mer bruna.
Jag äter mycket mer, har jätte ont i magen, är kissnödig konstant. har huvudverk. min kille misstänkte att jag kunde vara
gravid. medans jag trodde det var mensen som spelade mej ett spratt. jag pratade lite med min mamma och hon sa
" du är väl inte gravid " då kännde jag att jag var tvungen att kolla. jag gick idag och köpte 2 test. det ena jag gjorde
gjorde jag fel på jag höll inte ner det tillräkligt länge så det han aldrig suga upp ordentligt för att visa nått bra resultat.
så jag drack och drack och efter 20 min var jag akut kissnödig, men jag höll mej iaf i 40 min och gjorde testet och det visade
negativt. min kompis tror att jag skulle hållt mej längre, kan det vara så att jag kanske skulle hållt mej längre eller
ska det inte spela någon roll?

ooOLexOoo
0

tycker du ska vänta nån dag innan. kissa på morgonen. vet att det e ganska jobbigt och vänta, men försök!

MaaaaliN
0

Okej, tack! :)

AlbaStiffler
0

Kan hur som helst vara för tidigt för att göra testet. Man ska ju egentlgien göra det först när nästa mens är beräknad. Och eftersom du inte vet eftersom du är så oregelbunden, så kanske det är först om några veckor ändå?

Vem vet… hur som helst känns det som för tidigt för att du skulle ha fått symtom redan, om du skulle ha blivit gravid 24 e nov. Symtomen kommer nog först nån vecka senare som tidigast…

Så, vad vet jag. Självklart kan du va gravid, men chansne är kanske störst att du inte är det iom att du inte har regelbundna cykler och ingen normal ägglossning?! Testa igen om några veckor eller om en månad?

MaaaaliN
0

Jag misstänkte att jag isf skulle blivit det runt den 2 November. Tack för svaret :)

AlbaStiffler
0

Blivit vad runt 2a nov?

Gravid? Fått mens? Haft ägglossning? :-S

MaaaaliN
0

Haft ägglossning

AlbaStiffler
0

Ja då borde du ju kunna göra testet med korrekt resultat typ nu… hmmm. så antagligne så betyder det att förra testet stämde, eller hur? :)

FerretCrow
0

jag kan berätta för dig att jag har haft samma problem som dig och blivigt skickad till mottagningar och läkare som sagt att ska du inte skaffa barn precis nu så får du ingen hjälp men efter två år utan minsta lilla mens blev dom oroliga och skickade mig till kvinnokliniken. där fick jag en tid 5september i år och i slutet av augusti fick jag mens men det var inte mycket och jag tyckte det var lika bra att kolla på sjukan iaf. när jag väl kom dit berättade jag att jag haft en liten blödning och dom berättade då att vissa personer kanske bara blöder två gånger per år men hellst skulle man ha 3-4 stycken minst för att kroppen skulle må bra. och dom tog då olika prover mot könssjukdomar med mera men ville oxå ta ett ultraljud för att kolla så det inte kunde vaar cancer eller liknande i livmodern. och jag oroade ju mig mycket för cancer men det sa dom var mycket ovanligt. väl liggandes där och dom donade med ultra ljudet hittade hon en knöl på 7mm i min livmoder som hon först trodde var cancer och jag kan säga att jag blev super rädd så dom skulle direkt kolla grav test och visade det negativt skulle dom he mig direkt på vanliga röntgen med mera, men det visade sig vaar en 7mm liten bebis=) så ett tips är ju att göra ett test igen och är du osäker hör av dig till kvinnokliniken och fråga om dom kan göra ultraljud på dig.

MaaaaliN
0

Men gud :) Oh.

Hade du några utav mina symptomer jag beskrev?

Tack så jätte mycket för dit svar.

FerretCrow
0

#9 jag hade ingen blödning alls men du verkar ju iaf ha lite så något allvarligt fel som tex cancer tror jag inte det är som jag skrev om. men jag kissade mer för att jag blev rejält uttorkad och fick fricka mycket vatten och ibland fick jag super ont i magen och trodde att ja äntligen kommer mensen men det var bara mensvärken som kom och denna värk gjorde så att jag fick ont i huvudet på det.

varsegod jag hoppas att mitt svar är till någon hjälp=)

MaaaaliN
0

Okej.

Jag har precis pratat med min mamma nu iaf och sagt lite mer. så hon trodde att jag kanske hade urinvägsinfektion eftersom jag kissar så ofta. men som liten hade jag det jätte ofta och jag har inte samma symptom att det tex gör ont eller svider när man kissar. men stikan visade på blod och bakterier. sen sa hon att det inte får vara blod i urinet om man testar sig för graviditet för då visar det ingenting.. så hon har sagt hur jag ska göra så i morgon på morgonen ska jag testa mig igen, så som hon förklarade..

FerretCrow
0

#11 ja gör det du verkar ha en smart mamma som är hjälpsam=) skriv gärna här sedan och berätta hur det gick och vad det visade

MaaaaliN
0

Jag gjorde testet i morse och det visade negativt. Ska iaf boka en tid på gyn akuten, så jag får nått svar på varför jag har flyttningar och inte direkt blod. sen också kolla upp om det eventuellt kan vara nån infektion nånstans eftersom uv stickan visade på bakterier :/ skomt.

AlbaStiffler
0

Kolla om du har feber… kan va bra för läkarna att veta ifall du har en infektion.

MaaaaliN
0

Jo precis. men feber har jag inte, brukar kolla det ibland när jag får ont i kroppen eller huvet då man lixom blir extra orkeslös. men inget tecken på feber. :/