Hugg i magen
Hej! Jag har gått in i vecka 11 idag och har nu dom senaste dagarna fått som riktiga hugg i nederdelen av magen. Det molar och drar lite och mitt i allt så bara hugger det till, flera gånger per dag. Inatt vaknade jag även av att det högg till på höger sida när jag vände mig. Nu är jag såklart jätteorolig att något är fel.. Till på det så börjar mitt fruktansvärda illamående gå över, vilket ju egentligen är bra och nog helt ”naturligt” med tanke på att veckorna går. Men jag kan ändå inte sluta oroa mig. Någon som varit med om samma?
Jag kände ibland lite hugg och drag vissa veckor och BM sa det troligen var ligamenten jag kände av. Hör med din BM om du är orolig/funderar
Tack, jag ska göra det men dom har telefontid först på måndag… 😊
Fler?

Skulle tippa på ligament. Fick det själv väldigt tidigt och höll i sig till förlossningen
Jag har också känt av hugg till och från sen vecka 6-7 någon gång. Oftast i samband med att jag rest mig upp från att ha suttit en stund, är ungefär som att något inte hänger med i rörelserna utan krampar eller låser sig. Det går över efter bara någon minut på mig i alla fall. Vet att jag hade likadant förra graviditeten, så har därför inte oroat mig över det.

Har haft det under båda mina graviditeter. Ligament sanning bm. Jag nöjer mig med den förklaringen 😊 två friska barn har det ju blivit 😊
Jag har också fått så, men för mig har det varit typ på antingen höger eller vänster sida? Inte jämnt fördelat över magen liksom
#Josiek så har jag också, och allt som oftast är det på höger sida.