Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 1301 ggr
Berla
0

Clearblue digitalt ägglossningstest

Hej! Jag har tagit Clearblue digitalt ägglossningstest den här menscykeln för att hitta min ägglossning då min sambo och jag vill börja försöka skaffa barn. Det är det testet från Clearblue som skiftar direkt från rund ring till glad gubbe vid LH ökning. När den glada gubben dykt upp ska ägglossning ske inom 24 - 36h enligt testet. Igår vi 11:00 fick jag en glad gubbe men sedan när jag testade igen senare på kvällen vart det bara en rund ring igen. Testade förut vid 10:30 och fick bara en rund ring då också. Visade testet fel mär jag fick en glad gubbe eller ska den bara visa den glada gubben en gång när LH ökningen sker? Har vid alla test gått 4h utan att kissa och druckit normalt som det står i testets instruktioner.

Sava
0

Jag är inte så insatt i ägglossningstest men kan det vara så att du redan haft ägglossning när du testade och det liksom var på väg ner när du fick den glada gubben?

Berla
0

#1 Skulle kunna vara så, men testat dagarna innan den glada gubben och då har det också varit en rund ring. Iom att det står att den glada gubben ska dyka upp innan ägglossningen så skulle det vara konstigt om den redan skett. Dock är det inte omöjligt, kanske missade precis när Lh- ökningen skedde dagen innan.

Pawz
0

Får man glad gubbe behöver man inte fortsätta testa utan mys på bara ett par-tre dagar! Ibland kan stegringen vara kort men fertiliteten är ändå som högst dagarna efter glada gubben. 😊

Berla
0

#3 Okej! Tack så jättemycket för svar!

Sava
0

Lycka till😀

Mrsferh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni? Jag tycker mig se något. D