Färga håret
Jag har hört så olika hur det är med att färga håret när man är gravid. Jag älskar att byta hårfärg och gör det så ofta jag kan. Sitter just nu med en rödbrun färg jag vantrivs i.
Jag har hört att färga håret är banlyst under graviditet, på annat håll att toning utan amoniak är okej och att det är okej att färga hår bara man inte andas in ångorna.
Som sagt, lite olika har jag hört. Men vad ska jag försöka att lita på? vill verkligen inte ha kvar den här hårfärgen som jag har nu då den äör förskräcklig, men om det är banlyst med hårfärg så kan jag leva med det. Men tror ni att det är okej att tona håret med en toning som inte innehåller amoiak eller anndra starka ämnen?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Ja, det skall vara okej.
Det jag har hört är att frisörer inte gärna gör det på gravida för håret KANSKE inte reagerar som vanligt på färgen. Alltså att man kan få en annan färg än den man tänkt sig.
Men en mild hemmatoning tror inte jag är någon fara men kanske ha i beräkningen att det kan skilja någon nyans.

Jag har färgat en gång och färgen tog inte lika bra som vanligt faktiskt. Blev lite sämre resultat.

Jag har läst någonstans att man inte ska färga håret när man är gravid… Har inte hört någon anledning, men tog för givet att det har med ämnen i färgen att göra…

#3 samma som jag har hört. Men vad är det ämnena gör? Ångan? Genom hårrötterna?
Jag ska ta och färga håret svart imorgon, är så tidigt i min graviditet så det är bara massa celler som delar sig där inne. Känner inte av någonting mer än det lilla i brösten. Det tar nog ingen eventuell skada med en färgning nu :)

Gratulerar i tidigt stadium!!! 

#5 tack tack!
jag hade inte färgat håret.skulle verkligen inte chansa…

Fråga din barnmorska och din frisör.

#8 frisörer litar jag inte på. Tre stycken sa till mig att mitt hår skulle vara som tuggummi när jag skulle bleka två ggr på en dag, men det var lent och fint :P
Nj
a, det blev ingen färgning. Hoppar nog över det och hör mig för senare
Jag färgade håret både hos en frisör och hemma helt utan problem, jag blev jättefin i håret
Frisören visste att jag var gravid. Frågade min BM också för säkerhets skull och hon tyckte att det var helt OK att färga håret.
Jag har också hört att anledningen till att man kanske väntar med att färga håret är för att det kanske inte blir det resultatet man väntar sig.
Samma sak är det nu, jag får inte permanenta mitt hår för att jag ammar av den anledningen.
Jag har inte förstått det så att barnet tar någon skada av hårfärgning, i sådanafall borde barnet må dåligt av att vistas i trafikerade vägar etc. massa saker i omlopp där med.
Men det är bara min åsikt såklart 

Jag har nog färgat håret 3 ggr under graviditeten, funderar på att göra det i morgon också.
Hade från början inte tänkt göra det, men stod faktiskt inte ut med att se ut som jag gjorde.
Anledningen till att låta bli är att det sägs att gifter i hårfärgen går ut i kroppen. Men färgar man håret regelbundet så lär det redan vara fullt med den typen av gifter i kroppen.
Och hårfärger i dag är ju långt från lika farliga som de var förut…